Na vanmiddag het nieuwe verplichte vervangende modem binnen gekregen en geinstalleerd te hebben, heb ik helaas tot nu geen goede ervaringen hiermee.
Mijn smart tv die 1 verdieping hoger via de ziggo go app mij van tv plezier zou moeten bedienen, grossiert nu in haperende beeldweergave (dat was bij mijn TC7200U niet). Gelukkig werkt de tv in de woonkamer nog op een ci+ module en ben ik daar niet afhankelijk van de connectbox.
Bij gebruik van wifi zoemt en ratelt de connectbox daarnaast alsof het een lieve lust is. Des te hoger de digitale snelheid die het verbonden apparaat behaalt, des te meer herrie (in mijn oren) er uit het modem komt. Ik wist niet dat wifi-data geluid moest en kon produceren. Uitschakelen van de 5Ghz band 'lijkt' het geluid te verminderen maar wellicht ook door de dan minder hoog te behalen snelheden dat dit dus gewoon een toevallig bijeffect is.
En dan wil ik nog niet eens weten wat ik morgen aan ellende ga hebben bij de verschillende video-overleggen die gepland staan voor mij en mijn vrouw.
Vorig jaar is de gehele installatie hier door een Ziggo monteur gecontroleerd, waar nodig aangepast en helemaal 100% volgens de voor ziggo geldende normen aangesloten na issues met het tv signaal Daarna is de installatie met geen vinger meer door mij aangeraakt.
Plastic kapje is van de PAO af, modem zit rechstreeks daarop aangesloten met de geleverde coax (zowel oud als nieuw veranderde niets aan het stotteren, jitteren, latency..de ellende) en tot het moment vanmiddag dat ik het technicolormodem uitschakelde was ik een 'happy customer'.
Lang verhaal kort;
Nieuwe connectbox modem functioneert niet naar behoren, na 5 uur connectbox en zijn 'puma 6 hel' nu al hiervan genezen. Graag een vervangend product Bijv. een TC7210 of als dat zo'n ubee modem is hang ik er zelf wel een wifi netwerk achter.
Ik hoor/lees graag de reactie(s)
mvg
Bijgevoegd de up en down waardes