Vraag
Reacties
Oplossing
Verwijderd account
Niet van toepassing

Connectbox herstart steeds

Goedemorgen,

Ik ben nu een aantal dagen in het bezit van de connectbox van Ziggo.
Echter na een aantal uren relatief goed gewerkt te hebben herstart de connectbox steeds vaker.

WiFi valt volledig weg, dat duurt een aantal minuten alvorens dit weer actief is.
Bedraad internet valt ook weg maar is sneller terug dan de WiFi.

Ik heb hier op het forum al rondgekeken en daar wordt veelal gesproken over de AOP. Ik heb geen idee hoe oud mijn AOP is.

Daarnaast heb ik geprobeerd om via de router wat gegevens op te vragen zoals Down- en upstream. Echter wordt alleen de Upstream geladen. De Downstream laadt niets.

Tevens heb ik een aantal screenshots bijgevoegd in de hoop dat er iemand is die mij van dit vervelende probleem af kan helpen.
Alvast bedankt! 🙂

Groet,
Taco

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Goedemorgen Michael Ziggo,

Ik heb vanmorgen BAM over de vloer gehad, geregeld door Ziggo.
Aan de buitenzijde van het appartement hadden ze de groene kabel verlengd met een witte kabel. Hier hadden ze alleen het hart van beide kabels aan elkaar gedraaid en een stuk tape eroverheen.......

BAM heeft beide kabels afgedraaid, een speciale verbinding ertussen geplaatst, afgetaped en middels krimpkous afgesloten.

BAM heeft de kabel doorgemeten en is 100% in orde. TV werkt 10x sneller met zappen o.i.d. en internet/wifi heeft volle sterkte en geen uitval meer.

Euvel is verholpen! :grinning:

Nogmaals dank naar iedereen die hulp heeft geboden. Ik ben blij met de service!

Goed weekend en groet,

Taco

Bekijk in context

20 Reacties 20
hanh
Oud Community-lid
Nou dit AOP moet vervangen worden. Kun je na het verwijderen van de Splitter zien dat de aanvoer een groene Coax kabel is? Als dat niet zo is, dan zit het echte begin van de Ziggo aansluiting ergens anders. Dan moet eerst ff worden uitgezocht hoe het geheel precies in elkaar zit. Is die kabel inderdaad groen, dan kun je meteen een monteur gaan bestellen voor gratis vervanging.

Dat je ConnectBox geen downstream waarden van het Modem laat zien is heel opmerkelijk.
Een Factory Reset lijkt me voor de hand liggen.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945
Help dat?

Gr Han
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Beste Han,

Negatief. Er komt een witte draad uit bij het AOP.
Bijgevoegd heb ik nog de foto van de meterkast, maar daar zie ik geen groene kabel. Kan het zijn omdat het appartement al wat ouder is dat er nog een andere kleur draad werd gebruikt?

De connectbox had ik al een aantal keer teruggezet in fabrieksinstellingen, ook dit heeft geen invloed op het inladen van de downstream.

Thanks voor je snelle antwoord!
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Be rt Hier lijkt de groene Ziggo kabel zoek.
Wat kun je het beste doen in zo'n geval?
Ziggo het laten uitzoeken?

Gr Han
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Taaci Zou best wel eens een raar ConnectBoxje kunnen zijn, als er na Factory Reset ook geen Modem Downsteram waarden te zien zijn.

Die groene Coax-kabel is al standaard uit een verleden, toen Ziggo nog niet bestond.

Eerst maar ff dat AOP mysterie oplossen. Kun je in de kruipruimte kijken?
Of is het een bovenwoning? Dan kan er een aftakking zitten bij de buren.
Je hebt het over een Appartement. Is dat in een modern complex resp in een recent gerenoveerd gebouw?
Weet je iets over de historie van deze aansluiting?

Of 'ergens' een aftakking of doorverbinding dan de goedkeuring van Ziggo volgens de huidige normen kan wegdragen, zal bekeken moeten worden.
Gr Han
0 Kudos
Bert
Level 21
Ik zou eerste nog een keer proberen zonder de splitter, dan weet je zeker dat het niet aan de splitter ligt.
Als het wel aan de splitter ligt, kan Ziggo een nieuwe opsturen.

In een aantal appartementencomplexen in den lande is de binnen bekabeling door de aannemer aangelegd met als gevolg diverse soorten en kleuren kabels, maar net wat er leverbaar was binnen een bepaald budget vermoed ik.

Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt en zonder de splitter is er geen verbetering, dan komt een Ziggo monteur dit gratis vervangen
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie hulp!

hanh Ik heb nog wat onderzoek gedaan maar ik kan echt nergens een groene kabel tevoorschijn toveren. Dit gebouw is gerenoveerd. Mogelijk hebben ze, zoals Be rt aangeeft, andere kleur bedrading gebruikt. Dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

De maat van een maat van mij woont ook in dit complex. Volgens hem komt de groene draad binnen in de meterkast.
Ik heb hem gevraagd een foto te maken zodat ik weet welke kabel het precies is.

Zodra ik hiervan een foto heb (in de loop van morgen), dan deel ik die met jullie.
0 Kudos
Bert
Level 21
TOP, we wachten het met belangstelling af. Taaci
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Taaci
Bert weet veel meer van dit soort dingen, dan ik. Het is dan ook fijn dat hij meekijkt.
Dat over die maat van een maat met wetenschap over een groene kabel zegt wel iets, maar ik denk dat Bert wel gelijk heeft over 'afwijkende' bekabeling binnen een appartementencomplex. Die gespotte groene kabel zal de hoofdaanvoer dan wel zijn........ Of zit die in de Meterkast van die maat? Dwz niet in een of andere centrale meterkast. Dan zou jij ook zoiets moeten hebben, denk ik zo. Maar goed, wat is wijsheid?
Zo wordt het nog wel een aardig projectje. Daar moet je maar zin in hebben........
Ik citeer Bert nog ff:
Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt en zonder de splitter is er geen verbetering, dan komt een Ziggo monteur dit gratis vervangen
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Goedemorgen,

Zojuist foto’s ontvangen. Ook daar wordt ik dus niet veel wijzer van.

Hebben jullie enig idee? Monteur bestellen bij Ziggo?

hoor het graag!
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Ik krijg sterk het gevoel dat de groene draad verlengd is bij de renovatie middels andere kleur draad. Daar ik nergens wat terug kan vinden.

Het AOP was volgens hanh aan vervanging toe?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Volgens Bert en mij is je AOP aan vervanging toe. Gratis.

Je kunt wachten tot een Ziggo Moderator in dit Topic langskomt om je verder te helpen.

Je kunt ook zelf een Monteur bestellen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Gebruik de Chat, dan kun je in de converstatie een link naar deze diskussie Pasten. Kunnen ze je plaatjes bekijken.

Gr Han
0 Kudos
Fester 538
Level 1
Dit is vrij duidelijk een beun bezig. geweest met renovatie aop die duidelijk van overdreven gezegt van de middeleeuwen zou een eengatsmoeten zijn beste is ziggo bellen en een monteur laten komen de groene kabel die moet ergens zijn
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Taaci, heb je nog een update voor ons? 🙂 We zijn benieuwd of alles gelukt is.
0 Kudos
Moodynadrai
Level 3
lijkt op mijn probleem.
als ik in logde op de modem stond de wifi uitgeschakeld maar deed het wel.
nadat ik in "mijn ziggo" de wifispots had uitgeschakeld was het probleem verholpen.
?????????????????????
proberen dus.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Michael Ziggo:

Goedemorgen,

Afgelopen donderdag 7 maart heb ik een zeer beleefde en vriendelijke monteur over de vloer gehad vanuit Ziggo. Ik ben zijn naam vergeten maar 100 punten voor hem.

Jammer genoeg is het euvel niet verholpen.
Hij heeft voor mij het AOP vervangen zoals hierboven al aangegeven werd. Daarnaast heeft hij onderzoek gedaan naar de oorzaak.

N.a.v. het renoveren van mijn appartement hebben ze de oorspronkelijke groene kabel een stuk verlengt de woonkamer in. Hiervoor is een witte kabel gebruikt. De monteur kon op zijn apparatuur zien dat er op 1.50M vanaf het aansluitpunt NU een storing/instraling in de kabel zit. Mogelijk is de groene kabel niet goed verbonden met het verlengstuk welke is aangelegd door de aannemer bij het renoveren.

Gelukkig voor mij loopt de groene kabels langs de buitenmuur en komt zo de woning binnen.
Komend weekend ga ik op onderzoek uit en probeer ik het probleem te ondervangen door het verlengde stuk terug te trekken, opnieuw te verlengen/aan te sluiten.

Als dat niet mogelijk is neem ik contact op met de aannemer en mag hij de muur open trekken, kabel juist aansluiten en de muur weer herstellen! 🙂

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter
Moodynadrai:

Ik zal je tip eens proberen vanmiddag.
Als dat het probleem ondervangt dan overal bedraad internet instellen!
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor de updates Taaci! Ik heb even afgewacht met reageren in de hoop dat de tip nog heeft geholpen. Heb je nog een update voor ons?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Tip heeft jammer genoeg niet geholpen.
Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om verder onderzoek te doen naar de storing in de kabel.

Ik hoop het dit weekend te kunnen doen en anders de week erop...
Doe mijn best om spoedig weer een update te plaatsen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Ik heb vanmorgen BAM over de vloer gehad, geregeld door Ziggo.
Aan de buitenzijde van het appartement hadden ze de groene kabel verlengd met een witte kabel. Hier hadden ze alleen het hart van beide kabels aan elkaar gedraaid en een stuk tape eroverheen.......

BAM heeft beide kabels afgedraaid, een speciale verbinding ertussen geplaatst, afgetaped en middels krimpkous afgesloten.

BAM heeft de kabel doorgemeten en is 100% in orde. TV werkt 10x sneller met zappen o.i.d. en internet/wifi heeft volle sterkte en geen uitval meer.

Euvel is verholpen! :grinning:

Nogmaals dank naar iedereen die hulp heeft geboden. Ik ben blij met de service!

Goed weekend en groet,

Taco