1
Vraag
2
Reacties
ChristiaanB

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Connectbox en vpn.

Ik heb deze week een mediabox next ontvangen ter vervanging van mijn mediabox xl.

Ik moest van ziggo een ander modem dan mijn cisco. Dus ontving ik een connectbox.

Alles goed geinstalleerd.

Ik maak al jaren gebruik van een VPN van Private Internet Access, werkte allemaal prima.

Nu blijkt dat de internetsnelheid is veranderd van 300 Mbps soms naar 5 Mbps, via een PC , die met een kabel is verbonden met de connectbox

Torrents werken nauwelijks, websites werken zeer traag tot niet.

Wifi werkt prima en heb ik ook nodig voor enkele tablets.

Moet ik soms iets veranderen in de instellingen van de connectbox, of is er een andere oplossing mogelijk waarbij ik gewoon mijn VPN kan blijven gebruiken. Ietsjes snelheidverlies kan wel, maar dit is absurd.

Ik ben niet erg technisch, dus graag een eenvoudig antwoord . Bij voorbaat dank!

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ChristiaanB,

 

Ontzettend zuur dat je al enige tijd problemen ervaart met de VPN. Ik zie dat je hierboven al ontzettend veel hebt uitgesloten, maar tot op heden niet is opgelost. Speelt het probleem nog steeds? Ik zag dat je ook informeerde in een ander topic omtrent VPN-verbindingen in combinatie met de Connectbox.

 

We hebben de mogelijkheid een ander type modem te sturen, de Ubee, maar dit gaat om een modem dat geen wifi heeft. Dat betekent dus dat een eigen netwerk erachter nodig is. Als ik het goed begrijp, maak je op dit moment actief gebruik van de wifi van je modem? Heb je wel een eigen router in gebruik? Ik hoor het graag! Het zou natuurlijk mooi zijn als je weer probleemloos van je VPN gebruik kunt maken.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super @ChristiaanB. Bij deze heb ik het Ubee modem voor je op de post gedaan. Deze wordt binnen 3 werkdagen bezorgd door Post NL. Uiteraard ontvang je een Track en Trace per e-mail om de zending te volgen. De Connectbox mag je naar ons retourneren in de doos van de Ubee 🙂

Bekijk in context

47 Reacties 47
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk helpt het toepassen van deze instellingen, deze zorgen voor minder belasting op de Connect Box.

 

Indien de traagheid ook voorkomt zonder gebruik van VPN:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Instellingen heb ik veranderd. Alleen DHCPv6-server zichtbaar, dus die kan ik niet op Stateful zetten.Naam 5 ghz netwerk heb ik nog niet veranderd, wel alles opnieuw opgestart. Snelheid is dramatisch: 6 Mpbs download.Bij uitgeschakelde VPN is dit 305 Mbps. Ik stop nu, en ga morgen verder.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik ken PIA niet goed, maar kan het zijn dat je met een andere server moet verbinden c.q. dat de tunnel naar de huidige server teveel latency oplevert?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @ChristiaanB,

 

Het overgrote deel van VPN diensten maakt nog altijd gebruik van IPv4 Only.

 

U kunt via chat of telefonisch bij Ziggo verzoeken om naar IPv4 only overgezet te worden.

 

Dit verbetert de performance enigzins.

 

MVG

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik ben nog eens alles nagelopen.

Met of zonder vpn is de verbinding prima.

Zodra ik iets met torrents doe, valt de snelheid vrijwel volledig weg.

Torrents worden door dit modem niet goed verwerkt.Ik vind dit slechte info van Ziggo.

Ik wilde alleen maar een nieuwe mediabox Next ipv XL, en krijg er dit modem bij.Met mijn oude modem (cisco) nog nooit problemen . Dit moest ik naar de mileustraat brengen en heb ik dus gedaan.

De Wifi verbindingen zijn prima en zeer snel.

Heeft Ziggo er een oplossing voor ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

De Connect Box kan gaan haperen wanneer deze een groot aantal gelijktijdige UDP-verbindingen moet verwerken. Waarschijnlijk haal je betere resultaten als je in de torrent client het aantal gelijktijdige verbindingen en de maximale snelheden beperkt, dit ook i.v.m. bufferbloat.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Torrentclient heel erg teruggeschroefd. Torrent gaat nu zeer langzaam : 200-400 kb.

Alle intenetverkeer loopt helemaal terug van 300 Mbps naar 10 Mbps.Dat is geen doen.Slecht!

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb zelf betere ervaringen met de Connect Box en torrents. Met CB in router mode, deze instellingen toegepast, geen VPN actief en snelheden beperkt in torrent client (Tixati) komen torrents met enkele MB/s binnen op 75/10 Mbps-abonnement. Normaal webverkeer gelijktijdig gaat ook goed.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik ben nog bezig.Ik kende dit programma niet, maar downloads werken iets sneller dat qbittorrent.Nog even afwachten.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik ben niet zo heel technisch , wat  zijn de beste instellingen in Tixati ?

Ik geen idee namelijk😡

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb de rood gemarkeerde instellingen op screenshots hieronder aangepast. Verder gebruik ik grotendeels de standaardinstellingen.

 

Voor TCP/UDP 6881 regels voor port forwarding en firewall aangemaakt op eigen router (EdgeRouter), modem (UBC1318ZG) staat in bridge mode, vandaar ook 'IPv4 only'. De instelling 20/1 MB/s gebruik ik wanneer ik thuis ben (300/30 Mbps), de andere instelling voor andere locaties.

 

In jouw geval zou ik 'Maximum concurrent outgoing UDP connection attempts' een stuk verlagen.

 

20211002-02.PNG20211002-01.PNG20211002-03.PNG

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt hiervoor.Wel een torrent binnen, maar erg langzaam. De Connectbox bakt er niet veel van.

Overigens downloaden van usenetservers gaat wel zeer snel.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Was het wel een torrent met voldoende seeders die zelf voldoende bandbreedte hadden?

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ja, hoor, uiteindelijk kwam hij helemaal binnen iets boven de 1Mbps.speedtest Ziggo viel toen terug naar 5 tot 8Mbps.Toen het bestand binnen was heb ik hem gestopt,en speedtest ging direct omhoog boven 250Mbps.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Dan lijkt het erop dat de CB nog teveel werd belast tijdens het downloaden. Je kunt eens experimenteren met 'Maximum concurrent outgoing UDP connection attempts' (verlagen) om te kijken of dit verbetering oplevert.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Maakt allemaal niet veel uit, alles blijft langzaam,dan maar beter zoeken op de usenetserver.Dat werkt wel.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Heb je deze instellingen ook toegepast? Hiermee kan ik dus moeiteloos een torrent binnenhalen via de Compal CB van familie van ons. Snelheid torrent is goed en snelheid overige verkeer blijft ook goed.

ChristiaanB
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ja, had ik al gedaan, alleen stateful is bij mij niet zichtbaar.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Connect Box ook al eens opnieuw opgestart?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic