In maart is, vanwege problemen, mijn oude kabelmodem vervangen door een wat recentere (Arris) Connectbox.
In het begin leek dat goed te gaan, maar toen begon de Connectbox zich op schijnbaar willekeurige momenten te herstarten, met als gevolg dat we dan elke keer minutenlang geen internet hebben. Dat probleem lijkt steeds erger te worden... nu is het al geen uitzondering meer als de Connectbox zichzelf een keer op 6 per dag herstart.
Vooral 's ochtends vroeg en 's avonds laat (als iedereen thuis is) is dit probleem het ergst. Ik werk zelf momenteel vanaf thuis (via een bekabelde internet verbinding) en als ik de enige internet gebruiker ben, is de verbinding vrij stabiel.
Ik las enkele vergelijkbare onderwerpen, waar gesuggereerd werd dat het ofwel aan een verouderde splitter zou kunnen liggen, ofwel aan het niet goed afgeschermd zijn van het ingangsignaal, waardoor er problemen zouden kunnen ontstaan met 4G signalen. Gezien de leeftijd van de aansluitingen in mijn meterkast klinkt me beide heel aannemelijk, en het zou me dan ook niet verbazen als er bij mij iets soortgelijks aan de hand is.
Bijgaande enkele screenshots van mijn meterkast (de linkse groene kabel, die naar de Hirschmann gaat, is voor het TV signaal, de rechtse, die via de CF-02 naar de Connectbox gaat, is voor internet) en van de Connectbox logs.
Kan iemand op basis hiervan zien wat exact het probleem is, en wat voor mijn situatie de juiste oplossing zou zijn?
Bij voorbaat dank
Fred
Opgelost! Ga naar oplossing.
@ProblemChild, top, dank je wel voor het doorgeven! Ik had al zo'n vermoeden, maar fijn om dat even zeker te weten 😉
Een ander modem kunnen we natuurlijk proberen. Het lastige is dat we niet precies weten waar het in jouw geval aan ligt, omdat het bij verschillende opstellingen dezelfde problemen geeft.
De problemen qua ruis zouden, zoals ik doorgaf, deze resets niet moeten veroorzaken. De laatste paar dagen gaat dat stabiel, en toch zie ik het modem nog vrolijk herstarten.
Als je wil, kunnen we het zakelijke Ubee modem proberen. Deze heeft geen wifi-functionaliteit, maar aangezien je een eigen router gebruikt zou dat geen probleem moeten zijn.
Zulllen we dat proberen? 🙂
@Marijn- ik heb het nieuwe Ubee modem nu enkele dagen in gebruik, en heb sindsdien geen modem herstarts meer gehad. Mijn verbinding is merkbaar stabieler (en sneller). Dus hiermee lijkt mijn probleem nu echt opgelost te zijn. Hartelijk dank voor de ondersteuning!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De splitter (CF-02) en kabels zijn verouderd. Verder zie ik een drietal afgekeurde stekkers (met plastic kapjes) op de versterker. Tenslotte is het AOP vrijwel 100% zeker ook verouderd. Alle verouderde en afgekeurde onderdelen maken de installatie ruisgevoelig en veroorzaken snelheids- en stabiliteitsproblemen.
Zou je ook een foto willen plaatsen van het AOP zonder de splitter?
Het AOP is ook gedateerd, een monteur vervangt deze kosteloos.
Samengevat is het volgende nodig:
De onderdelen met een * worden kosteloos toegestuurd en kun je zelf gemakkelijk vervangen. De stekkers op de versterker zou ik door de monteur laten vervangen.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
Bedankt voor het duidelijke antwoord. De AOP zelf had je geen * gegeven, dus ik neem aan dat die niet kostenloos wordt vervangen? Daarvoor moet ik dan een afspraak maken met een Ziggo monteur (die dan ook meteen die stekkers mag vervangen) ?
Vervangen van het AOP is kosteloos (valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo), maar hiervoor is een monteur nodig.
Een moderator zorgt ervoor dat een monteursafspraak wordt ingepland. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Duidelijk. Hartelijk dank voor de assistentie!
Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.
Ik heb exact hetzelfde probleem en ondertussen zijn drie monteurs langs geweest om splitters, voeding en kabels te vervangen maar tot nu toe blijft de connectbox herstarten. Ik heb daarnaast zonder succes nog geprobeerd een aantal instellingen aan te passen.
Wat mij echter opvalt is dat ik het probleem kan forceren door naar bepaalde sites te gaan dus ik begin het vermoeden te krijgen dat de modem als gevolg van de data herstart en dat het niet een signaal probleem is.
@rpoth Gebruik je toevallig een PC/laptop met Intel Killer WiFi zoals een Dell XPS 15? Er zijn gevallen bekend waarbij deze chipset voor willekeurige reboots zorgt.
@tobiastheebe toevallig wel 3 Dell XPS 15 laptops met Intel Killer WiFi (doet z'n naam wel eer aan). Wel vreemd dat het pas de afgelopen 3 weken optreed en dan ook nog ééns heel frequent. Is er ook iets bekand wat je hieraan zou kunnen doen anders dan nieuwe laptops aanschaffen?
@rpoth Mogelijk is dit samengevallen met een firmware-upgrade van het modem, dit zou verklaren waarom dit eerder niet voorkwam. Maak je voor WiFi gebruik van het modem of een eigen access point?
@tobiastheebe Ik gebruik beide opties maar merk geen verschil in gedrag, in beide gevallen gaat de modem in de herstart.
Verder heb ik vanochtend een nieuwe modem gekregen maar die blijkt helemaal geen connectie met internet te kunnen krijgen. Nadat deze modem geboot is en ik aan de modem kan connecten krijg ik het activatie scherm van de modem maar telkens als ik de activatie button klik gaat de modem in de herstart.
Als ik mijn mobiel gebruik voor activatie gaat de modem niet in de herstart maar faalt de activatie.
Het lijkt erop dat er misschien meerdere problemen zijn.
@rpoth Kun je het nieuwe modem wel laten opstarten als de drie laptops uitgeschakeld zijn en/of niet zijn verbonden?
@tobiastheebe Dat heb ik geprobeerd maar zonder resultaat.
@rpoth In dat geval zal een moderator de activatie van jouw modem moeten controleren.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
@tobiastheebe Ik heb ondertussen met ziggo gebeld en ze hebben de activatie gecontrolleerd en zelf ook geprobeerd de modem te activeren maar zonder resultaat. Ik ben dus nu teruggegaan naar de oude modem. Hiermee heb ik in iedergeval beperkt internet.
A.s. Donderdag komt weer een monteur langs maar ik vraag me af of hij ook eventuele firmware problemen kan onderzoeken.
In iedergeval bedankt voor de informatie tot nu toe!
@tobiastheebe - je zei: "Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic."
Had ik niet inmiddels wat van Ziggo moeten horen (en ja, mijn adresgegevens zijn ingevuld). Of kan het zijn dat de Ziggo moderator in de war is geraakt omdat @rpoth dit topic ook gebruikt had om zijn probleem met je te bespreken?
@ProblemChild Vermoedelijk is het topic wat naar de achtergrond verdwenen omdat het inderdaad voor twee verschillende situaties gebruikt werd. Ik verwacht dat een moderator morgen langskomt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.