1
Vraag
2
Reacties
ruud.goossens

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox instabiel, reset zichzelf meerdere keren per dag.

Sinds een kleine maand heb ik problemen met de internet verbinding. Deze valt namelijk regelmatig weg en de Connectbox reset zichzelf dan. Dit duurt een aantal minuten waarna ik weer kan inloggen op de Connectbox configuratie pagina, echter duur het dan nog een aantal minuten voordat het internet weer werkt.

Het probleem is behoorlijk willekeurig, some heb ik er weinig last van, soms een stuk vaker en een aantal keer achter elkaar.

Meterkast aansluitingen zijn allemaal vrij nieuw (nieuwbouw eind 2012). Er zijn geen wijzigingen aan mijn netwerk gemaakt wat dit probleem zou kunnen verklaren.

Wellicht nog goed om te vermelden is dat ik gebruik maak van een TL-WR1043ND met daarop Gargoyle in access point mode. DHCP loopt via de Connectbox en wiki staat op losse naam. Deze AP is bedraad aangesloten en zit tussen de Connectbox en mijn (bedraad aangesloten) PC.

 

Hieronder de inhoud van de netwerk historie uit de Connectbox.

 

Netwerk historie

Connection lost:

2021-04-25 20:55

 

Status

 

Connect Box status voor monteurs

Onderdeel

Status

Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)

618000000

Locked

Ingesteld Upstream kanaal (Hz)

44000000

Locked

Provisioning status

Verbonden

 

 

Downstream   Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

618000000

0.7

38

256 qam

3

2

610000000

1.5

38

256 qam

2

3

602000000

0.7

38

256 qam

1

4

626000000

0.7

38

256 qam

4

5

634000000

1.2

38

256 qam

5

6

642000000

0.7

38

256 qam

6

7

650000000

1.2

38

256 qam

7

8

658000000

1.2

38

256 qam

8

9

666000000

1.2

38

256 qam

9

10

674000000

1.2

38

256 qam

10

11

682000000

0.2

38

256 qam

11

12

690000000

1

38

256 qam

12

13

698000000

0.7

38

256 qam

13

14

706000000

0

38

256 qam

14

15

714000000

0.7

38

256 qam

15

16

722000000

-0.2

38

256 qam

16

17

730000000

-0.2

38

256 qam

17

18

738000000

-1

38

256 qam

18

19

746000000

-1

38

256 qam

19

20

754000000

-1

38

256 qam

20

21

762000000

-1.5

38

256 qam

21

22

770000000

-2

37

256 qam

22

23

778000000

-1.5

37

256 qam

23

24

786000000

-2

38

256 qam

24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

38.9

0

0

2

Locked

38.9

0

0

3

Locked

38.9

0

0

4

Locked

38.9

0

0

5

Locked

38.9

6

0

6

Locked

38.6

0

0

7

Locked

38.9

5

0

8

Locked

38.9

6

0

9

Locked

38.9

4

0

10

Locked

38.9

5

0

11

Locked

38.6

0

0

12

Locked

38.9

0

0

13

Locked

38.9

4

0

14

Locked

38.6

0

0

15

Locked

38.6

0

0

16

Locked

38.9

0

0

17

Locked

38.9

4

0

18

Locked

38.6

0

0

19

Locked

38.6

0

0

20

Locked

38.9

5

0

21

Locked

38.6

0

0

22

Locked

37.3

37000

176

23

Locked

37.3

14443

169

24

Locked

38.6

11

0

 

Upstream Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

44000000

49.3

5120

64 qam

3

2

57800000

50.5

5120

64 qam

1

3

50900000

49.3

5120

64 qam

2

4

37100000

49.3

5120

64 qam

4

5

31800000

49.3

2560

64 qam

5

6

28600000

49.3

2560

64 qam

6



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

ATDMA

0

0

0

0

2

ATDMA

0

0

0

0

3

ATDMA

0

0

0

0

4

ATDMA

0

0

0

0

5

ATDMA

0

0

0

0

6

ATDMA

0

0

0

0

Config Algemene configuratie

Netwerk toegang

Toegang tot internet

Maximaal aantal apparaten

3

Standaard beveiliging

Ingeschakeld

DOCSIS-Modus

Docsis30

Config bestand

internet300_30_nowifi_v4-sip.bin



Primaire Downstream Service Flow

SFID

359047775

Maximale snelheid

321000000

Maximum Traffic Burst

42600

Minimale snelheid

0



Primaire Upstream Service Flow

SFID

359039582

Maximale snelheid

32100000

Maximum Traffic Burst

42600

Minimale snelheid

0

Maximum Concatenated Burst

42600

Roostertype

BestEffort

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @ruud.goossens! Een heel warm welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Top dat je ons hier hebt weten te vinden!

Dat je modem meerdere keren per dag reset is natuurlijk geen goed teken. Daarnaast lijkt het me erg irritant als je hier meerdere keren per dag mee geconfronteerd wordt. Tijd voor een oplossing! Het lijkt me sowieso verstandig om je AOP (hoofdaansluiting) te laten vervangen door een monteur van ons. Het AOP is onze verantwoordelijkheid en die kan kosteloos vernieuwd worden. Ik heb een monteursbezoek voor je ingepland op woensdag 5 mei tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit voor je. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

 

Verder stuur ik je kosteloos een nieuwe splitter en modemkabel toe. Deze aansluitmaterialen ontvang je per brievenbuspost in de loop van deze week. Eventueel kan er ook een versterker besteld worden voor je televisies maar die leveren we helaas niet kosteloos. Mogelijk kan de monteur het werkend opleveren zonder versterker, en anders kan er altijd nog een versterker besteld worden!

 

Houd je ons op de hoogte hier? 😉 

Bekijk in context

14 Reacties 14
ruud.goossens
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk history

Netwerk historie

MAC adressen zijn vervangen.

 

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

25/04/2021 20:59:59

notice

LAN login Success;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 20:58:11

notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 20:55:28

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 19:30:24

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 19:28:26

Fout

DCC rejected authentication failure;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 19:23:32

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 19:00:1

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 18:08:11

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 18:06:25

Let op!

Lost MDD Timeout;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 16:44:33

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 15:54:37

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 15:53:9

Fout

DCC rejected authentication failure;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 15:40:50

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 13:21:9

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 11:22:11

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25/04/2021 01:26:44

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

24/04/2021 19:52:27

Let op!

Lost MDD Timeout;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

24/04/2021 13:41:31

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

24/04/2021 11:05:46

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

24/04/2021 10:02:21

Let op!

RCS Partial Service;CM-MAC=<MAC1>;CMTS-MAC=<MAC2>;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Als de Connect box zich meerdere keren reset kunnen er 2 dingen gaande zijn, signaal is te laag of is te hoog, om dit te kunnen meten kan je volgende hier plaatsen. 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/

 

Je AOP voldoet ook niet meer aan deze tijd dus ga dit even doorgeven aan een Ziggo moderator die neemt hier dan contact op door een reactie.

 

Laat wel even volgende achter in je profiel.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er staat ruis op de downstream door instraling van 5G en de upstream geeft aan dat het modem bijna met maximaal vermogen aan het zenden is. Je hebt een verouderd AOP en verouderde zeswegsplitter.

 

Je hebt het volgende nodig:

  • Nieuw AOP (btv 1 IEC-NL, installatie door monteur)
  • Nieuwe splitter (POA-01-B)
  • Nieuwe aansluitkabel t.b.v. modem (IEC/F naar F/M)
  • Versterker t.b.v. TV's (FRA-752X)
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @ruud.goossens! Een heel warm welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Top dat je ons hier hebt weten te vinden!

Dat je modem meerdere keren per dag reset is natuurlijk geen goed teken. Daarnaast lijkt het me erg irritant als je hier meerdere keren per dag mee geconfronteerd wordt. Tijd voor een oplossing! Het lijkt me sowieso verstandig om je AOP (hoofdaansluiting) te laten vervangen door een monteur van ons. Het AOP is onze verantwoordelijkheid en die kan kosteloos vernieuwd worden. Ik heb een monteursbezoek voor je ingepland op woensdag 5 mei tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit voor je. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

 

Verder stuur ik je kosteloos een nieuwe splitter en modemkabel toe. Deze aansluitmaterialen ontvang je per brievenbuspost in de loop van deze week. Eventueel kan er ook een versterker besteld worden voor je televisies maar die leveren we helaas niet kosteloos. Mogelijk kan de monteur het werkend opleveren zonder versterker, en anders kan er altijd nog een versterker besteld worden!

 

Houd je ons op de hoogte hier? 😉 

ruud.goossens
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Dave! Bedankt voor je hulp maar ik had de up- en downstream waarden al gedeeld. Daarnaast is je link naar de hulp pagina foutief. De juiste link is https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/....

 

@tobiastheebe Bedankt! Zijn dit soort hoogwaardige materialen pas iets van de laatste tijd of komt het voornamelijk door de introductie van 5G frequenties? Ik zou verwachten dat bij de aansluiting na oplevering van ons nieuwbouw huist eind 2012 de juiste kwaliteit materialen gebruikt zouden zijn.

Is er bijvoorbeeld ook een kans dat ik ook binnenhuis bekabeling moet vervangen of valt dit doorgaans mee?

 

@Erik S Super goed. Bedankt voor het inplannen van de monteur en het opsturen van de aansluitmaterialen. Ik zal een berichtje plaatsen als de monteur geweest is. Ik vermoed dat we voorlopig vooruit kunnen zonder versterker, aangezien we slechts twee TV's willen aansluiten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Graag gedaan voor de hulp en dank je dat je even door geeft voor de link, zal hem aan lasden 😊😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Vooral sinds modems kanalensets zijn gaan gebruiken die overlap hebben met Digitenne, 4G en 5G is instraling echt een probleem geworden. Vóór de afschakeling van analoge TV werden kanalensets met lagere frequenties gebruikt en vormde instraling een veel minder groot probleem. Alle materialen (zowel actief als passief) moeten tegenwoordig tenminste frequenties tot 1,2 GHz ondersteunen.

 

Bij twee TV's zijn er twee oplossingen als het signaal voldoende sterk is zonder versterker: splitter op splitter (2× POA-01-B) of een driewegsplitter (POA 03-UPC).

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Als het goed is, is vanmorgen de monteur bij je langs geweest, @ruud.goossens. Hoe is dat gegaan? 🙂

PTam

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

zou je niet een technicus van Ziggo laten komen!!??

ruud.goossens
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De monteur is langs geweest en heeft de AOP en de splitter vervangen. Signaalwaarden werden direct een stuk beter. Hij vertelde ook dat er problemen waren met de software op de connectbox en dat daardoor de box zichzelf ook kon resetten. 

Hij stelde voor het even een paar weken aan te kijken en als het probleem zich nog steeds voordeed opnieuw contact op te nemen.

 

So far so good. Ik laat iets weten mocht het probleem weer opspelen of voorgoed voorbij zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dat klinkt goed! Inderdaad kunnen resets/vastlopers van het modem een andere oorzaak hebben dan signaalproblemen, maar daar leek in jouw geval geen sprake van te zijn.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor update @ruud.goossens. En inderdaad fijn dat het so for so good lijkt te zijn, top!
Houd het de komende tijd voor de zekerheid wel even goed in de gaten, houd ons op de hoogte 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @ruud.goossens,
We zijn inmiddels een aantal weken verder. Ervaar je nog steeds problemen met het modem of is dit sinds het bezoek van de monteur niet meer voorgekomen? 

ruud.goossens
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha @Louis . Ik heb geen problemen meer gehad met de modem. Dit topic kan gesloten worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic