Hallo,
Ik heb een ziggo compal router. Deze werkte goed totdat ik zo dom was om mijn eigen router te proberen een netgear cm1200.
Dit was uiteindelijk geen succes en ben zonet weer terug gegaan naar mijn oude ziggo compal router.
Helaas geeft deze nu geen internet door aan de 2 aangesloten switches op alle poorten en kan mijn google nest wifi pro ook geen verbinding maken met het intertnet. ik heb de router en modems meermaals opnieuw opgestart zonder succes.
Het lijkt erop dat de router niet meer automatisch ip adressen kan doorgeven.
IK kan op zowel http://192.168.0.1/ en http://192.168.178.1/ en https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/homepage.html geen verbinding maken met de router om de instellingen te bekijken.
Graag hulp, want ik kan nu alleen via een kable naar mijn laptop om het internet. Verder geen wifi meer thuis en alle andere appareten zoals mijn ps5, nvidia shield etc kunnen allemaal geen verbinding meer maken met het internet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Netgear CM1200 is een Amerikaans DOCSIS 3.1-modem en komt in Europa niet online. Tot op heden zijn de FRITZ!Box 6591, 6660 en 6690 de enige modems die geactiveerd kunnen worden bij Ziggo. Er speelt echter al enkele maanden een storing waardoor het activeren van eigen modems (vrijwel) niet mogelijk is.
Bij bridge mode is een eigen router vereist. Als je alleen de Nest Wifi Pro op het modem aansluit, de switches op/via de eigen router aansluit en vervolgens het modem opnieuw opstart, dan zou het geheel moeten werken. Anders kun je router mode aanvragen via dit formulier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het lijkt er ook op dat de modem nu in bridge modus is, wat ik helemaal niet wil. Hoe kan mijn smartwifi router weer normaal als NIET bridge worden in gesteld.
Alvast bedankt
De Netgear CM1200 is een Amerikaans DOCSIS 3.1-modem en komt in Europa niet online. Tot op heden zijn de FRITZ!Box 6591, 6660 en 6690 de enige modems die geactiveerd kunnen worden bij Ziggo. Er speelt echter al enkele maanden een storing waardoor het activeren van eigen modems (vrijwel) niet mogelijk is.
Bij bridge mode is een eigen router vereist. Als je alleen de Nest Wifi Pro op het modem aansluit, de switches op/via de eigen router aansluit en vervolgens het modem opnieuw opstart, dan zou het geheel moeten werken. Anders kun je router mode aanvragen via dit formulier.
Bedankt voor de reactie, wist niet dat de netgear cm1200 niet werkte. Ik heb te snel iemand blind gevolgd op youtube.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.