Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Bert, na veelvuldig contact met de chat en bellen met de 'storingslijn' heb ik helaas nog geen oplossing voor ons internet probleem. Ik dacht zelf dat een nieuw modem de oplossing zou zijn. Ziggo geeft aan dat het signaal doorlopend goed is in ons modem. Toch zag ik aan het modem dat het begin van de middag rood knipperde, het onderste lampje dat normaal wit brand knipperde groen en andere symbolen waren afwisselend aan het knipperen en brandden tijdelijk constant. Na ongeveer 20 minuten was het netwerk in huis weer hersteld.
Het probleem is dat het modem zich lijkt te herstarten met een frequentie van ca. 1 keer per week. Het gebeurt dan out-of-the-blue. 27 november is bij ons een storingsmonteur geweest i.v.m. problemen met tv. Toen bleek de oplossing eenvoudig. Tijdens het bezoek is het kastje in de meterkast waar de splitter met de twee coax kabels (coax naar tv en coax naar het modem) vervangen, zodat de nieuwste versie er weer in zit. Volgens mij is dit dat AOP waar je naar refereert. Policy is dat de monteurs dit overal vervangen waar ze komen begreep ik. Bij de eerste keer dichtschroeven bleek het signaal onvoldoende, vervolgens heeft de monteur het opnieuw open gemaakt en daarna dichtgemaakt, doorgemeten en verder afgerond.
Bijgaand twee printscreens waarin te zien is dat er T4 timeouts zijn rond de tijd van de storing vanmiddag. Ik zie in Ziggo geeft aan dat er constant goed signaal zou zijn. Toch doet het modem iets uit zichzelf waardoor internet in huis compleet wegvalt. Om je vraag voor te zijn: in de netwerkstatus in de setup van het modem staat dat er geen gebundelde downsteam kanalen zie ik niet meer dan 20 Post RS Errors.
Ik heb net een mesh-systeem gehuurd bij ziggo om het internet te verbeteren, op zolder nu ook supergoed wifi. Deze herstarts van het modem zijn ook al van hiervoor.
Mijn vraag uiteraard, hoe te voorkomen dat deze storingen blijven optreden? De coax naar het modem is een technetix RLA ++ (ziggo geschikt). De coax splitter is een POA 01 UPC van Braun Telecom (ziggo geschikt).
Benieuwd naar je reactie. Alvast hartelijk dank. Groeten, Koen
Hoi Koen,
Maak SVP een eigen topic aan, nu zitten we midden in een ander topic wat verwarrend kan worden.
Plaats daar SVP ook uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
En kun je een foto daar plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
MVG Bert
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.