1
Vraag
2
Reacties
PositiefKritisc

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox herstart regelmatig

Connectbox herstart regelmatig gedurende enkele dagen, functioneert vervolgens enkele dagen stabiel waarna weer een herstartperiode van enkele dagen volgt.

AOP is in 2018 in nieuwbouwwoning geplaatst.

Al veel geprobeerd en vervangen. Probleem blijft terugkeren.


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PositiefKritisc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi PositiefKritisch, welkom hier!

We hebben al even niks meer van je vernomen op de Community. Heb je nog een update voor ons? Als het probleem is opgelost dan lezen we dat natuurlijk hier net zo graag. Zo niet, dan kan je vast en zeker wat met de gegeven tips hierboven.



Hi Michael Ziggo, ik heb nieuws!

Afgelopen vrijdag heeft Ziggo een nieuw modem geïnstalleerd. Sindsdien is er een stabiele verbinding en zijn er geen resets meer geweest.

Bekijk in context

8 Reacties 8
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Wil je ook nog een schermprint van de downstream Reed Solomon (RS) errors toevoegen?
PositiefKritisc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Bedankt voor de aanvulling. Je hebt een Compal Connectbox die op het moment dat je de downstream RS errors overzicht maakte ongeveer 55 minuten actief was sinds de laatste reset van de kabel interface. Uit de log die je volgens het forum zo'n 2 uur geleden hebt geplaatst heeft de laatste spontane reboot ergens tussen 17:05 en 17:09 vandaag plaatsgevonden.

In totaal zie ik twee keer een reboot melding in de log en vanaf het moment dat het modem bezig is met die reboot tot de registration complete melding kan er geen gebruik worden gemaakt van het internet. Netwerk apparaten in jouw netwerk die dat dan toch proberen zorgen voor de dropped forward packets meldingen in de log.

Dit log patroon zie ik vaker langskomen op dit forum en zijn een aanwijzing dat de firmware van de Compal Connectboxen nogal buggy is. Het is namelijk niet de bedoeling dat het modem spontaan onderuit gaat en na het opstarten dan meldt dat er een reboot heeft plaatsgevonden als gevolg van een power reset. Dat lijkt een soort ingebouwde standaard melding te zijn voor de gevallen dat er niet eerst een bepaalde conditie was gezet voordat het modem overging tot de reboot.

Aan de hand van de getoonde log informatie en de modem waarden is verder geen signaal probleem als oorzaak aan te wijzen. Het modem klaagt zelf niet over allerlei DOCSIS problemen waardoor eigenlijk alleen buggy firmware overblijft als oorzaak van herstarts. Ik heb jammer genoeg niet de indruk dat Ziggo deze door hen geïntroduceerde problemen in de laatste firmware versie serieus neemt waardoor ik in dit geval geen goed advies kan geven. Ook de Arris uitvoering van de Connectbox is namelijk buggy. Het Ubee UBC1318ZG modem zonder WLAN functionaliteit is veel stabieler, maar die weigert Ziggo om uit te geven aan reguliere klanten als vervanging.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wat gebeurd er als je de firewall op de volgende wijze instelt? PositiefKritisch

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Of als het er zo uitziet, de 2 onderste vinkjes weghalen. PositiefKritisch

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi PositiefKritisch, welkom hier!

We hebben al even niks meer van je vernomen op de Community. Heb je nog een update voor ons? Als het probleem is opgelost dan lezen we dat natuurlijk hier net zo graag. Zo niet, dan kan je vast en zeker wat met de gegeven tips hierboven.
PositiefKritisc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi PositiefKritisch, welkom hier!

We hebben al even niks meer van je vernomen op de Community. Heb je nog een update voor ons? Als het probleem is opgelost dan lezen we dat natuurlijk hier net zo graag. Zo niet, dan kan je vast en zeker wat met de gegeven tips hierboven.



Hi Michael Ziggo, ik heb nieuws!

Afgelopen vrijdag heeft Ziggo een nieuw modem geïnstalleerd. Sindsdien is er een stabiele verbinding en zijn er geen resets meer geweest.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mooi werk, PositiefKritisch. Bedankt voor de terugkoppeling hier 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic