Annesap

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox gaat steeds aan en uit

Sinds 26 januari hapert ons internet van redelijk tot helemaal slecht. We horen 500mps te hebben maar het schommelt tussen 12mps en 120mps met af en toe een uitschieter van 180. Soms ook uren geen internet. Kan op de box zien dat hij vaak aan geeft, geen radar signal detected  en Illigale dropped input pocket. Er is vrijdag een monteur geweest heeft kabels en kastje muur vervangen maar het probleem is niet opgelost. 8 februari staat er een nieuwe monteur gepland maar denk dat die het ook niet kan oplossen..... ook hebben we geen ip6 verbinding

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dit is de oplossing voor ons na even niet gereageerd te hebben wegens familie omstandigheden. Heb veel gelezen ook andere topics van mensen met dezelfde problemen, vooral de laatste maand en las over een demper f connector heb er 2 aangeschaft een -6 en -3 en goh we gingen van 10 ++ uitvallen per dag naar 0 heel soms nog weleens 1 a 2 uitvallen in de week.  Hoop dat anderen met een te hoge downstream en uitval hier iets aan hebben de oplossing kost slechts 1,99 euro.....  

Bekijk in context

112 Reacties 112
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Annesap Kun je ook je upstream waarden hier plaatsen?

 

Radar signaal detected wil zeggen dat je 5 GHz op een plaats zit waar ook radar zit en verplaatst dan het kanaal buiten de DFS zone.

Zet een kanaal vast in je modem tussen 36 en 48, dan is dat alvast opgelost.

 

Ik zie ook allerlei meldingen die je zelden ziet.

Ik leg dit bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen diep in de systemen kijken en mogelijk een oorzaak vinden, dan wel de nodige actie ondernemen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

 
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De configuratie tussen CMTS en modem verloopt niet goed (TRO-69) . Een netwerkmonteur lijkt me de aangewezen weg.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Annesap en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding! Op basis van wat ik terugzie, lijkt het mij inderdaad verstandig dat hier een netwerkmonteur komt kijken, zoals @KBX458  en @Bert  ook al aangeven. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega's van de klantenservice en dat er al een afspraak met een monteur gepland staat op 8 februari 2021. 

Laat je na het monteursbezoek onder dit topic weten hoe het afgelopen is en wat je bevindingen zijn?

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

20210201_144639.jpg

 hier een foto van de upstream.  We hebben ook altijd wel gewoon  internet gehad maar sinds vorige week is het drama. Postcode *Adresgegevens verwijderd door Moderator* staat in account ook zichtbaar. Mvg Anne 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb nog telefonisch contact gehad zodat er een netwerk monteur komt, datum blijft hetzelfde. Word vervolgd.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Annesap

Hoe is het gegaan vandaag? Hoe was het bezoek van de monteur en wat is je ervaring met de internetverbinding nu? 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nou wat zal ik hier over vertellen de communicatie  tussen mij en de monteur liep niet. De monteur vertrok toen hij iets uit de auto ging pakken en moet nu nog terug komen. Meneer heeft niet 1 seconde naar mij geluisterd op mijn vragen  wat er misschien fout kon zijn  had hij geen antwoord, hij was geïrriteerd dat ik de wifiboosters niet had aan gesloten terwijl mijn door de technische afdeling werd gezegd dit pas te doen als het internet stabiel is de 500mps waar we voor betalen. Hij zei alleen dat hij 420 mps binnen kreeg en er een goed signaal binnen kwam ik kreeg op dat moment 18mps op mijn laptop en 120 op mijn telefoon, Ik raakte dus ook geïrriteerd zei ook dat als hij zich in had gelezen onze problemen ook savonds  zijn  en vind dat als je al zoveel mensen vanaf 26 januari aan de telefoon hebt gehad stuk of 10 en ze bijna allemaal niet luisteren naar het probleem en langs elkaar heen werken en allemaal iets anders zeggen en er 1 is meneer Harst van de technische  afdeling  zegt dat de netwekmonteur buiten in het kastje moet kijken maar de monteur aangeeft daar kom ik niet voor ik kom voor binnen dan gaan bij mij de haren overeind staan. Er was 29 januari ook al een storings monteur voor binnen geweest en dit was weer een storingsmonteur stond bij de afspraken. Wilde naar het vertrek contact op nemen met meneer Harst zijn collega kon niet door verbinden ivm thuiswerken en wilde mij wel weer even op afstand gaan helpen om het probleem op te gaan lossen en daar had ik geen zin meer in, wilde meneer Harst spreken  toen werd de verbinding verbroken. Toen heb ik het algemene nummer gebeld om te gaan opzeggen en een uur met  Zino aan de lijn gezeten en goh er werd geluisterd deze jonge man vroeg zich af waarom er nog geen nieuw  modem was geplaatst een stap die word gedaan voor er een monteur word gestuurd. Omdat de connectbox de errors geeft en er bij Ziggo in de verbinding niets is te zien. Het vertrouwen is weg ga dit nog proberen en als dat niet de oplossing is na ruim 25 jaar  opzeggen met ups en downs is natuurlijk niet het eerste probleem  na 25 jaar, alleen maar omdat er gewoon niet meer word geluisterd als je belt als klant, moet je dan echt als klant 10 veschillende medewerkers je probleem  steeds weer opnieuw  uitleggen omdat er niet of nauwelijks  word gecommuniceerd, niet aan de telefoon ect  Had er weer vertrouwen in toen ik mijn vraag hier op het forum zette er werd gedacht in oplossingen, heb dat van de 5ghz uitgevoerd werd het iets stabieler van ....... maar toch nog geen stabiele connectbox...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Wat ontzettend rot om dit te lezen en dan vooral dat de afspraak niet soepel is verlopen en de communicatie nog minder was waardoor het probleem niet is opgelost. 

Ik zie dat je intussen een aantal keer contact hebt gezocht en er opnieuw een monteur ingepland staat voor 23 februari. Fijn dat je het toch nog een kans wilt geven. We zien graag een update verschijnen als de monteur langs is geweest. 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja we worden nu wel moedeloos vooral  mijn 3 zoons (die nu al vanaf 26 januari niet  meer 1 dag fatsoenlijk vooral in de avond  konden gamen), net lag alles er ook weer uit.  Nieuwe connectbox was  helaas ook niet de oplossing.

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
  • Monteur is vandaag geweest buiten in de kast was alles goed. Internet was ook goed maar ja dat is het altijd redelijk overdag. Ik zei ook tegen hem dat hij eigenlijk savonds moest komen wat helaas niet kan... Hij heeft de wifi boosters geïnstalleerd connect box uitgezet en wij hoopten dat het natuurlijk de oplossing zou zijn helaas rond 20.45 vanavond  lag alles er weer uit. Word wel 3 dagen gemonitort, gekeken of er iets met het modem is. Als de problemen blijven weer bellen. Vind het alleen jammer dat de eerste monteur van 28 januari een nieuw kastje had geplaats deze zat nu los deze monteur hem weer netjes heeft vast gemaakt voor de kosten van 50 euro?  Deze monteur was top alleen helaas probleem nog niet opgelost... hoop dat met het monitoren er iets te voorschijn komt. De kinderen gebruiken nu het internet van de buren 50mbit/s van KPN wat wel werkt ipv van ons eigen 500mbit/s abonnement.... 
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de moderators een seintje gegeven.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Annesap,

Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik zie dat de monteur inderdaad is langs geweest. De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er verder goed uit. Het gaat nu volgens mij mis in de communicatie tussen het Arris Connectbox modem en de aangesloten Smart Deco M4 TP Link routers. Hiervoor staat nu een algemeen storingsticket open. Het modem komt in een LAN loop terecht wanneer de 2e en/of 3e wifibooster bedraad is aangesloten op het modem. Na enkele seconden of minuten valt de internetverbinding uit. Dit is precies wat er ook gebeurt bij jouw modem. 

Je kan het probleem nu oplossen door alleen de eerste TP Link Deco M4 door middel van een netwerkkabel aan te sluiten op het Connectbox modem en de andere 2 TP Link Deco's via Wifi aan te sluiten. Omdat dit een probleem betreft waar jij niets aan kunt doen, heb ik de monteurskosten a €50,- ook gelijk vergoed.

Ik kan er ook voor zorgen dat je een Compal Connectbox modem krijg ter vervanging van het Arris Connectbox modem. Daarbij speelt dit probleem namelijk niet. Laat maar weten of je wilt dat ik dit voor je regel. 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geachte Paul, bedankt voor je reactie, monteur had 2 boosters bedraad aangesloten derde was niet nodig. Als de Compal box de oplossing zou kunnen zijn moeten we dat natuurlijk proberen.  We hadden toevallig nu voor het eerst vanochtend en vanmiddag ook uitval mijn zoon van 14 kon zijn online lessen niet meer volgen, zelf de next box ging offline voor het eerst.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Annesap,

Dankjewel voor je reactie! Als gevolg van dit probleem zal je Next inderdaad ook offline gaan. Ik regel een Compal Connectbox modem voor je, daarbij speelt dit probleem i.c.m. de TP Link Deco routers namelijk niet. Binnen uiterlijk 4 dagen ontvang je het nieuwe modem in huis. Heb je ook Vodafone mobiel? Dan kan ik ter overbrugging 50 GB gratis data voor je regelen tot je het nieuwe modem in huis hebt. 

Laat onder dit topic maar weten hoe de verbinding werkt op het moment dat je het Compal Connectbox modem hebt aangesloten. 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
  • Ja heb Vodafone en 1 van mijn zoons ook. Heb net de booster boven op wifi gezet. Hoop dat het een beetje helpt het ging nu echt aan en uit...  zal natuurlijk als de nieuwe box binnen is en aangesloten laten weten hoe het gaat. Alvast bedankt voor je hulp.
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Annesap Sorry voor m'n late reactie. Helaas moet ik even terugkomen op mijn eerdere antwoord. Er wordt nu gekeken eerst gekeken naar oplossing met het bestaande Arris Connectbox modem. Dit wordt momenteel onderzocht door een van mijn collega's. Ik verwacht dat ik jou spoedig kan informeren over het verdere vervolg.

Heb je voor mij via een privebericht het Vodafone mobiel nummer? Dan regel ik in ieder geval de 50 GB data voor het geval de verbinding het laat afweten. Je stuurt mij een privébericht door op mijn profielnaam te klikken en daarna voor "Een bericht verzenden" te kiezen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Annesap Toeval wil dat ik nu ook al een terugkoppeling ontvangen heb van mijn collega. Er komt op korte termijn een oplossing voor dit probleem door middel van een update van het modem. Tot die tijd is het probleem op te lossen door een switch er tussen te plaatsen of door de 2e en 3e TP Link Deco achter poort 2 van de hoofd TP Link Deco aan te sluiten. Dan zal het probleem zich niet meer voordoen. 

De update die er aankomt zorgt ervoor dat deze opstelling daarna niet langer meer nodig is. 

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Paul, Begin nu eigenlijk wel in de war te raken omdat het probleem er al was voor we überhaupt de wifi boosters hadden aan gesloten, de Boosters zijn pas afgelopen dinsdag 11 februari aangesloten? Het drama begon zonder wifi boosters op 26 Januari, lag het toen ook al aan de Arris Box ???? alle foutmeldingen en problemen waren er voor de boosters zijn aan gesloten. monteur had ze er al achter geplaatst? heb ze gisteren op wifi gezet dus moet het nu weer op bekabeld. Ben nu al een uur bezig om te reageren omdat het internet steeds uitvalt.

Annesap
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

En een switch had hij er ook al tussen geplaatst de monteur. Zie foto

Uitgelicht topic