1
Vraag
2
Reacties
Randomly

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox herstart meerdere keren op een dag (Dell XPS laptop)

Hi!

 

Al enkele maanden ervaar ik het probleem dat de modem (Connect box van het merk Compal) zich willekeurig meerdere keren op een dag herstart.

 

Inmiddels is er al veel telefonisch contact geweest met de Ziggo helpdesk en zijn er 3 (waaronder 2 escalatie) monteurs langs geweest. Naar aanleiding van andere topics/klanten met hetzelfde probleem i.c.m. een Dell XPS laptop heeft de laatste monteur aangegeven dat de Connectbox niet overweg kan met de zogenaamde 'killer wifi chip' in de Dell XPS laptop (die ik tevens ook gebruik). En om die reden ik contact met Ziggo moet opnemen voor een andere modem. Na opnieuw heel vaak contact te hebben opgenomen, zou ik eindelijk een modem opgestuurd krijgen van het merk 'Arris'. 

Enkele klanten met het zelfde probleem waarbij het opgelost is met een andere modem: 
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-herstart-zichzelf/td-p/840722
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ConnectBox-herstart-regelmatig-sinds-enkele-dagen/td-p/795722



De modem is eergisteren binnengekomen, maar is opnieuw geen Arris maar weer een Compal modem. Ondanks hij al vervangen was door de eerste monteur dacht ik het een kans te geven. Al snel was het weer raak, want nog geen 24 uur later en de modem heeft zich alweer meerdere keren herstart. 

Oprecht hoop ik nu geholpen te kunnen worden via het community forum, want er lijkt maar geen einde aan te komen... 

In het kort samengevat:

Probleem: 
Modem (van het merk Compal) herstart zich willekeurig meerdere keren per dag. Hierdoor werkt bekabeld internet, wifi en telefonie niet, tot hij weer online is. 

Wat is er al gebeurd: 
- Modem is twee keer vervangen. 

- Modem is meerdere keren gereset (30+ sec) en terug naar fabrieksinstellingen gezet.
- Bridge mode uitgeschakeld en volledig overgegaan op router functionaliteit van de Connectbox. 

- Up/down stream gemeten (dit was prima volgens de monteurs)

- IPv6 uitgezet op modem

- Signaal sterkte gemeten (was (te) sterk, maar dit zou komen doordat ik dichtbij de ziggo aansluitingen kast zou zitten en een demper zou volgens monteur meer problemen geven). 

- Coax aansluitingen vervangen door monteur (zou verstoring kunnen geven). 

Om te testen heb ik de Dell laptop aangesloten via kabel en de wifi chip uitgezet. Het herstarten gebeurd een stuk minder vaak, maar heb helaas alsnog een enkele herstart ondervonden. 

 

Alvast dank! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Randomly dank voor de toelichting. Dan is het inderdaad tijd voor een nieuw modem, een andere variant. Die stuur ik je toe. 

 

Wil je ons het resultaat na aansluiten laten weten? Dat is weer nuttige informatie. Ik ga er vanuit dat daarmee het probleem opgelost is! 

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mogelijk had de laatste reboot van het modem een andere oorzaak, te sterk signaal kan dat ook veroorzaken. Verder weet ik niet of de Arris CB volledig probleemloos werkt i.c.m. Intel Killer WiFi. Voor zover ik weet, is het voor de klantenservice niet mogelijk om een specifiek type modem toe te sturen, hier op de community kan dit wel geregeld worden door een moderator.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream- en 'Netwerk historie'-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aha dat klinkt als een logische verklaring, bij deze de gevraagde afbeeldingen (vanuit de AOP gaat de kabel rechtstreeks naar de connectbox):

foto.jpgscreencapture1.pngscreencapture2.pngscreencapture3.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het vermogen is inderdaad iets aan de hoge kant maar zeker niet te hoog. Wel is er ruis aanwezig op een aantal kanalen. In de log zie ik dat de laatste herstart op 31-10 om 14:05 was (reboot due to power reset), daarna zie ik geen problemen.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb zojuist de bovenstaande stappen uitgevoerd

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Randomly en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag. Zo te zien is expert @tobiastheebe al met jou aan het anlayseren geslagen en heb je de aansluiting al aangepast zoals aangegeven. Kun je aangeven wat je bevindingen zijn nadat je de aansluiting hebt veranderd?

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds de aanpassing heeft het probleem zich nog niet voor gedaan. Toch wil ik nog enkele dagen tot een kleine week afwachten voordat ik een definitief besluit neem of het probleem is opgelost. Aangezien het vaker is voorgekomen dat het probleem terug komt na een paar dagen. Ik kom er zo gauw mogelijk op terug, maar tot nu lijkt het hoopvol.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Randomly Het is begrijpelijk dat je nog niet te vroeg de vlag uit wilt hangen. Laten we inderdaad nog even kijken hoe het de komende week gaat. Deel je anders eind volgende week opnieuw jouw bevindgen?

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afgesproken, ik laat het eind van volgende week weten!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Randomly Helemaal goed! We houden even contact en wachten je bericht dan even af. Nog een prettig weekend!

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas helaas, zojuist heeft de modem zich weer opnieuw herstart. Probleem is dus niet verholpen na uitvoeren van eerder genoemde stappen. Tevens zat ik te werken op de desbetreffende Dell laptop toen het gebeurde. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Is er een 'reboot due to power cycle' vermeld in de log op het moment dat het modem zichzelf opnieuw heeft opgestart? Was de laptop via ethernet of WiFi verbonden?

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Capture.PNG

 Geen  'reboot due to power cycle' melding te zien. De laptop was zojuist via WiFi verbonden toen het gebeurde. Via bedraad waren herstartte de modem minder vaak, maar vonden alsnog wel plaats.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zou de regel iets verderop in de log verwachten. Als @Paul op afstand geen afwijkingen ziet in het signaal, dan lijkt mij het vervangen van de Compal CB door een Arris CB de volgende stap.

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Capture2.PNG

Capture3.PNG

  Dit zijn de resterende log meldingen. De laatste keer dat ik telefonisch contact heb gehad met de technische dienst van Ziggo, zou er ook een Arris modem worden gestuurd. Helaas toen hij binnen kwam zag ik al snel aan de sticker dat het opnieuw een compal was. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Inderdaad opnieuw een 'reboot due to power cycle'. Een modemwissel naar specifiek type kan door een moderator geregeld worden, vandaar dat ik Paul hierboven noemde.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Randomly dank voor de toelichting. Dan is het inderdaad tijd voor een nieuw modem, een andere variant. Die stuur ik je toe. 

 

Wil je ons het resultaat na aansluiten laten weten? Dat is weer nuttige informatie. Ik ga er vanuit dat daarmee het probleem opgelost is! 

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard, ik laat de bevindingen z.s.m. weten. Dank alvast!

Randomly
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem inmiddels mogen ontvangen (waarvoor dank) en geinstalleerd. 

Ander vraagje zou zijn of hij in bridge-mode gezet kan worden, mijn eigen router staat er namelijk weer achter. 


Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Randomly , fijn dat de modem binnen is. Natuurlijk kan je modem in bridge gezet worden. Dit regel ik gelijk voor je. 
Je modem zal straks even opnieuw opstarten zodra deze wijziging wordt verwerkt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic