Vraag
Reacties
Oplossing
gdksoftware
Level 1

Connectbox en portforwarding

Graag zou ik portforwarding in willen stellen, maar waarschijnlijk is dit niet mogelijk omdat we ipv6 aan hebben staan. Is dat (liefst met behoud van huidige externe ipv4 adres) aan te passen?

Bedankt!

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het modemprofiel moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn port forwarding en DMZ beschikbaar. Je kunt dit het beste door de klantenservice laten regelen, dat is het snelst.

Bij DS-Lite wordt een adres binnen 213.127.0.0/17 gebruikt dat willekeurig verandert, bij IPv4 Only ontvangt de router een ander, semi-statisch adres.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @gdksoftware
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Jouw vermoeden klopt! Doordat je modem staat ingesteld op IPv6 DS Lite zijn opties zoals portforwarding greyed-out in je modem. Je hebt het advies van @tobiastheebe niet in de wind geslagen en gisteren contact gehad met één van mijn collega's van Ziggo Zakelijk. Jouw modem staat nu ingesteld op IPv4 Only. Je kunt nu de gewenste forwards instellen. Vragen? Stel ze gerust! 🙂 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het modemprofiel moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn port forwarding en DMZ beschikbaar. Je kunt dit het beste door de klantenservice laten regelen, dat is het snelst.

Bij DS-Lite wordt een adres binnen 213.127.0.0/17 gebruikt dat willekeurig verandert, bij IPv4 Only ontvangt de router een ander, semi-statisch adres.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @gdksoftware
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Jouw vermoeden klopt! Doordat je modem staat ingesteld op IPv6 DS Lite zijn opties zoals portforwarding greyed-out in je modem. Je hebt het advies van @tobiastheebe niet in de wind geslagen en gisteren contact gehad met één van mijn collega's van Ziggo Zakelijk. Jouw modem staat nu ingesteld op IPv4 Only. Je kunt nu de gewenste forwards instellen. Vragen? Stel ze gerust! 🙂 

0 Kudos
Ga naar reactie