Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds een ruime week crasht mijn connect box steeds vaker. Erg hinderlijk omdat de verbinding ook wordt gebruikt om tijdens toetsen van mijn kinderen te monitoren op fraude…
Het symptoom is dat er geen internet meer is via Wifi en kabel; de ssid's zijn niet meer zichtbaar, webinterface niet benaderbaar en er is over de utp kabel ook niet meer te pingen.
Aan/uit is de enige optie.
Een Ziggomedewerker heeft in het modem gezien dat de signaalsterkten prima waren. Er is een nieuw modem opgestuurd. Deze heeft echter precies dezelfde problemen.
Ik heb eea gestript zodat ik alleen nog een splitter-coax-connect box heb. Probleem blijft.
Op dit forum las ik dat anderen met dit soort problemen T3 timeouts hadden. Dus gekeken en jawel, ook hier meerdere keren per dag. Al had ik niet verwacht dat de connectbox er helemaal mee uitscheidt. Ook de medewerker is dit niet opgevallen…
Er is hier de afgelopen maanden (en denk zelfs een jaar) niks gebeurd aan de bekabeling, en het werkte met het vorige modem (zo'n donkergrijze) altijd goed. Sinds een jaar de connectbox en bij vlagen een paar dagen dat hij er herhaaldelijk uit klapt maar dan gaat het ook weer maanden goed. Afgelopen twee weken is het wel tien keer per dag raak soms. Het wisselt.
Ik hoor dat het meestal een netwerkprobleem bij Ziggo is. Maar voor er iemand langs moet komen:
Ik hoor graag advies! Want mijn gezin hijgt in mijn nek voor een oplossing.
Log:
Tijd Prioriteit Omschrijving
28/05/2020 17:59:1 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:58:54 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:31 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 15:43:37 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 11:08:42 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 10:24:10 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 00:45:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 21:38:20 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 20:00:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:09:11 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:01:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 17:21:35 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 16:27:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 15:41:0 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 14:07:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 13:34:7 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 12:11:45 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:47:25 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:44:3 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Download:
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 3.7 40 256 qam 3
2 610000000 4 40 256 qam 2
3 602000000 4 40 256 qam 1
4 626000000 3.5 40 256 qam 4
5 634000000 3.5 38 256 qam 5
6 642000000 3.7 38 256 qam 6
7 650000000 4 40 256 qam 7
8 658000000 4 40 256 qam 8
9 666000000 4.4 40 256 qam 9
10 674000000 4.6 40 256 qam 10
11 682000000 4.8 40 256 qam 11
12 690000000 4.8 40 256 qam 12
13 698000000 4.6 40 256 qam 13
14 706000000 4.6 40 256 qam 14
15 714000000 4.4 40 256 qam 15
16 722000000 4.5 38 256 qam 16
17 730000000 4.6 40 256 qam 17
18 738000000 4.5 40 256 qam 18
19 746000000 4.3 40 256 qam 19
20 754000000 4.1 38 256 qam 20
21 762000000 3.7 40 256 qam 21
22 770000000 3.4 40 256 qam 22
23 778000000 2.9 38 256 qam 23
24 786000000 2.5 38 256 qam 24
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.3 17 0
2 Locked 40.3 17 0
3 Locked 40.3 6 0
4 Locked 40.3 6 0
5 Locked 38.9 12 0
6 Locked 38.9 3 0
7 Locked 40.9 5 0
8 Locked 40.3 5 0
9 Locked 40.3 5 0
10 Locked 40.9 6 0
11 Locked 40.3 5 0
12 Locked 40.3 6 0
13 Locked 40.3 5 0
14 Locked 40.3 6 0
15 Locked 40.3 6 0
16 Locked 38.9 6 0
17 Locked 40.3 17 0
18 Locked 40.3 19 0
19 Locked 40.3 6 0
20 Locked 38.9 4 0
21 Locked 40.3 0 0
22 Locked 40.3 6 0
23 Locked 38.9 5 0
24 Locked 38.9 9 0
Opgelost! Ga naar oplossing.
titusvh wrote:
KBX458 wrote:
Mijn advies is het niet erg betrouwbaar uitziende, antieke AOP door een monteur te laten vervangen voor een hedendaags exemplaar. Daardoor kan die factor worden uitgesloten als boosdoener, mocht het probleem standvastig blijken te zijn.
Dat zou mijn eerstvolgende voorstel ook zijn. En dan zou ik het toch echt buitenshuis zoeken.
Hopelijk neemt Ziggo jouw aanbeveling over...
De monteur heeft het AOP vervangen en sindsdien (nu 2 weken!) geen enkel probleem meer!
Een mogelijke verklaring door monteur: door de hitte vanaf maart gaan er ook in het ziggodeel/wijkkast zaken minder goed functioneren. En als mijn AOP en infra thuis dan crappy is en het altijd nét wel werkte kan het dan ineens net niet meer werken.
Het lijkt dus goed opgelost!
Nu nog wat lagere tarieven graag… 🙂
Inmiddels obv info uit andere topics ook mijn Siemens Home connect losgekoppelt van de WiFi, probleem blijft.
Elke keer dat je een TLV-11 in het log aantreft is dat een aanduiding dat het modem zich opnieuw heeft geregistreerd bij de CMTS en dus ook opnieuw de verbinding heeft opgebouwd met de CMTS. Dat wil je normaal alleen maar zien na het opstarten van het modem. Je hebt dus een onstabiele verbinding met de CMTS. Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.
ArChie.DVB wrote:
Elke keer dat je een TLV-11 in het log aantreft is dat een aanduiding dat het modem zich opnieuw heeft geregistreerd bij de CMTS en dus ook opnieuw de verbinding heeft opgebouwd met de CMTS. Dat wil je normaal alleen maar zien na het opstarten van het modem. Je hebt dus een onstabiele verbinding met de CMTS. Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.
Zegt me niks... Wat is oorzaak en dan wel de oplossing?
Op zich klopt het wel dat ik het modem nu tussen de 3 en tien keer per dag aan en uitzet, kan dat niet die TLV-11 zijn?
Plus dat hier al een jaar niks is veranderd dus hoe kan dit dan ineens?
Goedemorgen @titusvh en welkom op de Community!
Super rot om te lezen dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart met je internet verbinding. Daar moet zeker een oplossing voor komen. Top dat je direct ook een foto van je hoofdaansluiting mee hebt gestuurd. De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd.
We horen heel graag van je hoe het gaat als je dit hebt aangesloten en een tijdje hebt kunnen testen.
Mariska Ziggo wrote:
De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd.
Top Mariska! Dit lijkt mij ook de beste eerste stap! Dankjewel!
Uiteraard graag gedaan @titusvh We zijn erg benieuwd naar wat er uitkomt. Hopelijk wil je jouw bevindingen met de nieuwe materialen aan ons laten weten.
Mariska Ziggo wrote:
Goedemorgen @titusvh en welkom op de Community!
Super rot om te lezen dat je de laatste tijd zoveel problemen ervaart met je internet verbinding. Daar moet zeker een oplossing voor komen. Top dat je direct ook een foto van je hoofdaansluiting mee hebt gestuurd. De enige manier om 100% zeker te zijn dat de problemen die je ervaart niet te maken hebben met de coax kabel of splitter is door dit uit te sluiten dus ik heb je kosteloos een nieuwe coax kabel en splitter toegestuurd.
We horen heel graag van je hoe het gaat als je dit hebt aangesloten en een tijdje hebt kunnen testen.
Ik heb een tijdje getest.
Het aantal storingen is wel minder. Maar elke dag 1-3x een crash maar zelfs een keer een paar keer per uur. Heel erg wisselend!
Vreemd blijft dat er sinds ik de connectbox heb (jaartje nu denk ik) er helemaal niks aan de interne infra is veranderd. Toen ik hem net had crasthe hij op dezelfde manier 3x in het eerste weekend (had toen wpijt dat ik oude modem had ingeleverd) maar daarna ging het maanden goed. Soms een periode dat het ineens weer een paar dagen paar keer misgaat en dan wéér maanden goed. Nu is het al een maand lang meermaals per dag ellende. Ook vreemd: waarom stopt het modem er helemaal mee? Bij mijn vorige modem kon ik altijd wel bij de webinterface om te zien wat ik al wist, dat er geen verbinding was...Nu reageert modem zelfs niet meer op een ping.
Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat het hier "binnen” misgaat. Zeker niet na vervanging modem, splitter en kabel.
Enige dat nog bij ons kan liggen zou het AOP kunnen zijn. Maar kan ik dat zelf goed vervangen? Maar ook dan: waarom gaat het jaren goed?
Andere T3 verhalen geven aan dat het ook vaak buiten de deur ligt, in het Ziggo netwerk of wijkkast.
Er komen over twee weken weer toetsweken aan. Docenten monitoren dan via camera op fraude. tegen die tijd heb ik het graag werkend. Want de afgelopen toetsperiode was het steeds uitleggen waarom onze kinderen minstens 1x per toets er minutenlang tussenuit zijn.
Wat kunnen we nu nog doen?
Overstappen naar een glasprovider zal ik vast niet als advies krijgen 😉
Help! 🙂
==========
Log:
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
---|---|---|
14/06/2020 20:53:2 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 20:48:5 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 20:43:33 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 20:14:34 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 20:14:32 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 10:37:56 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 09:28:57 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 08:38:58 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/06/2020 08:37:35 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 23:39:12 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 23:34:40 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 23:26:16 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 17:43:52 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 17:43:9 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 10:20:27 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 08:06:9 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13/06/2020 00:12:23 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12/06/2020 23:31:32 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12/06/2020 22:46:4 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12/06/2020 21:27:31 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”
Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?
Zo ja, dan kan dit heel vreemde uitvalsverschijnselen geven van je hele modem en het is aan te raden om eens te proberen door deze verbindingen stop te zetten.
Zie ook dit topic: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-arris-compal-valt-uit-met-siemens-bo...
The TLV-11 - unrecognized OID message simply indicates that the configuration file contains different vendor (or multiple vendor) information in it. ... They tell each brand of equipment how to do specific things for only that vendor. Since the config has multiple brands in it, all modems will report that error.
Het TLV-11 - unrecognized OID bericht geeft eenvoudigweg aan dat het configuratiebestand verschillende leveranciersinformatie (of meerdere leveranciers) bevat. ... Ze vertellen elk merk apparatuur hoe ze specifieke dingen kunnen doen voor alleen die leverancier. Aangezien de configuratie meerdere merken bevat, zullen alle modems die fout melden.
Be rt wrote:
@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”
Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?
Ja: maar ook hiervoor geldt dat het altijd goed ging en waarom nu niet?
Ik heb hem obv dit forum inderdaad al eens uitgezet in een poging eerst zelf eea op te lossen. Maar omdat het toch bleef crashen na paar weken ook maar weer aan. Ik zal het nu onmiddellijk nogmaals uitzetten.
Bedankt voor je reactie!
Iedere keer dat je een TLV-11 in de log ziet staan heeft het modem de verbinding met de CMTS opgebouwd en zich opnieuw geregistreerd bij de CMTS waarbij ook opnieuw het configuratie bestand wordt opgehaald en gelezen. Op dat soort moment is geen internet verkeer mogelijk wat je zal ervaren als geen internet verbinding en netwerk apparaten zullen mogelijk melden dat er geen internet verbinding is. Dit wil je dus alleen maar zien bij het opstarten van het modem en verder niet. In jouw geval is het dus een aanduiding dat het modem een zeer onstabiele verbinding heeft met de CMTS.
De Atom meldingen zijn een gevolg van een buggy Puma chipset in de Connectbox modems die bij het minste geringste in de stress schieten en dan maar terugvallen op dit soort maatregelen in de hoop dat dan alles goed komt. Slecht programmeer werk. De Connectbox modems schijnen er niet zo goed tegen te kunnen als dingen gaat aansluiten op het modem. Misschien dat Ziggo een lijstje kan maken met apparaten die klanten wel zonder problemen kunnen aansluiten.
Als je de mogelijkheid hebt om (deels) over te stappen op een glasvezel provider dan is dat zeker een overweging waard aangezien je dan een stabielere internet verbinding hebt en over het algemeen een router krijgt waar je wel gewoon je netwerk apparatuur probleemloos op aan kan sluiten.
@ArChie.DVB schreef: “De Atom meldingen zijn een gevolg van een buggy Puma chipset in de Connectbox modems die bij het minste geringste in de stress schieten en dan maar terugvallen op dit soort maatregelen in de hoop dat dan alles goed komt.”
“Ik vrees dat Ziggo dat niet zal oplossen.”
Je meld overal wat er gebeurd en wat je observatie oplevert, dat het modem buggy is en de CMTS buggy is en dat Ziggo aan zet is of dat ze geen idee hebben wat er precies gebeurd in het modem of dat ze maar naar een andere provider moeten gaan, dat kan allemaal zo zijn, maar wat heb je voor oplossingen voor de vragenstellers om van de klachten af te komen?
Helaas lees ik er geen.
Dat is toch de bedoeling van een klant helpt klant forum?
Constant hetzelfde schrijven en geen oplossing bieden, die er heel veel gevallen wel is, is dus de vragensteller met de problemen laten zitten en het hem zelf laten uitzoeken.
De oplossing vinden is de sport en de kunst en dan wordt de vragensteller van zijn probleem afgeholpen, nu wordt hij met heel verhaal opgezadeld waar hij niet mee vooruit kan en er nog steeds geen oplossing in zicht is of ook maar meegedacht wordt om een oplossing te vinden.
In een heel groot deel van de gevallen worden de problemen wel opgelost door een oude splitter/kabel te vervangen, een wit kapje te verwijderen, een hedendaags modem te plaatsen, Siemens /Bosch apparaten ontkoppelen of een AOP te vervangen of de straatkast in orde maken enz. enz. enz. en kan de vragensteller weer verder en dat is niet in de hoop dat alles goed komt, maar de praktijkoplossingen gebruiken die in een hoog percentage wel een een oplossing opleveren voor de vragenstellers.
Be rt wrote:
@titusvh Ik zie de melding “NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism”
Heb je Siemens of Bosch apparatuur in je wifinetwerk aangesloten en/of de Home Connect app?
Zo ja, dan kan dit heel vreemde uitvalsverschijnselen geven van je hele modem en het is aan te raden om eens te proberen door deze verbindingen stop te zetten.
Ik heb het enige homeconnect apparaat aangepast: wifi uit en het apparaat stond ook uit: inmiddels toch alweer twee vastlopers.
Wat mij opvalt: ergens rond één uur was het weer raak. Maar geen zin om vanaf zolder naar beneden te lopen, dus niet gereset. Ondanks dat wifi het niet doet en webinterface niet benaderbaar is en niet pingbaar, gebeurt er nog wel wat in het modem want ik zie in de log entries van een uur of twee.
Rond 5u weer gereset.
Net weer een crash gehad even na elven. Rond die tijd zie ik nu wel een TLV-11 staan. Maar geen idee of die is vaneent na of net voor de reset. (zie log hieronder)..
Indien voor de reset dan mogelijk de oorzaak van het vastlopen, indien erna dan is het mogelijk simpelweg een gevolg van het opnieuw opstarten zelf.
Nieuw inzicht: aangezien modem voor mij om 1u vastliep en ik het rond 5u resette, lijkt de TLV-11 simpelweg te komen door de herstart. En dan is het niet zo erg?
Lastiger is dat de oorzaak van het vastlopen dan blijkbaar niet in de log is terug te vinden. Hoe kom je er dan nog in hemelsnaam achter.
Het lijkt soms dat die ATOM self heal vooraf gaat aan een vastloper, maar vandaag rond 11u dus niet...
Intern kan het imho alleen nog aan de (ook hele oude) AOP liggen. En anders moet het ergens verderop bij Ziggo in het netwerk zitten lijkt me (als leek).
Maar goed er moet wel een oplossing komen… Ziggo? Hellup?!
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
---|---|---|
15/06/2020 11:20:42 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 11:13:2 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:13:33 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:13:25 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:07:41 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 02:39:8 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 02:36:12 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 01:17:48 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 01:14:17 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 00:59:2 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
---|---|---|
15/06/2020 11:20:42 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 11:13:2 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:13:33 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:13:25 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 05:07:41 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 02:39:8 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 02:36:12 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 01:17:48 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 01:14:17 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15/06/2020 00:59:2 | notice | NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-06 00.59 zie ik NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing
en daarna nog een paar maal.
@titusvh Was de Siemens apparatuur toen al van de wifi af?
Be rt wrote:
15-06 00.59 zie ik NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing
en daarna nog een paar maal.
@titusvh Was de Siemens apparatuur toen al van de wifi af?
Ja! Meteen na mijn reactie op jouw bericht.
Er lijkt een verband tussen crash en self healing; maar vanochtend dus weer niet...
Dat is vreemd, een NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing foutmelding als dat er al af was.
Wat hangt er nog meer in je netwerk?
Be rt wrote:
Dat is vreemd, een NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing foutmelding als dat er al af was.
Wat hangt er nog meer in je netwerk?
Bedraad:
tplink accesspoint/switch
desktop pc
philips tv
xiaomi mibox3
Siemens dect IP
Wifi (kan via tplink of de ziggobox zijn)
diverse samsung tablets
samsung telefoon
2x nokia 3
1x redmi 6
asus laptop
2x dell laptop
kyocera MD5526cdw
Sowieso heb ik ook alles wat bedraad was eruit gerukt → probleem blijft.
Alle apparatuur was al aanwezig en zo aangesloten voordat deze crashes meermaals per dag optraden. 4-5 weken geleden had ik hoogstens een reset per maand nodig. Zelfs met de siemens vaatwasser op de wifi!
WTF, dit topic staat ineens als beantwoord gemarkeerd? Ergo Ziggo gaat dus niks meer doen want die zien dit als afgehandeld?
Een moderator zal die markering weg kunnen halen. Je blijft dus gewoon in beeld hier.
KBX458 wrote:
Een moderator zal die markering weg kunnen halen. Je blijft dus gewoon in beeld hier.
Hoe krijg ik een moderator zover?
Neem niet aan dat hij tijd genoeg heeft alle "beantwoorde topics” door te spitten. Of doe ik weer teveel aannames… 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...