1
Vraag
2
Reageer en help mee
mrvanbommel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox icm ziggo booster: snelheid valt vaak weg

Probleempje wat al een tijdje speelt. Al flink lopen speuren hier maar niet opgelost. 


Meterkast met daar een connectbox en daar een kabel naar een ziggo wifibooster. Oud modelletje. Beneden verdieping loopt prima via wifi naar connektbox. Eerste verdieping via stopcontact andere deel van de booster. Dat geeft daar een wifi accespoint voor 1 pc en 1 mac. 
max download snelheid van mijn abbo is 75mbs. Dat haalt ie soms prima maar meestal rond de 60-65.   Voor mij ok. Maar Vaak valt de  snelheid terug tot 3,4 of 5 mbps. Raar. Dan haal ik de booster uit t stopcontact stop m er weer in en wacht tot ie weer draait en hup alles weer ok. 60-65 mbps. Dan loopt t een dag of 2 of 3 en beginnen we weer. Download snelheid valt terug en ik herstart m weer. Op de 2e verdieping hangt ook een booster. Zelfde euvel! 2 dagen prima. Dan hup. Download snelheid naar niks. Herstarten en weer ok. De wifi beneden direct vanaf de connektbox loopt prima. Daar hoef ik box nooit te herstarten. Rara wat is dit??

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Powerline-adapters zijn qua snelheid en stabiliteit afhankelijk van de kwaliteit van de elektriciteitskabels in huis. Wanneer de adapters over meerdere groepen zijn verdeeld kan dit ook problemen opleveren. Sluit de adapters alleen direct op wandcontactdozen aan en probeer ook eens een andere wandcontactdoos voor de adapter in de meterkast.

 

Ik heb jaren geleden terugkerende problemen gehad met powerline-adapters (niet van Ziggo) die een kennis gebruikte. Ik kwam erachter dat de adapters verbinding hadden gemaakt met de overburen, die blijkbaar ook powerline-adapters gebruikten. Op het moment dat dit speelde, ging ik in de browser naar 192.168.178.1 en kwam daar op het modem van de overburen uit i.p.v. ons eigen modem. Schijnbaar was de beveiliging van de adapters niet op orde.

mrvanbommel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je @tobiastheebe Wat zo vreemd is is dat t 2, 3 dagen goed gaat en dan in een keer boem probleempje. Herstart en hup weer alles ok. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Op dit moment heb ik geen andere suggesties. Misschien komt er nog iemand anders van de community langs dit specifieke gedrag herkent.

 

Zelf gebruik ik al een tijd geen powerline-adapters meer omdat ik ook snelheidsproblemen ervaarde, circa 10 jaar geleden bleef er van onze 8 Mbps downloadsnelheid via ADSL zo'n 3 Mbps over na de adapters.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Het kan voorkomen dat het signaal via de stroom instort als er een bepaald apparaat aangezet wordt in huis.

Meestal is dat iets met een motor- of pomp, afwasmachines, wasmachines, drogers enz.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @mrvanbommel , wanneer je na wat speurwerk niet de oplossing kunt vinden dan ben je hier op onze Community aan het juiste adres. Welkom hier! 

Zo te zien heb je al veel bruikbare tips gekregen op zoek naar de oplossing. Had je op advies van @Bert ook gekeken of er op het moment van het uitval ook apparaten aangezet worden of aanslaan? 

Controleer ook eens of je dit probleem ook ervaart wanneer je alle boosters op 1 elektriciteitsgroep aansluit. Mogelijk dat hier ergens wat mis gaat in je woning. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic