De afgelopen periode heb ik een aantal problemen gehad met mijn internetverbinding. De verbinding was niet stabiel en de snelheid die ik zou moeten halen (300/30) werd soms gehaald, maar meestal was dit rond de (60/30). Eerst dacht ik dat het aan mijn apparatuur lag, aangezien mijn modem in bridged-mode staat en ik een eigen router en access points heb, maar dit bleek na avonden uitzoekwerk niet het geval.
Om in ieder geval het snelheidsprobleem te verhelpen zijn twee monteurs langsgeweest. Die hebben:
- Connectbox vervangen met een nieuw exemplaar om dit uit te sluiten
- Aansluiting uit de muur vervangen (2x, eerste keer was niet goed gegaan)
De snelheid is weer helemaal hersteld, maar nu ervaar ik dat mijn modem een aantal keer per dag herstart, en soms meerdere keren achter elkaar. Hiervoor is een monteur geweest, maar hij gaf aan niks verkeerds te zien in het modem en dat de signaalsterkte goed is.
Dit is voor mij echter niet werkbaar, het is ronduit vervelend als het internet meerdere keren per dag uitvalt tijdens online meetings. Ik ben daarom gaan zoeken op de community en kwam een aantal verhalen tegen van mensen die hetzelfde hebben ervaren, waarbij Ziggo het modem vervangen heeft met de Ubee UBC1318ZG, bijvoorbeeld:
- https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-omruilen-voor-de-Ubee-UBC1318ZG/td-p/34236
- https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Modem-herstart-zich/td-p/788421
Is er voor mij ook de mogelijkheid dat de Connectbox vervangen wordt met de Ubee UBC1318ZG? Uiteraard kan ik jullie van meer informatie voorzien als dat nodig is.