1
Vraag
2
Reacties
-Frank-

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox herstart zelf (meerdere keren per dag)

Sinds februari zijn wij verhuisd naar een nieuw adres, we hebben tot begin juni geen problemen gehad. De afgelopen weken begonnen alleen de problemen met onze verbinding/modem, hierover hebben wij ook al meerdere keren contact gehad via telefoon en chat. Na 4 monteurs en geen oplossing leek het mij handig om ook hier om hulp te vragen.

 

Het probleem

De modem herstart uit zichzelf, vaak meerdere keren per dag. De verbinding via kabel en wifi vallen weg en op het modem gaan de lampjes knipperen alsof je de stroom er net op hebt gezet.

 

Wat is er al gedaan?

  • 1e monteur: Alles mbt de aansluiting vervangen, inclusief AOP en Modem. Had dingen doorgemeten en in de kast op straat gekeken, maar geen probleem gevonden.
  • 2e monteur: Begon met meten, vond een probleem in de kabel en heeft kabelschade gemeld.
  • ploeg GO: heeft kabelschade gerepareerd, maar oorspronkelijke probleem bleek niet verholpen.
  • 3e monteur: Alles gemeten, kon niets vinden. Uiteindelijk maar een modem vervangen, maar probleem is nog niet verholpen. Gaf aan dat Bridge mode misschien kon helpen, dus dat aangevraagd. Maar probleem werd daardoor niet verholpen.
  • 4e monteur: Weer alles gemeten, kon niets vinden. Nogmaals een nieuw AOP geplaatst, gaf aan dat het wellicht beter zou werken als de modem in Router modus staat. Bridge mode dus weer uit laten zetten, maar probleem blijft wederom.

Het eigen netwerk hebben we ook in de volgende configuraties gehad:

  • Connectbox waarbij we standaard wifi gebruikten en een aparte AccessPoint hadden voor de bovenste verdieping
  • Connectbox in Bridge mode met een eigen router + accesspoint
  • Connectbox in Router mode met eigen router + accesspoint in DMZ 

In de Logs van de connectbox zie ik ook dit staan: 

01-01-1970 01:01:23 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:73:7c:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Kan iemand helpen hier een oplossing voor te vinden? Deze problemen zijn erg vervelend vooral nu we vooral thuiswerken.

Oplossing
48 Reacties 48
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@-Frank-  Bij dezen! Ik heb de netwerkmonteur voor je ingepland voor aankomende woensdag 4 augustus tussen 12:00 en 18:00, je kan deze zelf verplaatsen via Mijn Ziggo mocht dit niet uitkomen. Hopelijk dat dit monteursbezoek ons wat meer antwoorden gaat geven over waar deze problemen vandaan komen! 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Top! Ik hoop ook dat de monteur iets zal kunnen ontdekken. 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Monteur is gister langs geweest, heeft alles doorgemeten. Hij kon niets vinden in zijn metingen en ook niets meer bedenken waar een oorzaak zou liggen. Hij heeft uiteindelijk in de straatkast een nieuwe aansluiting op onze kabel gezet en ons op een andere 'tap' geplaatst. Daarnaast heeft hij ook een zakelijk modem geïnstalleerd, zodat ook alle opties nu ertegenaan gegooit zijn.

Vooralsnog hebben we geen modem restart meer gehad, ik zal het natuurlijk in de gaten blijven houden. Hoe dan ook probeer ik over een tijdje nog een update te geven, hopelijk met goed nieuws 🙂 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@-Frank- Zo, gelukkig is er wel het één en ander uitgevoerd, laten we hopen dat vanaf nu het herstarten wegblijft! Ik duim met je mee en we wachten je update af 😉

thebrave1122

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik volg dit topic nu al een tijdje omdat ik zelf (en waarschijnlijk velen met mij) ook last van een constant rebootende modem (connectbox) heb. Het is fijn voor de topic starter dat het probleem gefixed is, maar dit is natuurlijk geen oplossing! Of gaan jullie bij iedereen de modems vervangen? Ik denk dat het beter is dat jullie gaan uitzoeken wat er 2 maanden geleden is veranderd waardoor dit is ontstaan! Hervoor heeft het nl. 3 jaar retestabiel gedraaid! Ondanks meerdere vpn's, torrent downloads of KIller netwerk kaarten (of wat voor reden het ook maar zijn mag!).

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@thebrave1122 Mocht de actie van de monteur (ofwel het vervangen van het modem OF de nieuwe aansluiting in de eindversterker) hebben geholpen is dat zeker een oplossing. Het lastige met deze problematiek is dat het in elk geval weer net even wat anders is: er is niet één vaste oplossing die bij iedere situatie het herstarten doet verhelpen. In elke situatie spelen net weer even andere factoren mee. Ik zou je dan ook zeker willen aanraden om een eigen topic aan te maken, aangezien we dan specifiek kunnen kijken naar wat er bij jou speelt 🙂 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @-Frank-, is het tot nu toe goed gebleven? 🙂 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Marijn-, Tot nu toe hebben we geen restart meer gemerkt, alles draait nu weer als een zonnetje 🙂  

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@-Frank- Wat super om te horen! Dan laten we het topic voor de zekerheid nog even open staan, maar ik heb er al het vertrouwen in dat het nu goed blijft! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic