Ik ontdekte dat mijn Dropbox niet meer wilde synchroniseren.
De foutmelding riep dat “er kan geen beveiligde internetverbinding opgezet worden".
Zoeken…
Raadsels….
Goed, Dropbox gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. En na installatie riep de installer dat mijn computer offline was.
Dat was hij niet, dus weer zoeken.
Ingelogd via internet en in de geschiedenis gekeken. Daar uit bleek dat de synchronisatie gewerkt had tot de datum dat ik, kort geleden, mijn Ziggo spullen geïnstalleerd had.
Kijken in het modem, een Connectbox, maar geen reden te zien, firewall gecheckt, zowel die in het modem als die in mijn computer, maar niets te vinden.
Ik kreeg toch het idee dat om wat voor reden dan ook één of beide poorten die Dropbox nodig heeft, te weten 80 en 443, geblokkeerd was.
Dus maar een portforwarding regel opgesteld voor poort 443. 80 moest tenslotte werken, anders had ik helemaal geen internet gehad….
En inderdaad: Hoera Dropbox doet het weer!!
Tot zover het delen van wat ik net uitgevonden heb.
Nu mijn vraag: WAAROM????
Waarom is überhaupt die poort geblokkeerd?
Waarom meldt niemand dat?