Hi!
Al enkele maanden ervaar ik het probleem dat de modem (Connect box van het merk Compal) zich willekeurig meerdere keren op een dag herstart.
Inmiddels is er al veel telefonisch contact geweest met de Ziggo helpdesk en zijn er 3 (waaronder 2 escalatie) monteurs langs geweest. Naar aanleiding van andere topics/klanten met hetzelfde probleem i.c.m. een Dell XPS laptop heeft de laatste monteur aangegeven dat de Connectbox niet overweg kan met de zogenaamde 'killer wifi chip' in de Dell XPS laptop (die ik tevens ook gebruik). En om die reden ik contact met Ziggo moet opnemen voor een andere modem. Na opnieuw heel vaak contact te hebben opgenomen, zou ik eindelijk een modem opgestuurd krijgen van het merk 'Arris'.
Enkele klanten met het zelfde probleem waarbij het opgelost is met een andere modem:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-herstart-zichzelf/td-p/840722
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ConnectBox-herstart-regelmatig-sinds-enkele-dagen/td-p/795722
De modem is eergisteren binnengekomen, maar is opnieuw geen Arris maar weer een Compal modem. Ondanks hij al vervangen was door de eerste monteur dacht ik het een kans te geven. Al snel was het weer raak, want nog geen 24 uur later en de modem heeft zich alweer meerdere keren herstart.
Oprecht hoop ik nu geholpen te kunnen worden via het community forum, want er lijkt maar geen einde aan te komen...
In het kort samengevat:
Probleem:
Modem (van het merk Compal) herstart zich willekeurig meerdere keren per dag. Hierdoor werkt bekabeld internet, wifi en telefonie niet, tot hij weer online is.
Wat is er al gebeurd:
- Modem is twee keer vervangen.
- Modem is meerdere keren gereset (30+ sec) en terug naar fabrieksinstellingen gezet.
- Bridge mode uitgeschakeld en volledig overgegaan op router functionaliteit van de Connectbox.
- Up/down stream gemeten (dit was prima volgens de monteurs)
- IPv6 uitgezet op modem
- Signaal sterkte gemeten (was (te) sterk, maar dit zou komen doordat ik dichtbij de ziggo aansluitingen kast zou zitten en een demper zou volgens monteur meer problemen geven).
- Coax aansluitingen vervangen door monteur (zou verstoring kunnen geven).
Om te testen heb ik de Dell laptop aangesloten via kabel en de wifi chip uitgezet. Het herstarten gebeurd een stuk minder vaak, maar heb helaas alsnog een enkele herstart ondervonden.
Alvast dank!