Sinds februari zijn wij verhuisd naar een nieuw adres, we hebben tot begin juni geen problemen gehad. De afgelopen weken begonnen alleen de problemen met onze verbinding/modem, hierover hebben wij ook al meerdere keren contact gehad via telefoon en chat. Na 4 monteurs en geen oplossing leek het mij handig om ook hier om hulp te vragen.
Het probleem
De modem herstart uit zichzelf, vaak meerdere keren per dag. De verbinding via kabel en wifi vallen weg en op het modem gaan de lampjes knipperen alsof je de stroom er net op hebt gezet.
Wat is er al gedaan?
Het eigen netwerk hebben we ook in de volgende configuraties gehad:
In de Logs van de connectbox zie ik ook dit staan:
01-01-1970 01:01:23 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:73:7c:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Kan iemand helpen hier een oplossing voor te vinden? Deze problemen zijn erg vervelend vooral nu we vooral thuiswerken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Monteur is gister langs geweest, heeft alles doorgemeten. Hij kon niets vinden in zijn metingen en ook niets meer bedenken waar een oorzaak zou liggen. Hij heeft uiteindelijk in de straatkast een nieuwe aansluiting op onze kabel gezet en ons op een andere 'tap' geplaatst. Daarnaast heeft hij ook een zakelijk modem geïnstalleerd, zodat ook alle opties nu ertegenaan gegooit zijn.
Vooralsnog hebben we geen modem restart meer gehad, ik zal het natuurlijk in de gaten blijven houden. Hoe dan ook probeer ik over een tijdje nog een update te geven, hopelijk met goed nieuws 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Qua signaal zie ik dat de upstream nog net acceptabel is, het zendvermogen van het modem is bijna maximaal (51 dBmV). Er lijkt nog iets teveel demping op te treden in de buitenkabel, mogelijk ligt dit aan de reparatie.
Ik zie echter geen duidelijke aanleiding voor het spontaan opnieuw opstarten van het modem. Zo te zien en te lezen is er ook al heel veel vervangen, getest en uitgesloten.
Wat nog te proberen is: modem tijdelijk (bijvoorbeeld voor een dag) direct aansluiten op AOP.
Verder lijkt het mij verstandig als een moderator een uitgebreide, meerdaagse meting naar jouw modem opstart. Mogelijk komt daarbij nog iets aan het licht.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
Thanks voor de reactie, ik kan wel even proberen direct op het AOP aan te sluiten. Hoewel dat natuurlijk niet een permanente oplossing is 😛.
Adresgegevens staan al in mijn profiel, ik zag bij andere topics dat daar ook om gevraagd werd 🙂
Het is inderdaad een test om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten.
Helaas is het ook direct op het AOP nog steeds aanwezig, ongeveer een half uur geleden ging de modem weer onderuit.
In dat geval zal een moderator even mee moeten kijken, deze komt mogelijk vandaag nog langs, anders morgen.
Ter informatie: In de afgelopen anderhalf tot twee uur is de modem nu 3 keer herstart.
Vanochtend weer 3 of 4 keer gehad dat het modem uit zichzelf herstart.
Edit: teller staat nu op 6 keer vandaag.
Ik heb het topic zojuist bij de moderators neergelegd, binnen 24 uur komt iemand langs om mee te kijken.
Ik heb precies het zelfde probleem!! Is er meer aan de hand? Zou graag willen weten wat de oplossing is?
@thebrave1122 Zou je een eigen topic willen aanmaken? Je kunt mij erbij roepen met '@', dan kijk ik even mee. Dit om te voorkomen dat er meerdere zaken door elkaar gaan lopen, mogelijk speelt er bij jou iets anders.
Hi @-Frank- , zo, dat modem heeft er echt geen zin in! Dat het zichzelf zo vaak herstart is wel erg frappant, en jammer dat het ook gebeurd als je direct op het aansluitpunt bent verbonden. Als ik het signaal zie wat bij je binnenkomt zou dat er niet voor mogen zorgen dat je modem zichzelf blijft resetten, maar ik ga wel even de aankomende drie dagen een nauwkeurige meting voor je doen. Kan je voor ons bijhouden op welke momenten het uitvalt? Ik ben ook even benieuwd naar welke opstelling je momenteel in gebruik hebt, want ik zie je modem in router modus maar er zit ook een Ubiquiti in het netwerk. Is dat een router of een access point? En zou je misschien eens een ander stopcontact kunnen proberen vanwege die ene melding die je zag in je log? Ik hoor graag je bevindingen!
Bedankt voor de reactie, ik zal bijhouden wanneer de boel uit valt.
Ik heb op dit moment inderdaad de modem in Router mode, hiervoor in Bridge modus met zelfde gedrag.
De problemen spelen ook al langer dan dat ik de Ubiquiti router heb, ik had daarvoor alleen een TP link accesspoint wat met de kabel naar zolder ging.
In de huidige opstelling staat de Ubiquiti router in de DMZ van de Connectbox, zoals ook in de handleidingen op de ziggo site staan beschreven. Hoewel mijn voorkeur Bridge mode + eigen router is.
Ik had ook wel een ander stopcontact geprobeerd, maar kan nog kijken of een stopcontact in een andere groep nog wat uit maakt.
Zojuist rond 18:28 is de boel weer uit gevallen. En vlak daarvoor ook (rond 18:15)
Zojuist ergens tussen 09:17 en 09:20 is het weer onderuit gegaan. Ik ga nu maar via de hotspot van mijn telefoon werken.
@-Frank- Dank je wel voor het duidelijk doorgeven van de momenten waarop je problemen ervaart! Ik zie nu dat het modem twee dagen online is, klopt het dat het na het laatste moment wat je hebt doorgegeven ook het laatste moment is waarop het is weggevallen? Was het ook weggevallen toen het op een ander stopcontact zat? En inderdaad is mijn voorkeur ook bridge+eigen router in deze opstelling, als je wil kan je het daar naar terugzetten 🙂
Goedemorgen. Afgelopen weekend zijn wij niet echt thuis geweest, dus we hebben ook niet kunnen zien of het modem problemen had. Zojuist was het wel weer raak, rond 9:20 viel het modem weer weg. Ik heb wel het idee dat het langer lijkt te duren voordat het modem weer online is. Het modem zit nu ook aangesloten op een ander stopcontact.
Het modem terug zetten in bridge mode is wat mij betreft prima.
Zojuist om 09:45 is het modem wederom uit gevallen.
Rond 10:24 is het modem weer vanzelf herstart.
En nu om 11:35 nogmaals
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.