1
Vraag
2
Reageer en help mee
Goerie

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Connectbox in bridge mode herstart regelmatig

Sinds een tijdje hebben we last dat de connectbox zichzelf herstart. De eerste monteur heeft de aansluiting in de meterkast vervangen voor een nieuwe want de vorige was verouderd en toen is ook gelijk het modem vervangen (dacht van Aris naar Compol). De kabel is toen ook nagemeten en daar zag hij geen problemen. Ook zijn toen de aansluitingen die niet gebruikt werden afgedopt omdat deze ook een signaalstoring zouden kunnen opleveren. Maar helaas hadden we toen nog steeds hetzelfde probleem. Monteur 2 heeft toen de groene kabel aansluiting bekeken en vertelde dat er wat draden van de buitenmantel te veel uitstaken en dat die het signaal konden verstoren. Dat heeft jij verholpen en gezegd dat hij hoopte dat het hiermee opgelost was. Toen heeft de verbinding een dag of 5 zonder problemen gewerkt maar helaas daarna weer hetzelfde issue. Monteur 3 heeft toen een andere kastje geplaatst waarmee het data en tv signaal gescheiden wordt zodat het tv signaal niet meer verstorend kan werken. Toen hebben we een dag of 7 geen issues gehad. Tot maandagochtend en vanochtend (dinsdag) toen het weer de kop op stak. 
Het modem staat in bridge mode en hij herstart zich uit zichzelf. Het lampje op het modem knippert dan eerst wit, vervolgens brandt hij continu wit en daar switch hij naar een groen lampje en dan knippert het lampje van de data groen en vervolgens continue en hebben we weer verbinding. In de netwerk history staat dan de melding Cable Modem Reboot - due to power reset.
Ik zal zo de foto’s van de aansluiting en de up en downstream posten. Aanstaande maandag komt monteur 4 langs om te kijken of die wat kan vinden

38 Reacties 38
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Vergeet ook niet de volledige netwerk historie log bij de up- en downstream te vermelden.

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De netwerk historie

De downstream

De upstream

De config
 

 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De aansluiting in de meterkast

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Heb je maar 17 downstream kanalen?

Haal het plastic kapje van de POA-01 af, dan kan deze misschien iets dieper in de AOP.

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Sorry was niet de volledige downstream
Het vervolg

 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Laat het kapje nog even liever zitten, zodat ik tegen de monteur kan zeggen dat ik niet aan de kabels,etc heb gezeten. Toen de laatste monteur deze heeft vervangen heeft hij hem er zover mogelijk al ingeduwd. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Goerie

Ik begrijp dat er voor vandaag een afspraak is met de monteur. Laat je ons weten hoe deze afspraak is gegaan?
En gezien de melding in het modem Cable Modem Reboot - due to power reset is ben ik nog wel benieuwd hoe deze is aangesloten op het stroom. Dit is rechtstreeks op een stroomcontact? Of zit deze in een stekkerdoos? 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen @Gianna Ziggo,

De monteur heeft vanochtend het modem en de voedingskabel omgeruild. We zijn nu van een compal naar een arris gegaan. Verder heeft hij niets aangepast. De stekker van het modem zit in een stekkerdoos.
@Henno Ik heb de monteur jouw vraag voorgelegd en die vertelde dat het vroeger wel verschil kon uitmaken omdat het kapje vastzat aan de stekker maar dat die tegenwoordig los van elkaar zitten en dat de stekker er wel helemaal inzit.
 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Kun je de signaalwaarden eens opnieuw posten?

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Henno Ik heb de optie in het menu niet meer om die te bekijken. Heb nu nog alleen de optie home en beheer met daaronder wijzig wachtwoord, opnieuw opstarten en informatie.
Onder informatie krijg ik alleen onderstaande te zien. De optie op up-/downstream, network history,etc op te vragen heb ik niet meer

 

Connect Box informatie

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
 
Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.116BR6
MAC-adres : 48:D3:43:FD:27:CB
Serienummer Connect Box : AAAP81740481
Beschikbaarheid : 0 days 10h:39m:45s
Netwerk toegang : Toegang tot internet

Internet informatie

Hieronder vind je jouw internet instellingen
MAC-adres : 48:D3:43:FD:27:CD
IPv6-adres : Not Available
IPv6 standaard gateway : 5FCE:8138::5FCE:8138:0:0
IPv6-leasetijd : 0 days 0h:0m:0s
IPv6-lease verlopen : 0-00-00 00:00:00.00
IPv6 DNS-servers : ::
IPv4 adres : Not Available
Standaard gateway : 0.0.0.0
IPv4-leasetijd : 0 days 0h:0m:0s
IPv4-lease verlopen : 0-00-00 00:00:00.00
IPv4-DNS-servers : null
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld
DS-Lite-FQDN : No such object
DS-Lite-adres : ::

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Goerie weet je het heel zeker? Zou toch in de menus moeten staan...

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Henno 
Dit is het scherm wat ik zie na inloggen.

Bij het inloggen zie ik ook direct mijn wachtwoord en heb ik niet de mogelijkheid om die te verbergen zodat je alleen maar bolletjes of sterretjes ziet.
Het is nu wel een Arris modem, zou daar het verschil in zitten?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Heel vreemd… staat het modem wellicht in bridge?

@Gianna Ziggo @Mark Ziggo  kunnen jullie hier iets van zeggen? Bovenstaand plaatje is heel eigenaardig...

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Henno ik heb het moderatieteam gevraagd om even voor je te kijken.

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hij staat inderdaad in bridge mode. Bij het vorige modem (Compal) had ik wel de optie om de signaal waarden te bekijken.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ben je wel op het modem aangemeld via 192.168.100.1?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Goerie Zojuist heb ik het modem even uitgelezen en het modem staat momenteel inderdaad in bridged modus.  
Wil je eens controleren welke opties je ziet als je via http://192.168.100.1 inlogt nadat je het modem een reset gegeven hebt? 

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Paul ZiggoIk zal het modem straks een reset geven en je laten weten welke opties ik dan zie.
@Paul Ziggo@Henno Ik log momenteel ook al in op 192.168.100.1

Goerie
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Paul Ziggo Het modem is gereset en nu zie ik de menu optie “geavanceerde instellingen” wel weer staan en kan ik de netwerk status weer opvragen.
Volgens mij kwam het door een oude software versie. Het was 9.1.116BR6 en is nu 9.1.1912.304

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic