Sinds een tijdje hebben we last dat de connectbox zichzelf herstart. De eerste monteur heeft de aansluiting in de meterkast vervangen voor een nieuwe want de vorige was verouderd en toen is ook gelijk het modem vervangen (dacht van Aris naar Compol). De kabel is toen ook nagemeten en daar zag hij geen problemen. Ook zijn toen de aansluitingen die niet gebruikt werden afgedopt omdat deze ook een signaalstoring zouden kunnen opleveren. Maar helaas hadden we toen nog steeds hetzelfde probleem. Monteur 2 heeft toen de groene kabel aansluiting bekeken en vertelde dat er wat draden van de buitenmantel te veel uitstaken en dat die het signaal konden verstoren. Dat heeft jij verholpen en gezegd dat hij hoopte dat het hiermee opgelost was. Toen heeft de verbinding een dag of 5 zonder problemen gewerkt maar helaas daarna weer hetzelfde issue. Monteur 3 heeft toen een andere kastje geplaatst waarmee het data en tv signaal gescheiden wordt zodat het tv signaal niet meer verstorend kan werken. Toen hebben we een dag of 7 geen issues gehad. Tot maandagochtend en vanochtend (dinsdag) toen het weer de kop op stak.
Het modem staat in bridge mode en hij herstart zich uit zichzelf. Het lampje op het modem knippert dan eerst wit, vervolgens brandt hij continu wit en daar switch hij naar een groen lampje en dan knippert het lampje van de data groen en vervolgens continue en hebben we weer verbinding. In de netwerk history staat dan de melding Cable Modem Reboot - due to power reset.
Ik zal zo de foto’s van de aansluiting en de up en downstream posten. Aanstaande maandag komt monteur 4 langs om te kijken of die wat kan vinden
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vergeet ook niet de volledige netwerk historie log bij de up- en downstream te vermelden.
De netwerk historie
De downstream
De upstream
De config
De aansluiting in de meterkast
Heb je maar 17 downstream kanalen?
Haal het plastic kapje van de POA-01 af, dan kan deze misschien iets dieper in de AOP.
Sorry was niet de volledige downstream
Het vervolg
Laat het kapje nog even liever zitten, zodat ik tegen de monteur kan zeggen dat ik niet aan de kabels,etc heb gezeten. Toen de laatste monteur deze heeft vervangen heeft hij hem er zover mogelijk al ingeduwd.
Goedemorgen @Goerie,
Ik begrijp dat er voor vandaag een afspraak is met de monteur. Laat je ons weten hoe deze afspraak is gegaan?
En gezien de melding in het modem Cable Modem Reboot - due to power reset is ben ik nog wel benieuwd hoe deze is aangesloten op het stroom. Dit is rechtstreeks op een stroomcontact? Of zit deze in een stekkerdoos?
Goedemorgen @Gianna Ziggo,
De monteur heeft vanochtend het modem en de voedingskabel omgeruild. We zijn nu van een compal naar een arris gegaan. Verder heeft hij niets aangepast. De stekker van het modem zit in een stekkerdoos.
@Henno Ik heb de monteur jouw vraag voorgelegd en die vertelde dat het vroeger wel verschil kon uitmaken omdat het kapje vastzat aan de stekker maar dat die tegenwoordig los van elkaar zitten en dat de stekker er wel helemaal inzit.
Kun je de signaalwaarden eens opnieuw posten?
@Henno Ik heb de optie in het menu niet meer om die te bekijken. Heb nu nog alleen de optie home en beheer met daaronder wijzig wachtwoord, opnieuw opstarten en informatie.
Onder informatie krijg ik alleen onderstaande te zien. De optie op up-/downstream, network history,etc op te vragen heb ik niet meer
Connect Box informatie
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.Conform standaard specificaties | : DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : 10 |
Software versie | : 9.1.116BR6 |
MAC-adres | : 48:D3:43:FD:27:CB |
Serienummer Connect Box | : AAAP81740481 |
Beschikbaarheid | : 0 days 10h:39m:45s |
Netwerk toegang | : Toegang tot internet |
Internet informatie
MAC-adres | : 48:D3:43:FD:27:CD |
IPv6-adres | : Not Available |
IPv6 standaard gateway | : 5FCE:8138::5FCE:8138:0:0 |
IPv6-leasetijd | : 0 days 0h:0m:0s |
IPv6-lease verlopen | : 0-00-00 00:00:00.00 |
IPv6 DNS-servers | : :: |
IPv4 adres | : Not Available |
Standaard gateway | : 0.0.0.0 |
IPv4-leasetijd | : 0 days 0h:0m:0s |
IPv4-lease verlopen | : 0-00-00 00:00:00.00 |
IPv4-DNS-servers | : null |
IPv6 DS-Lite status | : Uitgeschakeld |
DS-Lite-FQDN | : No such object |
DS-Lite-adres | : :: |
@Goerie weet je het heel zeker? Zou toch in de menus moeten staan...
@Henno
Dit is het scherm wat ik zie na inloggen.
Bij het inloggen zie ik ook direct mijn wachtwoord en heb ik niet de mogelijkheid om die te verbergen zodat je alleen maar bolletjes of sterretjes ziet.
Het is nu wel een Arris modem, zou daar het verschil in zitten?
Heel vreemd… staat het modem wellicht in bridge?
@Gianna Ziggo @Mark Ziggo kunnen jullie hier iets van zeggen? Bovenstaand plaatje is heel eigenaardig...
@Henno ik heb het moderatieteam gevraagd om even voor je te kijken.
Hij staat inderdaad in bridge mode. Bij het vorige modem (Compal) had ik wel de optie om de signaal waarden te bekijken.
Ben je wel op het modem aangemeld via 192.168.100.1?
@Goerie Zojuist heb ik het modem even uitgelezen en het modem staat momenteel inderdaad in bridged modus.
Wil je eens controleren welke opties je ziet als je via http://192.168.100.1 inlogt nadat je het modem een reset gegeven hebt?
@Paul ZiggoIk zal het modem straks een reset geven en je laten weten welke opties ik dan zie.
@Paul Ziggo & @Henno Ik log momenteel ook al in op 192.168.100.1
@Paul Ziggo Het modem is gereset en nu zie ik de menu optie “geavanceerde instellingen” wel weer staan en kan ik de netwerk status weer opvragen.
Volgens mij kwam het door een oude software versie. Het was 9.1.116BR6 en is nu 9.1.1912.304
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.