1
Vraag
2
Reacties
Dick270

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox internet connectie valt regelmatig uit

 

Internet verbinding valt regelmatig uit. Het betreft een ConnectBox in BridgeMode.

 

 

Regelmatig resetten dus. Heel lastig, komt altijd ongelegen en hoort natuurlijk niet.

Heb meermalen telefonisch contact gehad met Ziggo helpdesk.

Nu heb ik in de berichten gelezen dat door het sturen van informatie uit het modem en foto's van de aansluiting enz.  helderheid kan verschaffen van een mogelijke oorzaak. Ik waag een poging.

Is er een superuser die hier eens naar wil kijken?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is ruis aanwezig op het signaal in de downstream. Upstream-gegevens mis ik nog.

 

Het modem is zo te zien aangesloten op de versterker, dat is niet meer de juiste/aanbevolen aansluitwijze. De versterker (FDU-44) zelf is ook verouderd en inmiddels vervangen door de FRA-752N en daarna de FRA-752X.

 

Er moet een splitter tussen AOP en versterker geplaatst worden, daarop moet vervolgens het modem aangesloten worden.

 

Overigens lijkt er zwak signaal op het AOP aanwezig te zijn. Met 4 dB versterking is het vermogen op het modem tussen -3 en 2,5 dBmV. Op het AOP komt dus tussen -7 en -1,5 dBmV binnen, dat voldoet niet aan de eisen van de Ziggo-blauwdruk (minimaal -3,5 dBmV). Wanneer het modem op de splitter wordt aangesloten, verandert de 4 dB versterking in 4 dB demping en komt het vermogen tussen -11 en -5,5 dBmV uit en dat is te zwak. In principe is hiervoor een monteursafspraak nodig.

Bekijk in context

Dick270
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Toen de monteur kwam was er al een dag of twee geen verstoring meer. Er werden ook goede waarden vermeld in het modem. De monteur heeft zoveel mogelijk aansluitingen zowel voor als na het AOP gecheckt/gemeten. Ik heb ook als voorzorg een nieuwe signaalversterker laten plaatsen. De waarden waren uitstekend toen de monteur vertrok. Prima monteur!

Ik hoop er nu weer jarenlang zonder storing mee te doen!

Hartelijk dank voor jullie interventie!

 

Hartelijke groet,

Dick

 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is ruis aanwezig op het signaal in de downstream. Upstream-gegevens mis ik nog.

 

Het modem is zo te zien aangesloten op de versterker, dat is niet meer de juiste/aanbevolen aansluitwijze. De versterker (FDU-44) zelf is ook verouderd en inmiddels vervangen door de FRA-752N en daarna de FRA-752X.

 

Er moet een splitter tussen AOP en versterker geplaatst worden, daarop moet vervolgens het modem aangesloten worden.

 

Overigens lijkt er zwak signaal op het AOP aanwezig te zijn. Met 4 dB versterking is het vermogen op het modem tussen -3 en 2,5 dBmV. Op het AOP komt dus tussen -7 en -1,5 dBmV binnen, dat voldoet niet aan de eisen van de Ziggo-blauwdruk (minimaal -3,5 dBmV). Wanneer het modem op de splitter wordt aangesloten, verandert de 4 dB versterking in 4 dB demping en komt het vermogen tussen -11 en -5,5 dBmV uit en dat is te zwak. In principe is hiervoor een monteursafspraak nodig.

Dick270
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Thobias, dank je voor de super snelle reactie. Dat overzicht wat je nog mist, wil je dat alsnog even zien?

 

Zo’n monteurs bezoek moet/kan ik dat zelf aanvragen? Kan ik dan jouw bevindingen doorgeven?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Prima als je de upstream-gegevens ook doorstuurt.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. De moderator zorgt ervoor dat de monteur van de juiste informatie wordt voorzien.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Dick270
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Thobias, bijgaand het upstream overzichtje. Adres gegevens aangevuld. Ik wacht nu even af tot er een monteur komt. 

Ben benieuwd wat je hieruit haalt.

Hartelijke groet,

Dick

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De upstream ziet er goed uit. In tegenstelling tot de downstream worden deze frequenties niet of verwaarloosbaar versterkt. Op de aanbevolen aansluitwijze zal de upstream 45~47 dBmV zijn, dat is in orde.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Dick270,

Heel vervelend dat de internetverbinding zo vaak uitvalt. Dat is natuurlijk niet prettig! Ook is het natuurlijk niet de bedoeling dat je het modem zo vaak moet resetten.

Fijn dat er daarom al met je is meegedacht. Op basis van de gedeelde info, lijkt een monteur inderdaad een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor komende vrijdagochtend gemaakt. Mocht dat onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak eenvoudig wijzigen. Overigens raad ik wel aan om voordat de monteur komt, het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten. Dit vanwege de monteursvoorwaarden

Laat je weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest? Deel dan gerust ook de nieuwe waardes 🙂

Dick270
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Toen de monteur kwam was er al een dag of twee geen verstoring meer. Er werden ook goede waarden vermeld in het modem. De monteur heeft zoveel mogelijk aansluitingen zowel voor als na het AOP gecheckt/gemeten. Ik heb ook als voorzorg een nieuwe signaalversterker laten plaatsen. De waarden waren uitstekend toen de monteur vertrok. Prima monteur!

Ik hoop er nu weer jarenlang zonder storing mee te doen!

Hartelijk dank voor jullie interventie!

 

Hartelijke groet,

Dick

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic