1
Vraag
2
Reacties
ChristiaanB

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Connectbox en vpn.

Ik heb deze week een mediabox next ontvangen ter vervanging van mijn mediabox xl.

Ik moest van ziggo een ander modem dan mijn cisco. Dus ontving ik een connectbox.

Alles goed geinstalleerd.

Ik maak al jaren gebruik van een VPN van Private Internet Access, werkte allemaal prima.

Nu blijkt dat de internetsnelheid is veranderd van 300 Mbps soms naar 5 Mbps, via een PC , die met een kabel is verbonden met de connectbox

Torrents werken nauwelijks, websites werken zeer traag tot niet.

Wifi werkt prima en heb ik ook nodig voor enkele tablets.

Moet ik soms iets veranderen in de instellingen van de connectbox, of is er een andere oplossing mogelijk waarbij ik gewoon mijn VPN kan blijven gebruiken. Ietsjes snelheidverlies kan wel, maar dit is absurd.

Ik ben niet erg technisch, dus graag een eenvoudig antwoord . Bij voorbaat dank!

 

47 Reacties 47
ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ja, dat heb ik.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Staat de poort correct open op de Connect Box, ofwel via UPnP of handmatig aangemaakte regel?

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Staat gewoon open.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dan zouden torrents naar behoren moeten werken.

 

Gebruik je een Arris of Compal Connect Box (TG2492LG-ZG of CH7465LG-ZG)?

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

CH7465LG-LG, dus de Compal.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dan heb ik even geen andere suggesties op dit moment. Misschien komt er nog iemand anders langs met andere ideeën/suggesties.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

ok.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Uiteindelijk wat verder uitgeprobeerd. In een oud forum vond ik een post, die zei, dat het probleem vooral in de uploads zit. De uploads nu geminimaliseerd en uiteindelijk via het torrentprogramma Deluge is downloaden nu redelijk mogelijk. Snelheid voor de rest van intenet blijft goed.  PS  Te vroeg gejuigd. Loopt na een tijdje toch weer terug. Het komt binnen, maar langzaam. Probleem heeft volgens mij te maken met torrents in combinatie met vpn. Of het slechte modem, wat dit betreft.

!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De CB is inderdaad niet ontworpen voor een actieve VPN-tunnel en P2P-verkeer (torrents) tegelijkertijd.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dus gewoon te slecht. Volgens mij doen de meeste modem dit goed.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Probleem zit in de Puma-chipset, deze wordt door een hele serie modems gebruikt. Enige echte oplossing is een modem met een andere (Broadcom-)chipset, zoals de UBC1318ZG.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ok, ik weet genoeg.Bedankt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ChristiaanB,

 

Ontzettend zuur dat je al enige tijd problemen ervaart met de VPN. Ik zie dat je hierboven al ontzettend veel hebt uitgesloten, maar tot op heden niet is opgelost. Speelt het probleem nog steeds? Ik zag dat je ook informeerde in een ander topic omtrent VPN-verbindingen in combinatie met de Connectbox.

 

We hebben de mogelijkheid een ander type modem te sturen, de Ubee, maar dit gaat om een modem dat geen wifi heeft. Dat betekent dus dat een eigen netwerk erachter nodig is. Als ik het goed begrijp, maak je op dit moment actief gebruik van de wifi van je modem? Heb je wel een eigen router in gebruik? Ik hoor het graag! Het zou natuurlijk mooi zijn als je weer probleemloos van je VPN gebruik kunt maken.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb alleen de Connectbox en niets anders.

Het probleem doet zich alleen maar voor als ik torrents ga gebruiken.

Hij lijkt erop dat Ziggo niet zo happig is op torrents.

Wat ik gewoon wil dat alles goed werkt, dus ook de wifi.

 

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Je kan beter dat modem zonder wifi nemen en er dan bijvoorbeeld een Deco systeem achter hangen of een ander AP.

 

Andere oplossing ga je niet krijgen en dat modem is een lichtjaar beter. Ik doe gaming, VPN en torrents etc tegelijk met zo'n modem en geen centje last.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb na wat nadenken wel interesse in het ubee modem .

Zoals ik begrijp moet ik dan zelf een wifirouter aanschaffen, Kunt u me iets aanraden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@ChristaanB Wat zeker van belang is, is om een router te kiezen met 1 Gbps ethernetaansluitingen. Ik weet zeker dat @BertM3 en @tobiastheebe jou op basis van hun eigen ervaringen een hele goede router kunnen adviseren. 

 

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt. Intussen heb ik via een andere weg mijn keuze al gemaakt.

Indien mogelijk ontvang ik spoedig het Ubee Modem, en stuur ik de Connectbox terug.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super @ChristiaanB. Bij deze heb ik het Ubee modem voor je op de post gedaan. Deze wordt binnen 3 werkdagen bezorgd door Post NL. Uiteraard ontvang je een Track en Trace per e-mail om de zending te volgen. De Connectbox mag je naar ons retourneren in de doos van de Ubee 🙂

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor de snelle oplossing. Als alles geinstalleerd is meld ik hier het resultaat!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic