1
Vraag
2
Reacties
sanderh79

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox geen ipv4 dhcp meer na 1-1-2022

Sinds 1-1-2022 werkt de ip4 dhcp server niet meer via de connect box. Mijn windows 10 pc had een ipv6 adres, net als mijn android en chromecast. Ik heb mijn pc en android toestel een statisch ip adres toegekend en dan heb ik weer verbinding. Ik kan alleen mijn chromecast niet meer online krijgen, ik heb nu een halve verbinding waarbij ik nog wel spotify kan casten maar niet het scherm. Ik zie de devices wel op de connectbox incl. mac adres en het juiste ip. Ik had een reservering geprobeerd voor de chromecast maar dat werkt niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Connect box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen?

Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator dieper in de systemen kijken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Connect box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen?

Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator dieper in de systemen kijken.

sanderh79
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie, ik had het modem al wel gereset maar na een factory reset werkte het weer.

z-user015

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik kwam op dit topic uit na een Google zoekactie. Het lijkt erop dat ik vandaag, een jaar later op 1-1-2023, hetzelfde probleem had.

 

Ik had vandaag met de hoofdschakelaar in de meterkast de stroom even van het huis (incl modem) af gehaald om iets te klussen. Nadat ik de stroom 15min later weer inschakelde kregen alle WiFi apparaten in huis geen IP adres meer van de connectbox dhcp server. Mijn telefoon had een statisch IP adres, en die bleef wel werken.

 

Om te testen heb ik mijn telefoon WiFi instelling ook op dhcp gezet, en toen mislukte het ophalen van een IP adres daar ook. Weer terug naar statisch IP, en het werkte weer. 

 

Modem (weer) een minuut van de stroom af gehaald, zonder success. Zelfde probleem. 

 

Toen gaan googlen en dit topic gevonden. Zoals genoemd heb ik de connectbox hersteld naar fabrieksinstellingen. En toen werkte alles weer goed. 

 

Voordat ik herstelde naar fabriek, heb ik nog de instellingen gebackupped naar een bestand. Na het herstellen van deze instellingen met het gedownloade bestand weer hetzelfde probleem: apparaten krijgen geen IP van de dhcp server. 

 

Toen wederom een herstel naar fabrieksinstellingen en de instellingen handmatig weer teruggezet naar hoe het was (andere ssid en een tiental ip adres reserveringen voor de dhcp). Zo bleef het wel allemaal werken en was alles weer oké.

 

Klinkt mij als een soft- of firmware bug die iets met de jaarwisseling te maken heeft. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@z-user015 Dank voor je bericht, dat kan zeker Ziggo helpen om de oorzaak te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic