Sinds februari zijn wij verhuisd naar een nieuw adres, we hebben tot begin juni geen problemen gehad. De afgelopen weken begonnen alleen de problemen met onze verbinding/modem, hierover hebben wij ook al meerdere keren contact gehad via telefoon en chat. Na 4 monteurs en geen oplossing leek het mij handig om ook hier om hulp te vragen.
Het probleem
De modem herstart uit zichzelf, vaak meerdere keren per dag. De verbinding via kabel en wifi vallen weg en op het modem gaan de lampjes knipperen alsof je de stroom er net op hebt gezet.
Wat is er al gedaan?
Het eigen netwerk hebben we ook in de volgende configuraties gehad:
In de Logs van de connectbox zie ik ook dit staan:
01-01-1970 01:01:23 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:73:7c:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Kan iemand helpen hier een oplossing voor te vinden? Deze problemen zijn erg vervelend vooral nu we vooral thuiswerken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@-Frank- Bij dezen! Ik heb de netwerkmonteur voor je ingepland voor aankomende woensdag 4 augustus tussen 12:00 en 18:00, je kan deze zelf verplaatsen via Mijn Ziggo mocht dit niet uitkomen. Hopelijk dat dit monteursbezoek ons wat meer antwoorden gaat geven over waar deze problemen vandaan komen!
Top! Ik hoop ook dat de monteur iets zal kunnen ontdekken.
Monteur is gister langs geweest, heeft alles doorgemeten. Hij kon niets vinden in zijn metingen en ook niets meer bedenken waar een oorzaak zou liggen. Hij heeft uiteindelijk in de straatkast een nieuwe aansluiting op onze kabel gezet en ons op een andere 'tap' geplaatst. Daarnaast heeft hij ook een zakelijk modem geïnstalleerd, zodat ook alle opties nu ertegenaan gegooit zijn.
Vooralsnog hebben we geen modem restart meer gehad, ik zal het natuurlijk in de gaten blijven houden. Hoe dan ook probeer ik over een tijdje nog een update te geven, hopelijk met goed nieuws 🙂
@-Frank- Zo, gelukkig is er wel het één en ander uitgevoerd, laten we hopen dat vanaf nu het herstarten wegblijft! Ik duim met je mee en we wachten je update af 😉
Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat ik zelf (en waarschijnlijk velen met mij) ook last van een constant rebootende modem (connectbox) heb. Het is fijn voor de topic starter dat het probleem gefixed is, maar dit is natuurlijk geen oplossing! Of gaan jullie bij iedereen de modems vervangen? Ik denk dat het beter is dat jullie gaan uitzoeken wat er 2 maanden geleden is veranderd waardoor dit is ontstaan! Hervoor heeft het nl. 3 jaar retestabiel gedraaid! Ondanks meerdere vpn's, torrent downloads of KIller netwerk kaarten (of wat voor reden het ook maar zijn mag!).
@thebrave1122 Mocht de actie van de monteur (ofwel het vervangen van het modem OF de nieuwe aansluiting in de eindversterker) hebben geholpen is dat zeker een oplossing. Het lastige met deze problematiek is dat het in elk geval weer net even wat anders is: er is niet één vaste oplossing die bij iedere situatie het herstarten doet verhelpen. In elke situatie spelen net weer even andere factoren mee. Ik zou je dan ook zeker willen aanraden om een eigen topic aan te maken, aangezien we dan specifiek kunnen kijken naar wat er bij jou speelt 🙂
Hi @-Frank-, is het tot nu toe goed gebleven? 🙂
Hoi @Marijn-, Tot nu toe hebben we geen restart meer gemerkt, alles draait nu weer als een zonnetje 🙂
@-Frank- Wat super om te horen! Dan laten we het topic voor de zekerheid nog even open staan, maar ik heb er al het vertrouwen in dat het nu goed blijft! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.