@Bert ik begrijp dat je wilt helpen, maar ik ben geen noob op dit gebied.
Ik heb zelf al van alles uitgeprobeerd en het zit gewoon in dit modem.
Al sluit je het modem rechtstreeks op de wcd in de meterkast aan en losse utp door de kamer heb je het probleem.
Ook geprobeerd om met een forward path attenuator het download signaal zo dicht mogelijk bij 0 te krijgen.
Normaliter ligt deze in de +6 a 7 voor down en snr 36 a 37 en de up 46 db
Met de 10db demper zit ik rond de
-2 -3 -4 db down.
Al met al;
Ik was klant bij Ziggo en had hiervoor een ander type modem. Met het internet en interne netwerk/apparatuur/vpn geen problemen.
Ik heb toen opgezegd.
Toch weer klant geworden (actief benaderd), omdat Ziggo uiteindelijk toch de tweede next wilde leveren.
Daarna kreeg ik dit type modem toegestuurd en de problemen ontstonden.
Ziggo heeft op afstand de mogelijkheid om het modem uit te lezen. Dit heeft de telefonische klantenservice ook nog 2 weken geleden gedaan.
Dan misschien het laatste om overtuigend over te komen. Pak ik deze ubee van een andere klant uit het complex hier en sluit ik deze bij mij aan. Probleem weg 🤔
Ik heb mijn inziens het probleem dus voldoende omschreven en de oplossing ook gevonden lijkt mij 😊