1
Vraag
2
Reacties
-Frank-

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox herstart zelf (meerdere keren per dag)

Sinds februari zijn wij verhuisd naar een nieuw adres, we hebben tot begin juni geen problemen gehad. De afgelopen weken begonnen alleen de problemen met onze verbinding/modem, hierover hebben wij ook al meerdere keren contact gehad via telefoon en chat. Na 4 monteurs en geen oplossing leek het mij handig om ook hier om hulp te vragen.

 

Het probleem

De modem herstart uit zichzelf, vaak meerdere keren per dag. De verbinding via kabel en wifi vallen weg en op het modem gaan de lampjes knipperen alsof je de stroom er net op hebt gezet.

 

Wat is er al gedaan?

  • 1e monteur: Alles mbt de aansluiting vervangen, inclusief AOP en Modem. Had dingen doorgemeten en in de kast op straat gekeken, maar geen probleem gevonden.
  • 2e monteur: Begon met meten, vond een probleem in de kabel en heeft kabelschade gemeld.
  • ploeg GO: heeft kabelschade gerepareerd, maar oorspronkelijke probleem bleek niet verholpen.
  • 3e monteur: Alles gemeten, kon niets vinden. Uiteindelijk maar een modem vervangen, maar probleem is nog niet verholpen. Gaf aan dat Bridge mode misschien kon helpen, dus dat aangevraagd. Maar probleem werd daardoor niet verholpen.
  • 4e monteur: Weer alles gemeten, kon niets vinden. Nogmaals een nieuw AOP geplaatst, gaf aan dat het wellicht beter zou werken als de modem in Router modus staat. Bridge mode dus weer uit laten zetten, maar probleem blijft wederom.

Het eigen netwerk hebben we ook in de volgende configuraties gehad:

  • Connectbox waarbij we standaard wifi gebruikten en een aparte AccessPoint hadden voor de bovenste verdieping
  • Connectbox in Bridge mode met een eigen router + accesspoint
  • Connectbox in Router mode met eigen router + accesspoint in DMZ 

In de Logs van de connectbox zie ik ook dit staan: 

01-01-1970 01:01:23 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:73:7c:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Kan iemand helpen hier een oplossing voor te vinden? Deze problemen zijn erg vervelend vooral nu we vooral thuiswerken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Monteur is gister langs geweest, heeft alles doorgemeten. Hij kon niets vinden in zijn metingen en ook niets meer bedenken waar een oorzaak zou liggen. Hij heeft uiteindelijk in de straatkast een nieuwe aansluiting op onze kabel gezet en ons op een andere 'tap' geplaatst. Daarnaast heeft hij ook een zakelijk modem geïnstalleerd, zodat ook alle opties nu ertegenaan gegooit zijn.

Vooralsnog hebben we geen modem restart meer gehad, ik zal het natuurlijk in de gaten blijven houden. Hoe dan ook probeer ik over een tijdje nog een update te geven, hopelijk met goed nieuws 🙂 

Bekijk in context

48 Reacties 48
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Qua signaal zie ik dat de upstream nog net acceptabel is, het zendvermogen van het modem is bijna maximaal (51 dBmV). Er lijkt nog iets teveel demping op te treden in de buitenkabel, mogelijk ligt dit aan de reparatie.

 

Ik zie echter geen duidelijke aanleiding voor het spontaan opnieuw opstarten van het modem. Zo te zien en te lezen is er ook al heel veel vervangen, getest en uitgesloten.

 

Wat nog te proberen is: modem tijdelijk (bijvoorbeeld voor een dag) direct aansluiten op AOP.

 

Verder lijkt het mij verstandig als een moderator een uitgebreide, meerdaagse meting naar jouw modem opstart. Mogelijk komt daarbij nog iets aan het licht.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thanks voor de reactie, ik kan wel even proberen direct op het AOP aan te sluiten. Hoewel dat natuurlijk niet een permanente oplossing is 😛.

