1
Vraag
2
Reacties
titusvh

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox crasht meermaals per dag (sinds twee weken) (T3 fouten), modem vervangen helpt niet.

Sinds een ruime week crasht mijn connect box steeds vaker. Erg hinderlijk omdat de verbinding ook wordt gebruikt om tijdens toetsen van mijn kinderen te monitoren op fraude…

Het symptoom is dat er geen internet meer is via Wifi en kabel; de ssid's zijn niet meer zichtbaar, webinterface niet benaderbaar en er is over de utp kabel ook niet meer te pingen. 

Aan/uit is de enige optie.

Een Ziggomedewerker heeft in het modem gezien dat de signaalsterkten prima waren. Er is een nieuw modem opgestuurd. Deze heeft echter precies dezelfde problemen.

Ik heb eea gestript zodat ik alleen nog een splitter-coax-connect box heb. Probleem blijft.

Op dit forum las ik dat anderen met dit soort problemen T3 timeouts hadden. Dus gekeken en jawel, ook hier meerdere keren per dag. Al had ik niet verwacht dat de connectbox er helemaal mee uitscheidt. Ook de medewerker is dit niet opgevallen…

Er is hier de afgelopen maanden (en denk zelfs een jaar) niks gebeurd aan de bekabeling, en het werkte met het vorige modem (zo'n donkergrijze) altijd goed. Sinds een jaar de connectbox en bij vlagen een paar dagen dat hij er herhaaldelijk uit klapt maar dan gaat het ook weer maanden goed.  Afgelopen twee weken is het wel tien keer per dag raak soms. Het wisselt.

Ik hoor dat het meestal een netwerkprobleem bij Ziggo is. Maar voor er iemand langs moet komen:

  • Kan de oorzaak liggen in de coaxkabel van splitter naar connectbox? (ik heb geen vervanging (is zo'n |schroef” kabel).
  • Kan de oorzaak liggen in een defecte splitter? (Deze is nog uit het UPC tijdperk).

Ik hoor graag advies! Want mijn gezin hijgt in mijn nek voor een oplossing.

 

Mijn waarden:

Log:

Tijd    Prioriteit    Omschrijving
28/05/2020 17:59:1    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:58:54    notice    LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:32    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:31    critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 15:43:37    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 11:08:42    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 10:24:10    notice    LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 00:45:41    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 21:38:20    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 20:00:58    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:09:11    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:01:22    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 17:21:35    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 16:27:2    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 15:41:0    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 14:07:48    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 13:34:7    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 12:11:45    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:47:25    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:44:3    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Download:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie    Kanaalnummer
1    618000000    3.7    40    256 qam    3
2    610000000    4    40    256 qam    2
3    602000000    4    40    256 qam    1
4    626000000    3.5    40    256 qam    4
5    634000000    3.5    38    256 qam    5
6    642000000    3.7    38    256 qam    6
7    650000000    4    40    256 qam    7
8    658000000    4    40    256 qam    8
9    666000000    4.4    40    256 qam    9
10    674000000    4.6    40    256 qam    10
11    682000000    4.8    40    256 qam    11
12    690000000    4.8    40    256 qam    12
13    698000000    4.6    40    256 qam    13
14    706000000    4.6    40    256 qam    14
15    714000000    4.4    40    256 qam    15
16    722000000    4.5    38    256 qam    16
17    730000000    4.6    40    256 qam    17
18    738000000    4.5    40    256 qam    18
19    746000000    4.3    40    256 qam    19
20    754000000    4.1    38    256 qam    20
21    762000000    3.7    40    256 qam    21
22    770000000    3.4    40    256 qam    22
23    778000000    2.9    38    256 qam    23
24    786000000    2.5    38    256 qam    24


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Locked Status    RxMER (dB)    Fouten voor RS    Fouten na RS
1    Locked    40.3    17    0
2    Locked    40.3    17    0
3    Locked    40.3    6    0
4    Locked    40.3    6    0
5    Locked    38.9    12    0
6    Locked    38.9    3    0
7    Locked    40.9    5    0
8    Locked    40.3    5    0
9    Locked    40.3    5    0
10    Locked    40.9    6    0
11    Locked    40.3    5    0
12    Locked    40.3    6    0
13    Locked    40.3    5    0
14    Locked    40.3    6    0
15    Locked    40.3    6    0
16    Locked    38.9    6    0
17    Locked    40.3    17    0
18    Locked    40.3    19    0
19    Locked    40.3    6    0
20    Locked    38.9    4    0
21    Locked    40.3    0    0
22    Locked    40.3    6    0
23    Locked    38.9    5    0
24    Locked    38.9    9    0

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
titusvh wrote:
KBX458 wrote:

Mijn advies is het niet erg betrouwbaar uitziende,  antieke AOP door een monteur te laten vervangen voor een hedendaags exemplaar. Daardoor kan die factor worden uitgesloten als boosdoener, mocht het probleem standvastig blijken te zijn.

Dat zou mijn eerstvolgende voorstel ook zijn. En dan zou ik het toch echt buitenshuis zoeken.

Hopelijk neemt Ziggo jouw aanbeveling over...

De monteur heeft het AOP vervangen en sindsdien (nu 2 weken!) geen enkel probleem meer!

Een mogelijke verklaring door monteur: door de hitte vanaf maart gaan er ook in het ziggodeel/wijkkast zaken minder goed functioneren. En als mijn AOP en  infra thuis dan crappy is en het altijd nét wel werkte kan het dan ineens net niet meer werken.

Het lijkt dus goed opgelost!

Nu nog wat lagere tarieven graag… 🙂

Bekijk in context

61 Reacties 61
titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels obv info uit andere topics ook mijn Siemens Home connect losgekoppelt van de WiFi, probleem blijft.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Elke keer dat je een TLV-11 in het log aantreft is dat een aanduiding dat het modem zich opnieuw heeft geregistreerd bij de CMTS en dus ook opnieuw de verbinding heeft opgebouwd met de CMTS. Dat wil je normaal alleen maar zien na het opstarten van het modem. Je hebt dus een onstabiele verbinding met de CMTS. Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
ArChie.DVB wrote:

Elke keer dat je een TLV-11 in het log aantreft is dat een aanduiding dat het modem zich opnieuw heeft geregistreerd bij de CMTS en dus ook opnieuw de verbinding heeft opgebouwd met de CMTS. Dat wil je normaal alleen maar zien na het opstarten van het modem. Je hebt dus een onstabiele verbinding met de CMTS. Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.

Zegt me niks... Wat is oorzaak en dan wel de oplossing?

Op zich klopt het wel dat ik het modem nu tussen de 3 en tien keer per dag aan en uitzet, kan dat niet die TLV-11 zijn?

Plus dat hier al een jaar niks is veranderd dus hoe kan dit dan ineens?

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5622Posts
  • 589Oplossingen
  • 2918Likes

Goedemorgen @titusvh en welkom op de Community! 

Super rot om te lezen dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart met je internet verbinding. Daar moet zeker een oplossing voor komen. Top dat je direct ook een foto van je hoofdaansluiting mee hebt gestuurd. De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd. 

We horen heel graag van je hoe het gaat als je dit hebt aangesloten en een tijdje hebt kunnen testen. 

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mariska Ziggo wrote:

De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd. 

Top Mariska! Dit lijkt mij ook de beste eerste stap! Dankjewel!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3100Posts
  • 379Oplossingen
  • 897Likes

Uiteraard graag gedaan @titusvh We zijn erg benieuwd naar wat er uitkomt. Hopelijk wil je jouw bevindingen met de nieuwe materialen aan ons laten weten.

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mariska Ziggo wrote:

Goedemorgen @titusvh en welkom op de Community! 

Super rot om te lezen dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart met je internet verbinding. Daar moet zeker een oplossing voor komen. Top dat je direct ook een foto van je hoofdaansluiting mee hebt gestuurd. De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd. 

We horen heel graag van je hoe het gaat als je dit hebt aangesloten en een tijdje hebt kunnen testen. 

Ik heb een tijdje getest.

Het aantal storingen is wel minder. Maar elke dag 1-3x een crash maar zelfs een keer een paar keer per uur. Heel erg wisselend!

Vreemd blijft dat er sinds ik de connectbox heb (jaartje nu denk ik) er helemaal niks aan de interne infra is veranderd. Toen ik hem net had crasthe hij op dezelfde manier 3x in het eerste weekend (had toen wpijt dat ik oude modem had ingeleverd) maar daarna ging het maanden goed. Soms een periode dat het ineens weer een paar dagen paar keer misgaat en dan wéér maanden goed. Nu is het al een maand lang meermaals per dag ellende. Ook vreemd: waarom stopt het modem er helemaal mee? Bij mijn vorige modem kon ik altijd wel bij de webinterface om te zien wat ik al wist, dat er geen verbinding was...Nu reageert modem zelfs niet meer op een ping.

Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat het hier "binnen” misgaat. Zeker niet na vervanging modem, splitter en kabel.

Enige dat nog bij ons kan liggen zou het AOP kunnen zijn. Maar kan ik dat zelf goed vervangen? Maar ook dan: waarom gaat het jaren goed?

Andere T3 verhalen geven aan dat het ook vaak buiten de deur ligt, in het Ziggo netwerk of wijkkast.

Er komen over twee weken weer toetsweken aan. Docenten monitoren dan via camera op fraude. tegen die tijd heb ik het graag werkend. Want de afgelopen toetsperiode was het steeds uitleggen waarom onze kinderen minstens 1x per toets er minutenlang tussenuit zijn.

Wat kunnen we nu nog doen?

Overstappen naar een glasprovider zal ik vast niet als advies krijgen 😉

Help! 🙂

 

 

 

==========

 

Log:

Tijd Prioriteit Omschrijving
14/06/2020 20:53:2 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 20:48:5 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 20:43:33 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 20:14:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 20:14:32 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 10:37:56 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 09:28:57 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 08:38:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2020 08:37:35 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 23:39:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 23:34:40 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 23:26:16 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 17:43:52 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 17:43:9 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 10:20:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 08:06:9 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13/06/2020 00:12:23 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12/06/2020 23:31:32 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12/06/2020 22:46:4 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12/06/2020 21:27:31 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”

Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?

Zo ja, dan kan dit heel vreemde uitvalsverschijnselen geven van je hele modem en het is aan te raden om eens te proberen door deze verbindingen stop te zetten.

Zie ook dit topic: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-arris-compal-valt-uit-met-siemens-bo...

The TLV-11 - unrecognized OID message simply indicates that the configuration file contains different vendor (or multiple vendor) information in it. ... They tell each brand of equipment how to do specific things for only that vendor. Since the config has multiple brands in it, all modems will report that error.

Het TLV-11 - unrecognized OID bericht geeft eenvoudigweg aan dat het configuratiebestand verschillende leveranciersinformatie (of meerdere leveranciers) bevat. ... Ze vertellen elk merk apparatuur hoe ze specifieke dingen kunnen doen voor alleen die leverancier. Aangezien de configuratie meerdere merken bevat, zullen alle modems die fout melden.

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”

Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?

 

 

Ja: maar ook hiervoor geldt dat het altijd goed ging en waarom nu niet?

Ik heb hem obv dit forum inderdaad al eens uitgezet in een poging eerst zelf eea op te lossen. Maar omdat het toch bleef crashen na paar weken ook maar weer aan. Ik zal het nu onmiddellijk nogmaals uitzetten.

 

Bedankt voor je reactie!

 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Iedere keer dat je een TLV-11 in de log ziet staan heeft het modem de verbinding met de CMTS opgebouwd en zich opnieuw geregistreerd bij de CMTS waarbij ook opnieuw het configuratie bestand wordt opgehaald en gelezen. Op dat soort moment is geen internet verkeer mogelijk wat je zal ervaren als geen internet verbinding en netwerk apparaten zullen mogelijk melden dat er geen internet verbinding is. Dit wil je dus alleen maar zien bij het opstarten van het modem en verder niet. In jouw geval is het dus een aanduiding dat het modem een zeer onstabiele verbinding heeft met de CMTS.

De Atom meldingen zijn een gevolg van een buggy Puma chipset in de Connectbox modems die bij het minste geringste in de stress schieten en dan maar terugvallen op dit soort maatregelen in de hoop dat dan alles goed komt. Slecht programmeer werk. De Connectbox modems schijnen er niet zo goed tegen te kunnen als dingen gaat aansluiten op het modem. Misschien dat Ziggo een lijstje kan maken met apparaten die klanten wel zonder problemen kunnen aansluiten.

Als je de mogelijkheid hebt om (deels) over te stappen op een glasvezel provider dan is dat zeker een overweging waard aangezien je dan een stabielere internet verbinding hebt en over het algemeen een router krijgt waar je wel gewoon je netwerk apparatuur probleemloos op aan kan sluiten.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

@ArChie.DVB schreef: “De Atom meldingen zijn een gevolg van een buggy Puma chipset in de Connectbox modems die bij het minste geringste in de stress schieten en dan maar terugvallen op dit soort maatregelen in de hoop dat dan alles goed komt.

“Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.”

Je meld overal wat er gebeurd en wat je observatie oplevert, dat het modem buggy is en de CMTS buggy is en dat Ziggo aan zet is of dat ze geen idee hebben wat er precies gebeurd in het modem of dat ze maar naar een andere provider moeten gaan, dat kan allemaal zo zijn, maar wat heb je voor oplossingen voor de vragenstellers om van de klachten af te komen?

Helaas lees ik er geen.

Dat is toch de bedoeling van een klant helpt klant forum?
Constant hetzelfde schrijven en geen oplossing bieden, die er heel veel gevallen wel is, is dus de vragensteller met de problemen laten zitten en het hem zelf laten uitzoeken.

De oplossing vinden is de sport en de kunst en dan wordt de vragensteller van zijn probleem afgeholpen, nu wordt hij met heel verhaal opgezadeld waar hij niet mee vooruit kan en er nog steeds geen oplossing in zicht is of ook maar meegedacht wordt om een oplossing te vinden.

In een heel groot deel van de gevallen worden de problemen wel opgelost door een oude splitter/kabel te vervangen, een wit kapje te verwijderen, een hedendaags modem te plaatsen, Siemens /Bosch apparaten ontkoppelen of een AOP te vervangen of de straatkast in orde maken enz. enz. enz. en kan de vragensteller weer verder en dat is niet in de hoop dat alles goed komt, maar de praktijkoplossingen gebruiken die in een hoog percentage wel een een oplossing opleveren voor de vragenstellers.

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”

Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?

Zo ja, dan kan dit heel vreemde uitvalsverschijnselen geven van je hele modem en het is aan te raden om eens te proberen door deze verbindingen stop te zetten.

Ik heb het enige homeconnect apparaat aangepast: wifi uit en het apparaat stond ook uit: inmiddels toch alweer twee vastlopers.

Wat mij opvalt: ergens rond één uur was het weer raak. Maar geen zin om vanaf zolder naar beneden te lopen, dus niet gereset. Ondanks dat wifi het niet doet en webinterface niet benaderbaar is en niet pingbaar, gebeurt er nog wel wat in het modem want ik zie in de log entries van een uur of twee.

Rond 5u weer gereset.

Net weer een crash gehad even na elven. Rond die tijd zie ik nu wel een TLV-11 staan. Maar geen idee of die is vaneent na of net voor de reset. (zie log hieronder)..

Indien voor de reset dan mogelijk de oorzaak van het vastlopen, indien erna dan is het mogelijk simpelweg een gevolg van het opnieuw opstarten zelf.

Nieuw inzicht: aangezien modem voor mij om 1u vastliep en ik het rond 5u resette, lijkt de TLV-11 simpelweg te komen door de herstart. En dan is het niet zo erg?

Lastiger is dat de oorzaak van het vastlopen dan blijkbaar niet in de log is terug te vinden. Hoe kom je er dan nog in hemelsnaam achter.

Het lijkt soms dat die ATOM self heal vooraf gaat aan een vastloper, maar vandaag rond 11u dus niet...

Intern kan het imho alleen nog aan de (ook hele oude) AOP liggen. En anders moet het ergens verderop bij Ziggo in het netwerk zitten lijkt me (als leek).

Maar goed er moet wel een oplossing komen… Ziggo? Hellup?!

 

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
15/06/2020 11:20:42 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 11:13:2 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:13:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:13:25 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:07:41 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 02:39:8 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 02:36:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 01:17:48 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 01:14:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 00:59:2 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
15/06/2020 11:20:42 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 11:13:2 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:13:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:13:25 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 05:07:41 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 02:39:8 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 02:36:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 01:17:48 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 01:14:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2020 00:59:2 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

15-06 00.59 zie ik NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing 

en daarna nog een paar maal.

@titusvh Was de Siemens apparatuur toen al van de wifi af?

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

15-06 00.59 zie ik NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing 

en daarna nog een paar maal.

@titusvh Was de Siemens apparatuur toen al van de wifi af?

Ja! Meteen na mijn reactie op jouw bericht.

Er lijkt een verband tussen crash en self healing; maar vanochtend dus weer niet...

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

Dat is vreemd, een NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing foutmelding als dat er al af was.

Wat hangt er nog meer in je netwerk?

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

Dat is vreemd, een NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing foutmelding als dat er al af was.

Wat hangt er nog meer in je netwerk?

Bedraad:

tplink accesspoint/switch

desktop pc

philips tv

xiaomi mibox3

Siemens dect IP

 

Wifi (kan via tplink of de ziggobox zijn)

diverse samsung tablets

samsung telefoon

2x nokia 3

1x redmi 6

asus laptop

2x dell laptop

kyocera MD5526cdw

 

Sowieso heb ik ook alles wat bedraad was eruit gerukt → probleem blijft.

Alle apparatuur was al aanwezig en zo aangesloten voordat deze crashes meermaals per dag optraden. 4-5 weken geleden had ik hoogstens een reset per maand nodig. Zelfs met de siemens vaatwasser op de wifi!

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

WTF, dit topic staat ineens als beantwoord gemarkeerd? Ergo Ziggo gaat dus niks meer doen want die zien dit als afgehandeld?

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8352Posts
  • 370Oplossingen
  • 4636Likes

Een moderator zal die markering weg kunnen halen. Je blijft dus gewoon in beeld hier.

titusvh
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
KBX458 wrote:

Een moderator zal die markering weg kunnen halen. Je blijft dus gewoon in beeld hier.

Hoe krijg ik een moderator zover?
Neem niet aan dat hij tijd genoeg heeft alle "beantwoorde topics” door te spitten. Of doe ik weer teveel aannames… 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic