1
Vraag
2
Reacties
Math van Dijck

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox: instellingen TP Link Deco M4

Onlangs is de connectbox geupdated naar smart wifi. Is het nu verstandig om de connectbox wifi aan te laten staan als je de tp link deco m4 ook gebruikt , als router , ? Er zijn wel verschillende netwerknamen gebruikt voor de connectbox en de tp link.  Wat zal het beste resultaat opleveren ??

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Connect box uit geeft de beste wifi ervaring.

Dat wordt ook geadviseerd in de installatie aanwijzingen.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Connect box uit geeft de beste wifi ervaring.

Dat wordt ook geadviseerd in de installatie aanwijzingen.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert,

Ja dat klopt dat was toen, maar omdat de software van de connectbox is geupdated naar smart wifi leek mij het misschien beter was om de wifi in te schakelen op de connectbox. Deze bijten elkaar dan niet bij gebruik van verschillende netwerknamen toch?

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Berteens, zo zou ik het ook doen. @Math van Dijck ik zou zoals Bert al zegt wifi van de ConnectBox uit, maar het netwerk wat je in de Deco's gaat instellen zou ik hetzelfde houden als de naam die je in de ConnectBox had als netwerknaam (SSID), met een beetje geluk scheelt je dat het opnieuw aanmelden van alle draadloos verbonden apparaten. Soms zijn er apparaten die ondanks dezelfde netwerknaam die het toch als een verschillend netwerk zien op basis van MAC adres. Maar daar ga ik even niet van uit.

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,

Als ik bij de wifi verbindingen op mijn smartphone kijk staat er wel , ik ben verbonden met de deco's  en de wifi op de connectbox staat uit en hebben dezelfde namen, dat ik verbonden ben via smart wifi...!!!! ???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi app werkt, wat betreft mesh, alleen via de SmartWifi pods die Ziggo levert.

Voor de TP-Link is de app die daarvoor gebruikt wordt.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Bedankt voor de info. Klinkt ook weer logisch @Bert de Deco's zijn tenslotte van een ander merk dan de Connectbox die ziggo levert.

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok.... Dan een laatste vraag... Welk systeem werkt het beste,.. De pods van ziggo of de TP-Link deco m4...? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ken de Deco niet, maar ben zeer tevreden over de pods.

In het kort, ik heb nog nooit zo'n stabiele en goed dekkende wifi in huis gehad in 17 jaar met minder wifipunten.

 

Deco M4
AC1200
2.4 GHz: 300 Mbps
5 GHz: 867 Mbps

 

SmartWifi pods
AC2100
2.4 GHz: 300 Mbps
5 GHz: 1733 Mbps

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bert,

Bedankt.... Ik heb nu de Deco's alle 3 bekabeld aangesloten. De pods wil ik wel proberen ook allemaal bekabeld. Ben benieuwd wie er "wint" 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Math van Dijck , @Bert ik kende de pods dan weer niet, maar aan de specificaties te zien zijn ze niet slecht en ik begrijp dat de werking hetzelfde is. 

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Deco 5 ghz  867 mbps  Pods 5 ghz 1733 mbps

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,

 

Ik heb de TP Link deco m4 .Heb altijd de wifi van de connectbox  uit gehad maar ivm de update naar smart wifi heb ik deze weer aangezet. In de smart wifi app staat nu dus dat de tp link deco m4 ook is verbonden met smart wifi. Eerst kwam ik aan 300 mb, dat is ook mijn abonnement, nu tot 245 mb. Alle 3 de deco's zijn bekabeld aangesloten. Dit zou dus betekenen dat de connectbox wel samenwerkt met de deco's middils smart wifi...toch?

 

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Om op bovenstaande terug te komen. de deco's staan ook in router modus net als de connectbox.

Als ik nu de deco's in Acces Point zet zou het misschien nog beter kunnen werken ?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat wordt zelfs geadviseerd in de installatie instructie: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja dat klopt Bert maar in de praktijk kan het dus wel en botst waarschijnlijk niet.... 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou eerste eens proberen wat er geadviseerd wordt en dan later verder kijken wat er mogelijk is en mogelijk niet botst.

Het wordt niet voor niets geadviseerd en het voorkomt ook nog allerlei mogelijke verbindingsproblemen als er bepaalde netwerkinstellingen gebruikt worden of later gebruikt gaan worden vanwege nu de situatie met 2 DHCP servers en 2 firewalls in je netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic