Hallo Ziggo Community,
Mijn Connectbox herstart soms meerdere malen per dag. Soms gaat het een hele tijd goed. Er zit geen patroon in. Ik zie in het forum dat anderen ditzelfde probleem ervaren na de nieuwe 9.1.2103.102 software. Ook mijn modem heeft deze versie.
Over de herstartende Connectbox heb ik 3 keer contact gehad met de klantenservice.
De eerste stelde voor om de coax kabels te vernieuwen.
De tweede gaf aan dat de verbinding prima was, dus dat dat geen oplossing zou bieden. Hij stelde voor om de modem in bridge mode te zetten aangezien ik een eigen router erachter had hangen.
Daarna leek het een tijdje beter te gaan, maar helaas zijn de problemen terug. En met thuiswerken en videobellen is dat behoorlijk frustrerend. Vanmiddag was het raak en vanavond herstartte hij 3x achter elkaar.
De derde sprak ik vanavond en die stelde voor om de bridge mode er van af te halen. En ze vermoedde dat het aan mijn router lag. De signaalwaardes waren namelijk goed. Ja, dan zijn we weer terug bij af. Ik ben daar even niet in meegegaan. Dan kon ze niks voor me doen.
Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat de modem zich herstart, vanwege de router erachter.
Ik heb een Draytech Vigor 2925 router waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik heb alles al eens los gehaald en herstart.
Zeker nu ik in de community lees dat dit probleem zich meer voordoet, lijkt de suggestie van de klantenservice medewerkster geen hout te snijden.
Heeft iemand anders ervaringen en oplossingen hiervoor?
Ik las dat de zakelijke modem minder problemen geeft, zou dat een oplossing kunnen zijn?