Nee, spijtig genoeg is het probleem absoluut nog niet opgelost, en hebben we nog steeds meerdere malen per dag een herstart van het kabelmodem.
Na het laatste antwoord was ik begonnen aan een aantal testjes, maar dat heeft tijdelijk stilgelegen toen we op vakantie gingen. Na terugkeer heb ik nog meer tests gedaan. Daaruit is het volgende gekomen:
- zoals geadviseerd heb ik de TV aansluiting (en de daaraan gekoppelde splitter) tijdelijk volledig verwijderd.
Dat maakte geen enkel verschil (ook zonder de TV aansluiting hadden we een zelfde aantal Connectbox herstarts). Ik heb de kabel voor de TV daarna toch voor de zekerheid maar vernieuwd, maar zoals ik verwachtte had ook dat geen enkel effekt op de herstarts.
- Daarna ben ik heel goed in de gaten gaan houden op welke momenten de herstarts optraden, en wat er op dat moment exact gebeurde in onze huishouding. In eerste instantie kreeg ik de indruk dat het lag aan het benaderen van enkele specifieke websites, maar verdere tests met die websites (en omgekeerd, tests door die websites zo veel mogelijk te vermijden) wezen al snel uit dat het daar niet mee te maken had.
- Wat ik wel zie, is dat het probleem vrijwel nooit optreedt op het moment dat er één internet verbinding aktief is (bijvoorbeeld één web browser die op het internet zit). Pas op het moment dat er meerdere processen gelijktijdig op het internet zitten (bijvoorbeeld meerdere web browsers, maakt niet uit of dat vanaf hetzelfde apparaat of vanaf verschillende apparaten is), dan wordt de kans op een modem herstart ineens en stuk hoger.
Dus we kunnen de herstarts grotendeels vermijden door het simultane internetverkeer te beperken, maar dat lijkt me toch absoluut niet de bedoeling van mijn Ziggo abonnement!?!
Dus mijn voorgaande vraag/opmerking blijft van kracht... als er een mogelijkheid is om onze nieuwe Arris Connectbox te laten vervangen door een ander model wat minder gevoelig is voor dit soort problemen (zoals het Technicolor kabelmodem dat we hiervoor hadden), dan zou ik daar heel graag gebruik van willen maken. Zoals ik uit de voorgaande reaktie van @rpoth begrepen heb, loste dat bij hem het probleem ook op.