1
Vraag
2
Reacties
Rohid

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox geen optie tot bridgemode

Hoi,

 

Mijn connectbox heeft geen optie om de connectbox in bridge mode te plaatsen. Ik heb het formulier al ingevuld maar na 3 dagen nog geen antwoord (dit zou maar 24uur duren) Iemand enig idee hoe ik mijn connectbox in bridge mode kan plaatsen? Ik wil namelijk terug naar mijn oude situatie, zodat ik mijn eigen router kan gebruiken en niet de connectbox die ik verplicht moest omruilen. (mijn oude modem was een modem en ik kon mijn eigen router gebruiken met de daarbij behorende settings)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Rohid

Met alleen een kabel ben je er inderdaad niet in dit geval. Ik heb een monteur voor je ingepland om dit in orde te maken. Hij komt langs op maandag 25 april a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Mocht je dat niet passen, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. We zijn benieuwd naar het eindresultaat 🙂 Laat je het hier weten?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan dit voor je uitvoeren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Rohid! Ik ben direct in het systeem gedoken maar volgens mijn gegevens staat je modem al sinds 10 april in bridge modus. De wijziging lijkt al verwerkt, dus. Hoe kom jij tot de conclusie dat je modem niet in de bridge modus staat als ik mag vragen?

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Erik S , bedankt voor het uitzoeken. Waarom ik dacht dat ik nog geen bridge modes had, kwam omdat ik gewoon nog wifi had en alle instellingen kon wijzigen, inclusief mijn firewall en dhcp. Ik heb zojuist de connectbox uit en aangezet en kan nu niet meer inloggen via 192.168.178.1 maar alleen nog maar met 192.168.100.1 ook heb ik nu helemaal geen opties geen dhcp firewall etc etc, ik kan nu alleen nog maar mijn status zien en mijn modem herstarten. Ik ga er nu vanuit dat mijn connectbox in bridge modes staat. Het enige vreemde nu is dat bij internet het volgende staat VERBONDEN PARTIAL BONDING DS. (zie upload)

 

Ik heb gewoon internet dus ik ga ervanuit dat ik dit kan negeren?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rohid dat betekent, gedeeltelijk verbonden downstream kanalen en dat is niet goed, ondanks dat je internet hebt.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

 

Log in met: 192.168.100.1

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Bert , de gevraagde informatie heb ik geupload. De coax kabel die je ziet gebruik ik al jaren ook toen met mijn oude modem van Ziggo het was een cisco modem en nu gebruik ik die met mijn nieuwe connectbox.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een flinke instraling in de hogere frequenties.

Het nieuwe modem gebruik veel meer kanalen en frequenties voor een stabielere en mogelijk snellere verbinding.

Ik vermoed via de oude kabel die uit de tijd komt dat er nog geen 4G 5G enz. zenders waren die op diezelfde frequenties zitten.

Ziggo kan je een gratis nieuwe 3dubbel afgeschermde kabel sturen voor de aansluiting AOP -> modem.

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert als dat de oplossing is ga ik dat doen, hoe kan ik die aanvragen? Kan dat hier of moet ik daarvoor bellen? En waar moet ik naar vragen? Type nummer of naam? Alvast bedankt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ik regel die kabel voor je, @Rohid 😉 Komt je kant zo snel als mogelijk op!

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Bert , @Erik S , de kabel heb ik ontvangen daarvoor dank. Alleen kan ik die niet aansluiten, omdat aansluiting een female aansluiting heeft en mijn aansluiting punt waar ik de kabel in moet doen ook een female is.

 

Mijn vraag is kan ik er gewoon een koppelstuk tussen zetten male <-> male die hier en daar te koop zijn, of moet dit ook een speciaal afgeschermd zijn tegen G4/G5?

 

Ik hoor het graag alvast bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is, is je 1e wandcontactdoos een male verbinding  en heb je een groen (male) / rode (F-connector) kabel ontvangen.

Je kunt een metalen male/male koppelstuk gebruiken, het metaal is de afscherming.🙂

 

Kun je een foto hier plaatsen van de binnenkant van de wandcontactdoos?

Want een female uitgang ken ik niet bij een Abonnee Overname Punt en ben benieuwd wat er nu in zit.

Mogelijk moet dit ook vervangen worden, maar dat doet een Ziggo monteur gratis voor je.

 

Bert_0-1650358031164.png

 

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Bert zoals gevraagd mijn aansluiting. Dit komt binnen in mijn meterkast, vroeger ging hier een kabel in die naar boven ging naar de woonkamer waar een tv/radio aansluiting zit. De aansluiting boven (woonkamer) gebruik ik al jaren niet meer. De AOP gebruik ik dus voor de modem.

 

ziggocoax1.jpgziggocoax2.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rohid dit is geen hedendaags galvanisch gescheiden AOP en vermoed al heel oud.

Een Ziggo moderator kan kijken wat nu de beste stap is om te nemen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Rohid

Met alleen een kabel ben je er inderdaad niet in dit geval. Ik heb een monteur voor je ingepland om dit in orde te maken. Hij komt langs op maandag 25 april a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Mocht je dat niet passen, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. We zijn benieuwd naar het eindresultaat 🙂 Laat je het hier weten?

Rohid
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Bert , @Erik S en @Rikst , de monteur is afgelopen woensdag langs geweest en heeft de AOP vervangen. Ik heb een paar dagen gewacht om te kijken of alles nog goed werkt :-). De log files heb ik geupload misschien zien jullie nog iets vreemds of niet. Alvast bedankt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Rohid! Fijn dat de monteur langs is geweest en dat je het een aantal dagen in de gaten hebt gehouden. Werkt alles goed en zijn de verrichte werkzaamheden van de monteur naar tevredenheid?

 

Als ik je geüploade gegevens doorneem zie ik eigenlijk niet veel bijzonderheden. Ik ben daarom vooral benieuwd hoe het in de praktijk werkt en wat je bevindingen zijn. Laat het vooral weten hier 🙂 Een mooie vrijdag verder en alvast een goed weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic