1
Vraag
2
Reacties
Albertus60

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox dramatische snelheid, Ubee terug plaatsen?

Vandaag Connectbox aangesloten omdat volgens Ziggo mijn Ubee modem niet meer van deze tijd was.
Helaas is dit geen succes gebleken.
Snelheid is meer dan gehalveerd (vooral download)

Albertus60_0-1649099738174.pngAlbertus60_1-1649099775446.png


Kan ik de oude Ubee weer terug zetten of wordt die onverwachts uitgeschakeld
Mijn vrouw werkt namelijk thuis , callcentre GGD, en heeft gewoon goed internet nodig.
Natuurlijk moet er een definitieve oplossing komen als ik mijn Ubee niet meer kan gebruiken

Onderstaande is abacadabra voor mij maar zie wel heel veel fouten

Albertus60_2-1649100097501.pngAlbertus60_3-1649100149391.png

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Na elke herstart van het modem worden de tellers op nul gezet. Daardoor zijn dus de fouten nu een stuk minder.

De monteur gewoon laten komen luidt het advies.

Bekijk in context

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Afgelopen vrijdag weer een monteur geweest, die van vorige week zaterdag was blijkbaar aan het verkeerde adres geweest.
Met een groot apparaat gemeten dat er op  4 meter en 13 cm een probleem met de kabel was.
Deel van de vensterbank opengebroken want kabel lag achter een muurtje van gasbeton.
En inderdaad op 4 meter ongeveer zat de zwarte kabel aan de originele groene kaabel geknoopt.
De kern was wel gesoldeerd maar de mantel een beetje in elkaar gedraaid en een plakbandje er omheen.
Wonderbaarlijk dat dit meer dan 34 jaar goed heeft gefunctioneerd.
De monteur heeft de zwarte kabel verwijderd en een nieuwe kabel degelijk gekoppeld aan de groene kabel.
Alles lijkt nu goed te functioneren.

Dank aan alle meedenkers!

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Albertus60_0-1649107926630.png

Dit is de aansluiting , coax kabel naar modem is circa 50 cm met schroef aansluiting
Foto van modem gaat even niet ivm slapende mensen 

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Het AOP (abonee overname punt) is verouderd.
Deze dient vervangen te worden voor een nieuwere.
nou durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of dat alle problemen gaat oplossen aangezien kanaal 18 en 19 heel veel fouten na RS geven.

ik heb dit zelfde probleem ook gehad en gebruikte ook het nieuwste AOP en een connectbox.
Connectbox Giga lijkt dit probleem op te lossen omdat dit modem een nieuwere chipset heeft.

1e stap is iniedergeval het AOP laten vervangen en daarna een screenshot sturen van je modemwaarden

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Deze AOP is een jaar of 12 vervangen omdat er storing op bepaalde tv kanalen was, hielp trouwens niet en later bleek dat meer mensen hetzelfde probleem hadden en lag de oorzaak ergens anders.
Gister de hele dag ellende en vanochtend ineens dit "perfecte plaatje" 
Albertus60_0-1649132948711.pngAlbertus60_1-1649132990950.png

 

Roos59

Level 7
  • 177Posts
  • 2Oplossingen
  • 134Likes

@Albertus60  De waarden zien er nu goed uit en de snelheid ook. Wellicht toch zinvol het AOP gratis te laten vervangen zoals @Architect_Kev  al voorstelde om klaar voor de toekomst te zijn.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De UMU-01 is een verouderde opdruksplitter. Deze kan je zo nodig verwijderen door hem een kwartslag linksom te draaien en vervolgens naar je toe te trekken.

Hij kan dan worden vervangen voor een POA-01-B splitter en een bijbehorende nieuwe coaxkabel IEC/F van 1,5 m, rood/groen gemarkeerd.

Een moderator kan deze zaken kosteloos toesturen, zodat je, zodra de problemen weer de kop opsteken,  het e.e.a. kan vervangen.

Een moderator komt mogelijk vandaag nog langs dit topic.

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Als dat kan dan vervang ik liever gelijk dan wachten tot weer problemen geeft. 
Als mijn vrouw geen internet heeft kan ze niet werken, geen geld 

Dat zijn pas problemen 🙂

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Albertus60, een dramatische snelheid klinkt als een enorm probleem! Ik zie dat er al het nodige nagelopen is en dat er wat materialen jouw kant op moeten komen. Ik heb deze gelijk besteld. Binnen 2-3 dagen heb je ze in huis. Laat je aan ons weten of de situatie verbeterd? 

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Helemaal top 👍🏼
Ik laat zeker weten hoe het gaat

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste Lotte, dank voor de snelle service
Vandaag POA-01-B ontvangen en coax kabel en aangesloten
Maar.....
De problemen nemen daarmee juist toe!

Verbinding die af en toe compleet wegvalt
Netfix via chromecast die stopt

 

Internet soms Verbonden (partial bonding DS) whatever dat ook is 🙂

Download op gegeven moment 5.5Mbps op Ziggo speedtest

Heb de oude AOP met schroef aansluiting voor coax weer teruggezet, want met wegvallende verbinding kan mijn vrouw niet werken!
Verbinding valt dan niet weg maar trage dowload snelheid rond 50 Mbps en veel fouten voor en na RS op de hogere kanalen.

Ik denk dat er andere problemen zijn dan een verouderde AOP
Kan ik mijn oude Ubee terugplaatsen? of wordt die uitgeschakeld als de Connectbox aangesloten is geweest
Please Help!!

Albertus60_0-1649280111576.pngAlbertus60_1-1649280128318.pngAlbertus60_2-1649280144412.png

 

Albertus60_3-1649280159124.png

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt me een goeie zaak als er een monteur e.e.a. gaat controleren en zo nodig vervangen.

De meldingen in het log geven geen uitval van het modem aan, wel momenten waarop er tot 20 seconden geen dataverkeer plaats vindt (MDD meldingen)  en uitval van één of meer kanalen op de downstream.

Deze zaken hebben ook invloed op de internetsnelheid.

Het moderatie-team heeft een seintje gekregen en kan een monteur voor je inplannen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Albertus, daar wordt het inderdaad niet beter van. Ik heb een monteur voor je ingepland op maandag 11 april tussen 0800 en 1300, mocht dat niet uitkomen kun je de afspraak zelf verzetten via Mijn Ziggo.

 

We zijn erg benieuwd naar het resultaat!

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Misschien rare vraag maar zit er iets in de modem waardoor het zich aanpast aan de (kwaliteit van) de verbinding?
Vandaag maar 1 melding bij netwerk historie, veel minder fouten bij downstream voor en na RS
en snelheden van 300 Mbps down en 30 up?
En dat met de verouderde AOP
Ik heb verder niks meer veranderd, spontane genezing klinkt vaag
Modems die moeten wennen aan hun nieuwe huis ook, maar intelligent modem?
Heb al een afspraak met monteur volgende week
Morgen maar eens proberen met nieue POA-01-B en coax

Albertus60_0-1649453872028.pngAlbertus60_1-1649453919109.pngAlbertus60_2-1649454119759.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan ook zijn dat er inde wijk iets verbeterd is in één of andere kast.

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik kijk het weekend nog even aan, ook met nieuwe aansluitmateriaal
Maar als het zo blijft lijkt een monteur me ook zinloos

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het AOP vervangen lijkt me gezien de opkomst van docsis 3.1 wel echt noodzakelijk voor de toekomst

Albertus60
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update:  Vandaag POA-01-B  en nieuwe coax kabel weer aangesloten
1 vreemde kritische melding in netwerk historie, maar voor de rest lijkt alles nu goed te functioneren.
Als het zo blijft bel ik de monteur af denk ik.
Dank aan iedereen die gereageerd heeft.

Albertus60_2-1649529017204.png

 

 

Albertus60_0-1649528821993.png

 

Albertus60_1-1649528854252.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt wel een stukje beter, maar die fouten voor RS zijn er veel te veel, zo zou ik het hier niet willen zien.

Fouten voor RS, zijn fouten in je binnenkomend signaal, die gerepareerd kunnen worden, maar zoveel, geeft duidelijk aan dat het signaal niet lekker is.

Normaal is het 0, maar er kan altijd onderweg iets misgaan en dan kan dat even in de enkele of in de tien zijn, meer is niet wenselijk en geeft problemen aan in het signaal.

 

Ik zou de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt laten vervangen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Als het goed is, is de monteur inmiddels geweest.
Hoe gaat het nu @Albertus60

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic