1
Vraag
2
Reacties
pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Connectbox en vpn

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-en-vpn/td-p/848241

 

@Cecilia of andere ziggo medewerker. In dit topic staat dat je je modem kan laten omruilen voor een modem zonder wifi. Zou je dit voor mij ook willen doen ivm zelfde problemen. 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@pvdh14 Geen @Lotte, maar toch hulp 😉
Bedankt voor jouw signaalwaarden. Dit ziet er verder prima uit. 
Ik stuur je het andere modem en verwacht dat de problemen tijdens het gamen daarmee opgelost zijn. 
Per mail volgt nog even een bevestiging. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Omruilen gebeurd niet zomaar op aanvraag, eerst wil Ziggo weten wat er aan klachten zijn en moet duidelijk zijn dat er geen andere mogelijke oorzaken zijn.

Welk modem heb je nu?

Wat ervaar je met VPN?

Welke VPN gebruik je?

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Screenshot_2022-01-27-17-40-42-11_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Hi @Bert 

Een witte connectbox.  

Mijn ondertiteling werkt niet bij Spiderman.

Grapje 🤫😉 (vorige topic)  fout zit trouwens bij Ziggo.

 

Nu deze nog;

Ik heb gezocht op de community voor mijn probleem en iemand was mij al voor met deze uitdaging en Ziggo kon dit met een ander type modem oplossen.

 

Het probleem is beschreven in het topic wat ik als link heb aangegeven. Ik neem aan dat ik niet het hele verhaal dan opnieuw hoef uit te leggen. Probleem en oplossing kan zo snel opgelost/afgehandeld worden. Lijkt mij. 😄

 

 

Udp

Probleem zit in de Puma-chipset, deze wordt door een hele serie modems gebruikt. Enige echte oplossing is een modem met een andere (Broadcom-)chipset, zoals de UBC1318ZG.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je ziet in dat topic dat eerst allerlei zaken zijn uitgesloten.

Voor de Connect box is er een update geweest om het Puma6 in april die vrijwel alle problemen oploste, vandaar dat Ziggo eerst andere mogelijke oorzaken wil uitsluiten en niet iedereen zomaar een nieuw modem stuurt, in de meeste gevallen blijkt er een andere oorzaak te zijn.

Maar we zullen zien wat er gebeurt.

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

De ervaring is nog steeds dat dit modem het niet of nog niet goed genoeg bij kan houden/verwerken. Ook bij gamen merk je dit. Soms een website (snel) laden geeft al een uitdaging.

 

Ik kan natuurlijk ook (straks) voor een eigen modem kiezen, maar daar zal Ziggo (support) niet zo blij van worden. 

 

Het lijkt mij voor beide partijen een goede oplossing  om dan te kiezen voor deze oplossing zoals in het topic al eerder een klant mee naar tevredenheid geholpen is.

 

Ik wacht de visie van een Ziggo medewerker af.

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Screenshot_2022-01-28-09-27-47-58_79d0ff8f9752a3fc32487e6d62330a6a.jpg

Screenshot_2022-01-28-09-27-42-94_79d0ff8f9752a3fc32487e6d62330a6a.jpg

 

Hierbij ook een screenshot van de "jitter"

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pvdh14 schreef: "Ik kan natuurlijk ook (straks) voor een eigen modem kiezen, maar daar zal Ziggo (support) niet zo blij van worden. "

 

Dat maakt Ziggo support niets uit, want Ziggo support geen eigen modem: Eigen modem | Ziggo

 

Hoe moet ik mijn modem instellen?
 

Nadat je het MAC adres van het modem hebt doorgegeven, versturen we via ons netwerk een configuratiebestand (bootfile) met de Ziggo instellingen naar je modem.

Bij de verdere configuratie van je eigen modem kunnen wij je helaas niet helpen.

Neem hiervoor contact op met  de fabrikant van het modem.

Je kunt ook ook je vragen stellen in onze Community.

Ziggo is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het goed functioneren van een eigen modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pvdh14 Om je signaal alvast uit te sluiten en de aansluitingen?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Bert ik begrijp dat je wilt helpen, maar ik ben geen noob op dit gebied.

Ik heb zelf al van alles uitgeprobeerd en het zit gewoon in dit modem. 

 

Al sluit je het modem rechtstreeks op de wcd in de meterkast aan en losse utp door de kamer heb je het probleem. 

 

Ook geprobeerd om met een forward path attenuator het download signaal zo dicht mogelijk bij 0 te krijgen. 

Normaliter ligt deze in de +6 a 7 voor down en snr 36 a 37 en de up 46 db

 

Met de 10db demper zit ik rond de 

-2 -3 -4 db down.

Al met al;

Ik was klant bij Ziggo en had hiervoor een ander type modem. Met het internet en interne netwerk/apparatuur/vpn geen problemen. 

 

Ik heb toen opgezegd.

 

Toch weer klant geworden (actief benaderd), omdat Ziggo uiteindelijk toch de tweede next wilde leveren.

 

Daarna kreeg ik dit type modem toegestuurd en de problemen ontstonden. 

 

Ziggo heeft op afstand de mogelijkheid om het modem uit te lezen. Dit heeft de telefonische klantenservice ook nog 2 weken geleden gedaan.

 

Dan misschien het laatste om overtuigend over te komen. Pak ik deze ubee van een andere klant uit het complex hier en sluit ik deze bij mij aan. Probleem weg 🤔

Ik heb mijn inziens het probleem dus voldoende omschreven en de oplossing ook gevonden lijkt mij 😊

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @pvdh14, een lekker potje gamen moet natuurlijk gewoon kunnen. Wat @Bert aangeeft klopt echter wel, wij sluiten altijd eerst signaalproblemen uit voordat we een ander type modem toesturen. We geloven zeker dat je er voldoende verstand van hebt maar willen voorkomen dat een nieuw modem op den duur dezelfde kuren gaat vertonen.  Ik wil je vragen om de up en downstream gegevens van je modem te delen (het liefst wanneer deze direct is aangesloten op het AOP). Mochten deze helemaal in orde zijn dan komt het andere modem gelijk jouw kant op. 

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Lotte 

Hierbij de gevraagde foto's.

Screenshot_2022-01-31-10-09-16-39_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2022-01-31-10-09-26-61_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2022-01-31-10-09-35-88_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Bert zie net dat ik jou niet getagd heb of dat ik je niet goed getagd heb. Bij deze.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pvdh14  schreef:

@Bert zie net dat ik jou niet getagd heb of dat ik je niet goed getagd heb. Bij deze.


@pvdh14 

@Lotte van Ziggo stelde de vraag, zij bepaald wat de beste stap nu is.🙂

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Lotte Kan jij mij dan verder helpen?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@pvdh14 Geen @Lotte, maar toch hulp 😉
Bedankt voor jouw signaalwaarden. Dit ziet er verder prima uit. 
Ik stuur je het andere modem en verwacht dat de problemen tijdens het gamen daarmee opgelost zijn. 
Per mail volgt nog even een bevestiging. 

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Jiri merci Jiri, ik zie de bevestiging en de modem dan graag tegemoet komen.

 

pvdh14
Topicstarter
Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Jiri modem ontvangen en aangesloten. Alles oké nu. Nogmaals dank voor het toezenden van de Ubee.

 

Wil je die witte connectbox nog terug hebben of kan hij naar de milieustraat?

Krijgt een andere klant deze ellende straks toegestuurd 😆

 

Screenshot_2022-02-02-20-35-55-17_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat alles weer als een tierelier draait @pvdh14. De Connectbox willen we graag weer terug. Deze mag je naar ons terugsturen in de doos van het nieuwe modem naar onderstaand adres: 
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray


Op deze pagina vind je meer informatie over het retourneren. En uiteraard het advies om het verzendbewijsje even goed te bewaren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic