In maart is, vanwege problemen, mijn oude kabelmodem vervangen door een wat recentere (Arris) Connectbox.
In het begin leek dat goed te gaan, maar toen begon de Connectbox zich op schijnbaar willekeurige momenten te herstarten, met als gevolg dat we dan elke keer minutenlang geen internet hebben. Dat probleem lijkt steeds erger te worden... nu is het al geen uitzondering meer als de Connectbox zichzelf een keer op 6 per dag herstart.
Vooral 's ochtends vroeg en 's avonds laat (als iedereen thuis is) is dit probleem het ergst. Ik werk zelf momenteel vanaf thuis (via een bekabelde internet verbinding) en als ik de enige internet gebruiker ben, is de verbinding vrij stabiel.
Ik las enkele vergelijkbare onderwerpen, waar gesuggereerd werd dat het ofwel aan een verouderde splitter zou kunnen liggen, ofwel aan het niet goed afgeschermd zijn van het ingangsignaal, waardoor er problemen zouden kunnen ontstaan met 4G signalen. Gezien de leeftijd van de aansluitingen in mijn meterkast klinkt me beide heel aannemelijk, en het zou me dan ook niet verbazen als er bij mij iets soortgelijks aan de hand is.
Bijgaande enkele screenshots van mijn meterkast (de linkse groene kabel, die naar de Hirschmann gaat, is voor het TV signaal, de rechtse, die via de CF-02 naar de Connectbox gaat, is voor internet) en van de Connectbox logs.
Kan iemand op basis hiervan zien wat exact het probleem is, en wat voor mijn situatie de juiste oplossing zou zijn?
Bij voorbaat dank
Fred
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Marijn- Heel erg bedankt! Zodra ik het modem ontvangen en getest heb zal ik je laten weten of het een verschil maakt (ik hoop het!)
@ProblemChild Dat hoop ik ook zeker! Dan wachten we je update met spanning af, ik ben benieuwd! 😄
@Marijn- ik heb het nieuwe Ubee modem nu enkele dagen in gebruik, en heb sindsdien geen modem herstarts meer gehad. Mijn verbinding is merkbaar stabieler (en sneller). Dus hiermee lijkt mijn probleem nu echt opgelost te zijn. Hartelijk dank voor de ondersteuning!
Hi @ProblemChild, wat super om te horen dat het niet meer is weggevallen! Laten we het topic nog even openhouden voor het geval dat, maar ik hoop dat de problemen nu wegblijven en je van de stabiele verbinding mag blijven genieten 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.