1
Vraag
2
Reacties
Janada

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox interverbinding /RS fouten

Hi,

Enige tijd geleden is een (zeer capabele) monteur op bezoek geweest om de verbinding  te controleren.. Daarbij is de aansluiting op het AOP vervangen, en is de situatie in huis gecontroleerd. Ik zie echter in de modem (nog steeds) veel fouten na RS, en dagelijks merken we dat de internetverbinding er uit ligt (lastig met 4 thuiswerkende personen). De verbinding valt zowel met Wifi als met  kabel aan laptops weg.  Geprobeerd met andere kanalen op 2.4 en 5 GHz  en met een mesh TP-link/Ziggo  systeem(geleend) geen resultaat. Mediabox XL is alleen via coax aangesloten.

Een aantal jaar geleden is in onze wijk nieuwe riolen en bestrating aangelegd en is er niet netjes met de kabels in de grond om gegaan, mogelijk Ziggo kabel beschadigd?

Dit probleem duurt nu al een paar jaren wij hopen via deze weg of er een oplossing komt.

De gegevens van de modem:

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal 

Frequentie (Hz) 

Vermogen (dBmV) 

SNR (dB) 

Modulatie 

Kanaalnummer 

618000000 

-3.2 

40 

256 qam 

610000000 

-2.9 

40 

256 qam 

602000000 

-2.7 

38 

256 qam 

626000000 

-3.5 

40 

256 qam 

634000000 

-4.4 

38 

256 qam 

642000000 

-5.2 

38 

256 qam 

650000000 

-5.2 

38 

256 qam 

658000000 

-5.2 

38 

256 qam 

666000000 

-4.9 

38 

256 qam 

10 

674000000 

-4.2 

38 

256 qam 

10 

11 

682000000 

-4.2 

38 

256 qam 

11 

12 

690000000 

-4.4 

38 

256 qam 

12 

13 

698000000 

-4.7 

40 

256 qam 

13 

14 

706000000 

-4.7 

40 

256 qam 

14 

15 

714000000 

-5 

38 

256 qam 

15 

16 

722000000 

-5 

38 

256 qam 

16 

17 

730000000 

-5 

38 

256 qam 

17 

18 

738000000 

-4.7 

38 

256 qam 

18 

19 

746000000 

-4.9 

38 

256 qam 

19 

20 

754000000 

-4.7 

38 

256 qam 

20 

21 

762000000 

-5.4 

38 

256 qam 

21 

22 

770000000 

-5.7 

38 

256 qam 

22 

23 

778000000 

-6 

38 

256 qam 

23 

24 

786000000 

-6.4 

38 

256 qam 

24 

 
 
 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal 

Locked Status 

RxMER (dB) 

Fouten voor RS 

Fouten na RS 

Locked 

40.3 

205470 

19436 

Locked 

40.3 

177463 

3319 

Locked 

38.9 

178501 

3181 

Locked 

40.3 

206971 

18930 

Locked 

38.9 

207316 

18243 

Locked 

38.9 

206808 

17768 

Locked 

38.9 

207307 

17468 

Locked 

38.9 

205791 

15964 

Locked 

38.9 

204666 

14576 

10 

Locked 

38.9 

203604 

13172 

11 

Locked 

38.9 

202673 

13095 

12 

Locked 

38.9 

201000 

11346 

13 

Locked 

40.3 

197497 

8701 

14 

Locked 

40.3 

191264 

5911 

15 

Locked 

38.9 

190051 

5438 

16 

Locked 

38.9 

184169 

3638 

17 

Locked 

38.9 

183815 

3812 

18 

Locked 

38.9 

180680 

3129 

19 

Locked 

38.9 

183692 

3506 

20 

Locked 

38.9 

179407 

2894 

21 

Locked 

38.6 

180897 

3000 

22 

Locked 

38.9 

183622 

3320 

23 

Locked 

38.9 

184900 

3864 

24 

Locked 

38.6 

184537 

3835 

Netwerk historie 

Tijd 

Prioriteit 

Omschrijving 

22/01/2021 08:21:47 

notice 

LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 03:38:56 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:01:37 

critical 

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:01:34 

notice 

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:01:20 

Let op! 

B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:00:54 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:00:53 

Let op! 

B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:00:25 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 02:00:24 

Let op! 

B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:59:54 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:59:53 

Let op! 

B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:59:30 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:44 

critical 

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:44 

critical 

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:44 

critical 

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:44 

critical 

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:43 

critical 

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:43 

critical 

Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:42 

critical 

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

22/01/2021 01:58:41 

critical 

Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:1e:f8:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:67:8a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 46.8 5120 64 qam 10
2 57800000 48.5 5120 64 qam 7
3 44000000 46.8 5120 64 qam 9
4 50900000 46.8 5120 64 qam 8
5 28600000 50 2560 64 qam 12
6 31800000 46.8 2560 64 qam 11


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 1 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Je signaal is veel te zwak. De upstream is tegenwoordig veelal rond de +6 dBmV, die van jou tot -6 dBmV, 12 dB verschil.

Door te veel demping is je upstream te hoog, ook ca. 10 dB en ligt tegen het maximum aan van 51 dBmV.

Daarnaast heb je ook nog veel ruis op je verbinding die leidt tot het repareren van Docsis data met Reed-Solomon methode, vandaar de RS fouten.

Kun je toch foto's maken hoe je modem op het AOP aangesloten zit en hier posten?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Je signaal is veel te zwak. De upstream is tegenwoordig veelal rond de +6 dBmV, die van jou tot -6 dBmV, 12 dB verschil.

Door te veel demping is je upstream te hoog, ook ca. 10 dB en ligt tegen het maximum aan van 51 dBmV.

Daarnaast heb je ook nog veel ruis op je verbinding die leidt tot het repareren van Docsis data met Reed-Solomon methode, vandaar de RS fouten.

Kun je toch foto's maken hoe je modem op het AOP aangesloten zit en hier posten?

Janada
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Is dit de eerste plek waar de groene Ziggo grondkabel je woning binnenkomt? Of is er ook nog iets dergelijks in de meterkast zichtbaar?

Janada
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is de plek waar de groene kabel door de muur uit de tuin komt in meterkast geen aansluiting.

Gr. Jan

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ok. Maak een afspraak voor een monteur. Ergens tussen de AOP en de EV op straat verlies je signaal.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Janada
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Henno wrote:

Ok. Maak een afspraak voor een monteur. Ergens tussen de AOP en de EV op straat verlies je signaal.

Mijn dank is groot voor de snelle respons.

Prettig weekend

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic