Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Rob60
Level 2

Connectbox geeft foutmelding 'temperature exceeded' + rood lampje

Ik heb al een aantal jaren een Ziggo Connect Box, redelijk probleemloos.

Laatste maanden valt mij op de het smalle horizontale lampje aan de voorzijde oranje brandt.

Gisteren is tot twee keer toe het internet uitgevallen (zowel wifi als bedraad). Het lampje is dan rood.

In de historie zie ik de onderstaande melding.

Touchstone Thermal Event: Temperature Exceeded - Device Entering Tier1 HOT Protection Mode ;

Wat kan hier de oorzaak van zijn en belangrijker, hoe los ik dit op?

Op dit moment werkt alles wel, maar nog altijd met het oranje lampje, terwijl dit eigenlijk wit zou moeten zijn.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Vervanging van het modem is wenselijk, je kunt een nieuw modem aanvragen via de klantenservice (chat).

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Vervanging van het modem is wenselijk, je kunt een nieuw modem aanvragen via de klantenservice (chat).

Rob60
Level 2
Topicstarter

Zojuist contact gehad met de klantenservice. Ik ontvang een nieuw modem.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen. Naar alle waarschijnlijkheid ontvang je een Sagemcom F3896, dit is een DOCSIS 3.1-modem dat hogere eisen aan de coaxinstallatie en het signaal stelt dan jouw huidige (EuroDOCSIS 3.0-)modem.

Voor de zekerheid: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?

0 Kudos
Rob60
Level 2
Topicstarter

image.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP en aftakelement (TRAS-1000/DIO-01 + UMU-1006) zijn verouderd, na ontvangst van het nieuwe modem kun je het beste een monteursafspraak aanvragen om deze te vervangen door een TRISZ-DG300/FISO-X11 + POA-254/TPS-258/POA-550, dit is kosteloos. De modem- en TV-kabel zijn prima en up-to-date.

Jos P
Level 9

@Rob60 

Ondertussen tijdens het wachten op het nieuwe modem kun je ervoor zorgen dat het bestaande modem koeler staat. of wat tocht krijgt om zo warmte af te kunnen voeren. De melding is in feite hetzelfde als een pc of laptop waarvan de ventilator vol met stof zit en daardoor warm loopt.

misschien helpt het even om de stofzuiger er overheen te halen zodat de stof achter de gaatjes van het modem weg gezogen wordt.