MrPhylos

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox giga modem netwerk word op 4 laptops en 1 wifi printer niet herkend, op 2 wel

Sinds vorige week de nieuwe modem ontvangen en geinstalleerd.

 

2 laptops en de telefoons werken zonder problemen, maar 4 van de 6 zien de 2.4ghz wifi niet en ook de wifi printer (Brother) ziet hem niet.


Ziggo zegt zorg dat 2,4ghz en 5ghz netwerken een andere naam hebben, dit werkt helpt ook niet.

 

1 laptop een wifidongle gehaald en dan werkt het wel, maar dit gaat dus niet werken voor de printer en wil eigenlijk ook niet voor de andere 4 extra harware aanschaffen.


Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul,

 

Helaas wat ik telefonisch al gezegd had destijds aan de helpdesk blijkt waarheid. De modem had een defecte Wifi module. Monteur heeft een andere modem geïnstalleerd en alle problemen zijn verdwenen.

 

Ik heb alleen kosten moeten maken om te zorgen dat toen ik het probleem constateerde mijn dochter wel online kon ivm school.

 

Ik ga dus nu contact opnemen met de helpdesk om te zien of ze de wifi-dongle vergoeden.

 

Allemaal bedankt voor jullie hulp.

 

mvg

 

Pierrot

Bekijk in context

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul,

 

Ik heb de klantenservice al gebeld en al een smsje met akkoord voor een vergoeding van de gemaakte kosten.

 

Toch bedankt voor de geboden hulp.

 

Mvg

 

Pierrot

Bekijk in context

51 Reacties 51
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Zorg dat de 2.4 GHz-radio is ingesteld op 20 MHz kanaalbreedte (dus niet 20/40 MHz).

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Helaas is dit niet de oplossing.

 

Ook geprobeerd om alleen voor N netwerk uit te zenden want alle adapters/wificards zowieso N protocol maar ook dit helpt niet.

 

Geprobeerd met ander kanaal en dat helpt ook niet.

 

Mvg

 

Pierrot

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Modus kun je het beste op 802.11b/g/n instellen voor maximale compatibiliteit. Stel het kanaal alleen op 1, 6 of 11 in.

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Ook geprobeert, ben redelijk thuis in automaisering en netwerken maar kom hier niet uit.

 

Mvg

 

Pierrot

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik durf ook niet precies te zeggen waar het aan kan liggen. Mogelijk komt iemand anders nog langs met tips/suggesties.

 

Gebruik SSID's en PSK's zonder speciale tekens en start voor de zekerheid de modemrouter opnieuw op na het wijzigen van instellingen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5154Posts
  • 484Oplossingen
  • 1647Likes

Hoi @MrPhylos

Dat is gek, en ook onhandig! Kan het ook nog aan de locatie liggen, dat de beide laptops en de printer op een veel grotere afstand staan dan de apparatuur die wel werkt? Probeer dan eens in de buurt van het modem verbinding te maken. 

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rikst,

 

Helaas, zelfs direct naast de modem word het netwerk niet gezien.

 

Mvg

 

Pierrot

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5154Posts
  • 484Oplossingen
  • 1647Likes

Raadselachtig dit. Had je het ook al eens geprobeerd met de WPS functie?

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rikst,

 

Ja.

 

Mvg

 

Pierrot

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Probeer op een van de weerbarstige Windows10 (aanname van mij) laptops eens het volgende:

type in het zoekveld linksonder > netwerk opnieuw instellen > voer dit uit.  De laptop start na 5 minuten automatisch opnieuw op.

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi MBX458,

 

Helaas werkt dat ook niet.

 

Heb het met 2 vd 4 njet werkende laptops geprobeerd.

 

Mvg

 

Pierrot

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Had je mijn reactie van dinsdag ook gelezen?

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Ja ook gedaan.

 

Heb een Unifi accespoint er even tussen gehangen en dan zijn er geen problemen.

 

zit echt iets in het signaal wat de modem uitstuurt.

 

mvg

 

Pierrot

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Dat aan de CBG ligt is duidelijk. Overigens heb ik op de community nog niet eerder gelezen dat 2.4 GHz zoveel problemen levert op de CBG.

 

Als laatste is een factory reset nog proberen waard. Ben daar zelf niet zo'n liefhebber van, ik probeer altijd achter de exacte oorzaak van het probleem te komen.

 

Zou je voor de zekerheid een screenshot willen plaatsen van de huidige instellingen van de Wifi-radio's (modus, kanaalbreedte e.d.)?

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Modem of laptops ?

 

Mvg

 

Pierrot

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Sorry, was niet zo duidelijk. Ik bedoelde het modem.

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Hierbij de gegevens

20211029_151004.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Kun je Smart Wifi/kanaaloptimalisatie uitschakelen en de CB opnieuw opstarten?

MrPhylos
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias,

 

Dit is gedaan.

 

20211029_152843.jpg

Uitgelicht topic