Adresgegevens staan al in mijn profiel, ik zag bij andere topics dat daar ook om gevraagd werd 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is inderdaad een test om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas is het ook direct op het AOP nog steeds aanwezig, ongeveer een half uur geleden ging de modem weer onderuit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In dat geval zal een moderator even mee moeten kijken, deze komt mogelijk vandaag nog langs, anders morgen.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ter informatie: In de afgelopen anderhalf tot twee uur is de modem nu 3 keer herstart.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vanochtend weer 3 of 4 keer gehad dat het modem uit zichzelf herstart.

Edit: teller staat nu op 6 keer vandaag.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb het topic zojuist bij de moderators neergelegd, binnen 24 uur komt iemand langs om mee te kijken.

thebrave1122

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies het zelfde probleem!! Is er meer aan de hand? Zou graag willen weten wat de oplossing is?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@thebrave1122 Zou je een eigen topic willen aanmaken? Je kunt mij erbij roepen met '@', dan kijk ik even mee. Dit om te voorkomen dat er meerdere zaken door elkaar gaan lopen, mogelijk speelt er bij jou iets anders.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @-Frank- , zo, dat modem heeft er echt geen zin in! Dat het zichzelf zo vaak herstart is wel erg frappant, en jammer dat het ook gebeurd als je direct op het aansluitpunt bent verbonden. Als ik het signaal zie wat bij je binnenkomt zou dat er niet voor mogen zorgen dat je modem zichzelf blijft resetten, maar ik ga wel even de aankomende drie dagen een nauwkeurige meting voor je doen. Kan je voor ons bijhouden op welke momenten het uitvalt? Ik ben ook even benieuwd naar welke opstelling je momenteel in gebruik hebt, want ik zie je modem in router modus maar er zit ook een Ubiquiti in het netwerk. Is dat een router of een access point? En zou je misschien eens een ander stopcontact kunnen proberen vanwege die ene melding die je zag in je log? Ik hoor graag je bevindingen! 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reactie, ik zal bijhouden wanneer de boel uit valt.

 

Ik heb op dit moment inderdaad de modem in Router mode, hiervoor in Bridge modus met zelfde gedrag. 

De problemen spelen ook al langer dan dat ik de Ubiquiti router heb, ik had daarvoor alleen een TP link accesspoint wat met de kabel naar zolder ging. 

In de huidige opstelling staat de Ubiquiti router in de DMZ van de Connectbox, zoals ook in de handleidingen op de ziggo site staan beschreven. Hoewel mijn voorkeur Bridge mode + eigen router is.

 

Ik had ook wel een ander stopcontact geprobeerd, maar kan nog kijken of een stopcontact in een andere groep nog wat uit maakt.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist rond 18:28 is de boel weer uit gevallen. En vlak daarvoor ook (rond 18:15) 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist ergens tussen 09:17 en 09:20 is het weer onderuit gegaan. Ik ga nu maar via de hotspot van mijn telefoon werken.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@-Frank- Dank je wel voor het duidelijk doorgeven van de momenten waarop je problemen ervaart! Ik zie nu dat het modem twee dagen online is, klopt het dat het na het laatste moment wat je hebt doorgegeven ook het laatste moment is waarop het is weggevallen? Was het ook weggevallen toen het op een ander stopcontact zat? En inderdaad is mijn voorkeur ook bridge+eigen router in deze opstelling, als je wil kan je het daar naar terugzetten 🙂 

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen. Afgelopen weekend zijn wij niet echt thuis geweest, dus we hebben ook niet kunnen zien of het modem problemen had. Zojuist was het wel weer raak, rond 9:20 viel het modem weer weg. Ik heb wel het idee dat het langer lijkt te duren voordat het modem weer online is. Het modem zit nu ook aangesloten op een ander stopcontact.

 

Het modem terug zetten in bridge mode is wat mij betreft prima.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist om 09:45 is het modem wederom uit gevallen.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Rond 10:24 is het modem weer vanzelf herstart.

-Frank-
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En nu om 11:35 nogmaals

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic