Vraag
Reacties
Oplossing
oltheten
Level 4

Connectbox fouten opsporen en wegvallende verbinding

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat de beste stapsgewijze werkwijze is om onderstaande fouten op te sporen?

• Controle bekabelde aangesloten apparaten: Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.
  • We hebben met enige regelmaat uitval van het netwerk of het gaat allemaal heel traag, en ook verbindingsproblemen met de ziggo mailboxen (IMAP) apart wel dat andere maiboxen wél gewoon synchroniseren.
  • Ons abonnement is 200/20 dat halen we echt niet.

In de bijlagen de upstream/downstream waardes van de Connect Box en de aangesloten apparaten

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
45 Reacties 45
oltheten
Level 4
Topicstarter

Dank dat je er nog even op terugkomt, zoals ik hierboven al eens schreef, zijn de instructies van ziggo niet altijd even duidelijk.

De verwarring is ook ontstaan omdat de oude kabel wel schroefconnectors heeft en de nieuwe F/F niet.

Ik heb het nog maar eens geprobeerd. Een hoop nieuwe benamingen geleerd de afgelopen twee weken. En daarom kan ik nu zeggen dat : ik de UMU nog maar weer eens van de AOP heb afgehaald en de POA-254 nog eens goed bekeken heb. (Het leek eerder alsof deze niet zou passen, maar ook de fabrikant zegt "push-on" en natuurlijk wil je een goede verbinding, dan moet het niet losjes zitten)

Nu de POA-254 stevig aangedrukt op de AOP zoals ook @MR_CHIP eerder al aangaf (niet dat ik je niet geloofde, maar forceren is nooit mijn eerste keuze).

Zie de foto hieronder voor het resultaat, de huidige situatie.

Nou hopen dat het modem het nog lang goed blijft doen, voorlopig ben ik hier ff helemaal klaar mee.

Nogmaals dank aan iedereen die gereageerd heeft voor het meedenken, en@ziggo @Madelon  @Jiri voor de service.

IMG_4379.jpg

puppie
Level 17

en als je geen TV aansluit op de splitter dan kun je die er tussen uit laten.

Dan de kabel rechtstreeks in de wand contact doos. (cai)

0 Kudos
oltheten
Level 4
Topicstarter

Dat had ik al eens gedaan inderdaad. Volgens @tobiastheebe kan een F-stekker niet op een IEC-aansluiting. Het AOP is alleen geschikt voor een IEC-stekker met groene rand.

De coax tv kabels hebben we intact gelaten. In geval van storing op het modem hebben we backup bekabeling om toch tv te kunnen kijken. 🙂

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De huidige aansluitwijze is de standaard, de POA-254 wordt geplaatst door de monteurs ongeacht of de TV-uitgang wordt gebruikt. In dit geval is het vermogen in de DS beter met splitter (4 dB demping) dan zonder. Idealiter zou er nog wel een afsluitweerstand geplaatst moeten worden op de TV-uitgang, zelf gebruik daarvoor tegenwoordig een IEC/F-verloopstekker + F-afsluitweerstand.

De F-stekker met rode rand kan inderdaad niet op de IEC-aansluiting van het AOP worden aangesloten.

oltheten
Level 4
Topicstarter

Dat is een goede tip. Die gaan we dan ook nog aanschaffen.

MR_CHIP
Level 19

IMG_20221225_190224.jpg

 voorbeeld hoe het er dan uit kan zien de data kabel gaat naar de woonkamer daar staat bij mij het modem

hier je zowel de verloopstuk iec to f en een afsluitweerstand erop

ben benieuw naar je bevindingen 🙂

0 Kudos