steff1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox herstart zichzelf

Hallo!

 

Sinds een tijdje ervaar ik veel herstarts van de Connectbox en het is om gek van te worden.

Ik kon het triggeren met het doen van een speedtest. Waarna de box zichzelf herstartte. Vervolgens is er een monteur langsgeweest om de modem te vervangen. Nu herstart het modem zichzelf nogsteeds, echter niet meer door de speedtest, maar op nog willekeurigere momenten.

 

Daarnaast heb ik ook een Dell XPS met Killer chip, en als ik hierop bezig ben herstart het modem soms aan elkaar door. Als de laptop uit staat, zijn de problemen er nog wel, maar in mindere mate. Ik gebruik ook OpenVPN maar of dat aan staat of niet maakt geen verschil.

 

Ik heb zelf altijd mijn eigen netwerk (ubiquiti) erachter gehad en de ConnectBox altijd in standaard instellingen gelaten en alleen de wifi uitgeschakeld. Ondertussen heb ik om alles uit te sluiten alles ertussen uit gehaald en gebruik nu dus direct de ConnectBox, met 100% standaard instellingen als router. Ook dit heeft de problemen niet opgelost.

 

De melding in de connectbox na een restart is dan: "Cable Modem Reboot - due to power reset"

 

Ik heb in 2020 Jun een nieuw AOP gehad met de splitter/demper erop. Als een foto wenselijk is moet ik die even maken, hij is flink ingebouwd namelijk.

 

Downstream waardes

Lees meer
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000738256qam3
2602000000737256qam1
3610000000738256qam2
4626000000737256qam4
5634000000737256qam5
6642000000637256qam6
7650000000737256qam7
8658000000737256qam8
9666000000737256qam9
10674000000737256qam10
11682000000737256qam11
12690000000738256qam12
13698000000738256qam13
14706000000637256qam14
15714000000637256qam15
16722000000637256qam16
17730000000637256qam17
18738000000637256qam18
19746000000637256qam19
20754000000637256qam20
21762000000637256qam21
22770000000537256qam22
23778000000537256qam23
24834000000437256qam30

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.605211556632010
2Goed (Locked)37.636211469233928
3Goed (Locked)38.605211469221926
4Goed (Locked)37.636211469071620
5Goed (Locked)37.636211469225910
6Goed (Locked)37.636211468979921
7Goed (Locked)37.636211468895310
8Goed (Locked)37.35621146925289
9Goed (Locked)37.636211469098617
10Goed (Locked)37.63621146932669
11Goed (Locked)37.636211469200012
12Goed (Locked)38.605211469325910
13Goed (Locked)38.605211469332312
14Goed (Locked)37.35621146901529
15Goed (Locked)37.636211469303013
16Goed (Locked)37.636211469393915
17Goed (Locked)37.356211469509423
18Goed (Locked)37.636211468976223
19Goed (Locked)37.636211469503715
20Goed (Locked)37.636211469183315
21Goed (Locked)37.636211468618514
22Goed (Locked)37.63621146928719
23Goed (Locked)37.636211468509122
24Goed (Locked)37.356211469267737

 

Upstream waardes

Lees meer
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
137100000415.12064qam4
228600000422.56064qam6
331800000412.56064qam5
444000000415.12064qam3
550900000415.12064qam2
657800000415.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.00000
32.000350
42.00000
52.00000
62.00000

 

Ben erg benieuwd wat ik kan doen om dit op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,
Steff

5 Reacties 5
steff1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zie bijgevoegd foto AOP.

Splitter = POA-01-B

Linker uitgang = Connectbox

Rechteruitgang = Versterker(ziggo)

jansmarcel
Gedreven Raadgever
  • 228Reacties
  • 10Oplossingen
  • 85Likes

Hallo @steff1  ik heb zelf ook vergelijkbare problemen gehad. Je AOP zit er voor mijn gevoel goed uit. Ook de gebruikte connector naar de versterker. Wat ze me ook vroegen om te proberen is om het zonder het kapje op de splitter te proberen.

https://www.youtube.com/watch?v=IH7Wa-ugt4M Zie deze video hoe dit kan.

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Reacties
  • 16Oplossingen
  • 158Likes

Hi @steff1 en een warm welkom op de Community! Hopelijk kunnen we er snel voor zorgen dat je Connectbox zichzelf niet meer gaat herstarten 🙂 
De tip die @jansmarcel je heeft meegegeven kan zeker helpen! Door het kapje te verwijderen weten we zeker dat de splitter goed zit aangesloten.

Dat je problemen ervaart door de Killer wifi chip is goed om te weten. Laat je het weten als het is gelukt het kapje van de splitter te halen? Dan zal ik een nauwkeurige meting voor je starten, zodat we kunnen kijken of er in het signaal nog iets te verbeteren valt. Zo niet, dan kunnen we een ander modem overwegen. 

We horen graag van je! 

steff1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankje @Marijn-  en Jansmarcel voor de suggestie,

 

Inmiddels is het kapje eraf.

 

De problemen zijn helaas nog niet voorbij.

 

Ik was het weekend bij mijn vriendin die in een andere provincie woont en ook een connectbox heeft, ik zette daar mijn laptop aan, en binnen een minuut herstartte de hele connect box zich.

 

Een collega van mij die ook een XPS heeft met Killer chip, en een connectbox thuis, heeft ook precies dezelfde problemen. De hele ConnectBox herstart bij hem ook. Het lijkt dus echt aan de Killer chip te liggen.

Op werk hebben wij ook een aantal XPS'jes met een Ziggo Pro abbo en Technicolor modem, maar daar hebben we nooit problemen mee, gaat altijd goed. Het lijkt dus de combinatie van de ConnectBox en de Killer chip te zijn.

 

Echter bij mij thuis, herstart de Connectbox zich dus ook zonder dat de XPS laptop aanwezig is in het huis.

 

Dit lijkt ook een probleem dat in de afgelopen maanden is ontstaan. Vroeger had ik deze problemen niet. Ik vermoed dus of een software update van de Killer chip, of een software update van de Connectbox waar er ergens een exceptie optreedt door een onverwacht pakketje oid.

 

Groet!
Steff

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5019Reacties
  • 503Oplossingen
  • 1697Likes

Hi @steff1,

 

Goed dat je met meerdere voorbeelden komt en ook her en der wat zaken hebt getest. Deze problematiek is ons niet onbekend en hebben we op dit moment in onderzoek. We zien een aanzienlijke verbetering met het aanpassen van enkele firewall-instellingen in de Connectbox. Wil je controleren of dat voor jou ook geldt? Het gaat om de volgende configuratie:

 

Alex_0-1632126850025.png

 

 

Uitgelicht topic