1
Vraag
2
Reacties
Pixelated

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox ellende en zoemend geluid bij gebruik wifi

Na vanmiddag het nieuwe verplichte vervangende modem binnen gekregen en geinstalleerd te hebben, heb ik helaas tot nu geen goede ervaringen hiermee. 


Mijn smart tv die 1 verdieping hoger via de ziggo go app mij van tv plezier zou moeten bedienen, grossiert nu in haperende beeldweergave (dat was bij mijn TC7200U niet). Gelukkig werkt de tv in de woonkamer nog op een ci+ module en ben ik daar niet afhankelijk van de connectbox.

Bij gebruik van wifi zoemt en ratelt de connectbox daarnaast alsof het een lieve lust is. Des te hoger de digitale snelheid die het verbonden apparaat behaalt, des te meer herrie (in mijn oren) er uit het modem komt. Ik wist niet dat wifi-data geluid moest en kon produceren. Uitschakelen van de 5Ghz band 'lijkt' het geluid te verminderen maar wellicht ook door de dan minder hoog te behalen snelheden dat dit dus gewoon een toevallig bijeffect is.

 

En dan wil ik nog niet eens weten wat ik morgen aan ellende ga hebben bij de verschillende video-overleggen die gepland staan voor mij en mijn vrouw.

 

Vorig jaar is de gehele installatie hier door een Ziggo monteur gecontroleerd, waar nodig aangepast en helemaal 100% volgens de voor ziggo geldende normen aangesloten na issues met het tv signaal Daarna is de installatie met geen vinger meer door mij aangeraakt.

Plastic kapje is van de PAO af, modem zit rechstreeks daarop aangesloten met de geleverde coax (zowel oud als nieuw veranderde niets aan het stotteren, jitteren, latency..de ellende) en tot het moment vanmiddag dat ik het technicolormodem uitschakelde was ik een 'happy customer'.

 

Lang verhaal kort;

Nieuwe connectbox modem functioneert niet naar behoren, na 5 uur connectbox en zijn 'puma 6 hel' nu al hiervan genezen. Graag een vervangend product Bijv. een TC7210 of als dat zo'n ubee modem is hang ik er zelf wel een wifi netwerk achter.  

Ik hoor/lees graag de reactie(s)

 

mvg

 

Bijgevoegd de up en down waardes 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pixelated Hartelijk dank voor het controleren en de terugkoppeling! Het lijkt er inderdaad op dat het modem defect is. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem toegestuurd. Er is een Ubee1318ZG modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo
Antwoord 1070
5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed. Tip: maak gelijk een foto met je smartphone of camera.

Laat je weten wat je bevindingen zijn?

Bekijk in context

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zigbee modem aangesloten en alles op en top. Geen geluiden uit het modem, volle snelheden en geen haperingen in streams of verbindingen. Nogmaals dank Paul.
De witte connect box komt z.s.m. retour en oorspronkelijke TC modem gaat richting de "eeuwige electronica jachtvelden"

Bekijk in context

14 Reacties 14
Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook nog even een foto van het AOP.


Wat je nog meer ziet (maar ook alles uitgeschakeld geen verbeteringen geeft);

COAX versterker - Geplaatst ivm in openingspost genoemde tv signaal issues. 

Een TP link 220v netwerk module

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In het signaal zie ik geen afwijkingen.

Zoemen en ratelen heb ik nooit gehoord of gelezen van de Connect box.

Hier is Ziggo aan zet.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Volgens mij is dat ding gewoon stuk. Mijn CB heeft nog nooit enig lawaai gemaakt. 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

M.b.t. de Ziggo Go app ........ zie de vele overige topics op het forum.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Pixelated en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet naar wens werkt en dat het SmartWifi (Connectbox) modem herrie maakt! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op het signaal en dat ziet er verder prima uit. Ook de installatie, zoals te zien op de foto die je hier gedeeld hebt ziet er goed uit. Het modem hoort natuurlijk geen ratelend/zoemend geluid te maken. Om even alles na te gaan; gebruik je alleen het SmartWifi modem of heb je nog andere netwerkapparatuur (Router, switches, powerline adapters) hierop aangesloten?

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er wordt gebruik gemaakt van tp link powerline adapters. Echter, zoals ook al in de op vermeld, ook als deze niet aangesloten en/of aan staan zoemt het modem. Het lijkt haast wel een soort kleine harde schijf die ratelt.

Ook de vertraging en verstoringen die ik dan verderop in het huis ervaar met de haperingen, lags e.d. blijven bestaan.

 

Dit alles met het oude modem niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pixelated Hartelijk dank voor het controleren en de terugkoppeling! Het lijkt er inderdaad op dat het modem defect is. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem toegestuurd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pixelated Hartelijk dank voor het controleren en de terugkoppeling! Het lijkt er inderdaad op dat het modem defect is. Ik zorg ervoor dat je een nieuw modem toegestuurd. Er is een Ubee1318ZG modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo
Antwoord 1070
5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed. Tip: maak gelijk een foto met je smartphone of camera.

Laat je weten wat je bevindingen zijn?

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel Paul. Het oude modem kan/mag retour naar antwoordnummer wat op de doos staat?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pixelated Ja, correct. Hieronder het retouradres

XPO/Ziggo
Antwoord 1070
5800 VB Venray
 

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Thx voor 't adres. Zelfde dus als op de doos stond.

 

Wel onhandig dat je steeds een nieuw bericht moet aanmaken ipv dat je het aan kunt passen (net zoals jij deed). Maar dat zal vast goede redenen hebben.

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zigbee modem aangesloten en alles op en top. Geen geluiden uit het modem, volle snelheden en geen haperingen in streams of verbindingen. Nogmaals dank Paul.
De witte connect box komt z.s.m. retour en oorspronkelijke TC modem gaat richting de "eeuwige electronica jachtvelden"

Pixelated
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ZIgbee = Ubee  :+)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pixelated Hartelijk dank voor je berichtgeving! We zien het SmartWifi (Connectbox) modem wel retourkomen. Fijn om te lezen dat het nieuwe modem goed bevalt. Heel veel surfplezier gewenst! 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic