1
Vraag
2
Reacties
titusvh

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox crasht meermaals per dag (sinds twee weken) (T3 fouten), modem vervangen helpt niet.

Sinds een ruime week crasht mijn connect box steeds vaker. Erg hinderlijk omdat de verbinding ook wordt gebruikt om tijdens toetsen van mijn kinderen te monitoren op fraude…

Het symptoom is dat er geen internet meer is via Wifi en kabel; de ssid's zijn niet meer zichtbaar, webinterface niet benaderbaar en er is over de utp kabel ook niet meer te pingen. 

Aan/uit is de enige optie.

Een Ziggomedewerker heeft in het modem gezien dat de signaalsterkten prima waren. Er is een nieuw modem opgestuurd. Deze heeft echter precies dezelfde problemen.

Ik heb eea gestript zodat ik alleen nog een splitter-coax-connect box heb. Probleem blijft.

Op dit forum las ik dat anderen met dit soort problemen T3 timeouts hadden. Dus gekeken en jawel, ook hier meerdere keren per dag. Al had ik niet verwacht dat de connectbox er helemaal mee uitscheidt. Ook de medewerker is dit niet opgevallen…

Er is hier de afgelopen maanden (en denk zelfs een jaar) niks gebeurd aan de bekabeling, en het werkte met het vorige modem (zo'n donkergrijze) altijd goed. Sinds een jaar de connectbox en bij vlagen een paar dagen dat hij er herhaaldelijk uit klapt maar dan gaat het ook weer maanden goed.  Afgelopen twee weken is het wel tien keer per dag raak soms. Het wisselt.

Ik hoor dat het meestal een netwerkprobleem bij Ziggo is. Maar voor er iemand langs moet komen:

  • Kan de oorzaak liggen in de coaxkabel van splitter naar connectbox? (ik heb geen vervanging (is zo'n |schroef” kabel).
  • Kan de oorzaak liggen in een defecte splitter? (Deze is nog uit het UPC tijdperk).

Ik hoor graag advies! Want mijn gezin hijgt in mijn nek voor een oplossing.

 

Mijn waarden:

Log:

Tijd    Prioriteit    Omschrijving
28/05/2020 17:59:1    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:58:54    notice    LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:32    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 17:39:31    critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 15:43:37    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 11:08:42    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 10:24:10    notice    LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/05/2020 00:45:41    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 21:38:20    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 20:00:58    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:09:11    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 19:01:22    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 17:21:35    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 16:27:2    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 15:41:0    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 14:07:48    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 13:34:7    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 12:11:45    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:47:25    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/05/2020 08:44:3    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:94:6a:d3;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:0b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Download:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Frequentie (Hz)    Vermogen (dBmV)    SNR (dB)    Modulatie    Kanaalnummer
1    618000000    3.7    40    256 qam    3
2    610000000    4    40    256 qam    2
3    602000000    4    40    256 qam    1
4    626000000    3.5    40    256 qam    4
5    634000000    3.5    38    256 qam    5
6    642000000    3.7    38    256 qam    6
7    650000000    4    40    256 qam    7
8    658000000    4    40    256 qam    8
9    666000000    4.4    40    256 qam    9
10    674000000    4.6    40    256 qam    10
11    682000000    4.8    40    256 qam    11
12    690000000    4.8    40    256 qam    12
13    698000000    4.6    40    256 qam    13
14    706000000    4.6    40    256 qam    14
15    714000000    4.4    40    256 qam    15
16    722000000    4.5    38    256 qam    16
17    730000000    4.6    40    256 qam    17
18    738000000    4.5    40    256 qam    18
19    746000000    4.3    40    256 qam    19
20    754000000    4.1    38    256 qam    20
21    762000000    3.7    40    256 qam    21
22    770000000    3.4    40    256 qam    22
23    778000000    2.9    38    256 qam    23
24    786000000    2.5    38    256 qam    24


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal    Locked Status    RxMER (dB)    Fouten voor RS    Fouten na RS
1    Locked    40.3    17    0
2    Locked    40.3    17    0
3    Locked    40.3    6    0
4    Locked    40.3    6    0
5    Locked    38.9    12    0
6    Locked    38.9    3    0
7    Locked    40.9    5    0
8    Locked    40.3    5    0
9    Locked    40.3    5    0
10    Locked    40.9    6    0
11    Locked    40.3    5    0
12    Locked    40.3    6    0
13    Locked    40.3    5    0
14    Locked    40.3    6    0
15    Locked    40.3    6    0
16    Locked    38.9    6    0
17    Locked    40.3    17    0
18    Locked    40.3    19    0
19    Locked    40.3    6    0
20    Locked    38.9    4    0
21    Locked    40.3    0    0
22    Locked    40.3    6    0
23    Locked    38.9    5    0
24    Locked    38.9    9    0

Oplossing
61 Reacties 61
KlausW

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo  - vanochtend weer de vriendelijke escalatie monteur geweest. Hij heeft een fout in de wijkkast gevonden, connector door VIB Netwerken was niet goed erin geplaatst; en na een uurtje draaide het weer.. tot.. ongeveer een uur later. Wederom valt Wifi compleet weg. Netwerk fout log geeft dezelfde T3 en T4 storingen aan, alles zoals het al maanden is. Ja, ik kan de modem resetten en pakweg 9 minuten wachten tot mijn netwerk weer online is. Doe je een speedcheck, en gedurende de check crasht de Wifi weer. In deze corona-tijden met o.a. thuiswerken is ‘zonder Wifi’ totaal geen optie.

Ik heb het vermoeden dat ook de monteurs weten dat het aan de Connect Box zelf ligt (Arris met ook de Intel Puma 6 chip, wat meer dan berucht is), en dat kunnen ze natuurlijk ook niet verhelpen.

Ik ben na 3-4 maanden moegestreden met Ziggo en ben compleet radeloos.

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1965Likes

Hi @KlausW, naar aanleiding van je laatste bericht ben ik gisteren een meting gestart naar jouw modem om hopelijk te kunnen zien wat de uitval veroorzaakt. Tot nu toe zie ik nog geen enkele uitval tussen het modem en onze centrale en ik hoop dat dat zo blijft!

Mocht je toch problemen ervaren hoor ik het graag, hou het even in de gaten. Ik werk ook thuis via wifi met een Connectbox sinds maart en ervaar eigenlijk nooit een probleem, dus dat moet ook bij jou kunnen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic