Vraag
Reacties
Oplossing
CvanRooij
Level 1

Connectbox blijft zichzelf herstarten

Goeiedag!

Allereerst even complimenten, ik ben al zeer lang klant, eerst UPC toen Ziggo, en altijd zeer tevreden.
Er is echter 1 probleem: sinds ik de nieuwe connectbox heb, herstart deze zich spontaan.
als de box stabiel is, gaat ie als een zonnetje maar om de zoveel tijd herstart het modem zich vanzelf.

Is dit op een of andere manier op te lossen (firmware update) of is een monteur of vervanging modem enige optie?

Alvast dank voor de reactie,


Chris
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK, dan is een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waarschijnlijk de oorzaak, deze is nog niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele telefoonzenders.

Chat met Ziggo voor een gratis monteur die de AOP gratis komt vervangen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?

Bekijk in context

0 Kudos
25 Reacties 25
Steefb
Level 20
Kijk hier eens, misschien staat er wat tussen.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ziggo-connectbox-reset-zich-erg-vaak-en-onregelmatig-35269
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-start-meerdere-keren-per-uur-opnieuw-op-35202
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Dank, daar had ik inderdaad ook gekeken.

dit zijn mijn gegevens, volgens mij zien die er wel oke uit.

Het lijkt erop dat het probleem zich vooral voordoet als er een netwerkkabel aan het modem is aangesloten (van tv bv) toen ik dat niet had herstartte het modem niet.... of ik moet net niet thuis zijn geweest. Maakt overigens niet uit in welke netwerkpoort de kabel zit.
0 Kudos
Steefb
Level 20
We willen ook graag het scherm met de (pre(rs)) errors.

Het kan een probleem zijn met (4g) instraling. Die zie je daar goed op.
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Is dat deze?
0 Kudos
Steefb
Level 20
Nee deze.

0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Aah, excuus.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Je hebt dus op kanaal 16 en 17 veel errors, grote kans dat het aan ja AOP licht of aan je coax, Een foto van de plaats waar Ziggo je huis binnen komt (AOP) zou helpen.
De coax verbinding tussen dat AOP en je connect box moet ook goed zijn
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Connectbox zit vlakbij de AOP, coaxkabel wellicht verouderd....
0 Kudos
Steefb
Level 20
Be rt Lycke Ziggo Kun jij hier eens naar kijken, lijkt me verouderd.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dit is een oude AOP met een oude splitter, vandaar de errors die te zien zijn in het modem op kanaal 16 en 17.

Chat met Ziggo en meld je problemen en plaats deze link,

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-blijft-zichzelf-herstarten-35362?postid=351321

dan kunnen ze direct je AOP zien en de juiste actie ondernemen.
Ik verwacht een gratis monteur die alles in orde komt maken.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Steefb
Level 20
Neem even contact op met de chat

https://www.ziggo.nl/chat

Laat hun ook dit topic zien, waarschijnlijk kom je in aanmerking voor een nieuw AOP(gratis)
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Dank, zal ik doen.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @CvanRooij. Welkom hier! Hoe is het gegaan de afgelopen dagen? :-). Heb je contact gehad voor een monteur? ^^
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Hoi!
via de chat hebben we afgesproken dat ik eerst een nieuwe coaxkabel zou proberen. Die is opgestuurd maar nog niet geleverd door PostNL. Dus kan nog niet zeggen of dat gewerkt heeft.
ivm werk kan ik pas maandag verder testen. Hopelijk is de kabel er dan wel en blijft het modem stabiel draaien, anders moet ik inderdaad een afspraak maken met een monteur.
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Modem blijft zich maar herstarten na nieuwe kabels nieuw aansluitpunt, begint nu wel beetje vervelend te worden. Is dit niet gewoon een modem probleem?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Begrijp ik dat er een nieuwe witte doos is geplaatst bij je? CvanRooij

Zo ja, kun je hier een foto plaatsen van de nieuwe situatie en nog een keer de gebundelde downstream kanalen?
En als je nog zin hebt de downstream en upstream dBmV waarden?
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Zoals je kan zien, veel fouten bij 16 en 18
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Zit er achter die splitter een nieuwe doos met één gat?
Of is dit er nog één met 2 gaten?
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
2, eentje radio en tv
0 Kudos