Vraag
Reacties
Oplossing
CvanRooij
Level 1

Connectbox blijft zichzelf herstarten

Goeiedag!

Allereerst even complimenten, ik ben al zeer lang klant, eerst UPC toen Ziggo, en altijd zeer tevreden.
Er is echter 1 probleem: sinds ik de nieuwe connectbox heb, herstart deze zich spontaan.
als de box stabiel is, gaat ie als een zonnetje maar om de zoveel tijd herstart het modem zich vanzelf.

Is dit op een of andere manier op te lossen (firmware update) of is een monteur of vervanging modem enige optie?

Alvast dank voor de reactie,


Chris
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK, dan is een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waarschijnlijk de oorzaak, deze is nog niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele telefoonzenders.

Chat met Ziggo voor een gratis monteur die de AOP gratis komt vervangen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Dank je, ga ik dat doen. Ik laat wat weten als ik meer weet ???
0 Kudos
CvanRooij
Level 1
Topicstarter
Zo, vandaag (29-2) is de monteur gekomen en heeft het, zo lijkt het, opgelost.

Het probleem leek overdag niet te bestaan en 's avonds rond een uurtje of zes (als iedereen dus thuis komt) begonnen de storingen,

Het had dus inderdaad te maken met de 4g frequenties.
Nieuwe aansluiting gemaakt direct op de kabel die het huis binnenkomt. (dankzij de gelijktijdige verbouwen kwamen we het punt tegen waar de aansluiting echt zat)
De doos aan de muur was dus NIET het AOP, wat ik dacht.
De kabel kwam nog ergens anders naar binnen.

Nieuwe aansluiting en nu, vanavond, nog geen storingen/herstarts van het modem gehad.

Ook bij de gebundelde downstream geen enorme errors meer:

Dus eind goed al goed, zo lijkt het.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
TOP. veel internetplezier gewenst.:relaxed:
0 Kudos
kol9
Level 1

Hoi @Bert, na veelvuldig contact met de chat en bellen met de 'storingslijn' heb ik helaas nog geen oplossing voor ons internet probleem. Ik dacht zelf dat een nieuw modem de oplossing zou zijn. Ziggo geeft aan dat het signaal doorlopend goed is in ons modem. Toch zag ik aan het modem dat het begin van de middag rood knipperde, het onderste lampje dat normaal wit brand knipperde groen en andere symbolen waren afwisselend aan het knipperen en brandden tijdelijk constant. Na ongeveer 20 minuten was het netwerk in huis weer hersteld.

 

Het probleem is dat het modem zich lijkt te herstarten met een frequentie van ca. 1 keer per week. Het gebeurt dan out-of-the-blue. 27 november is bij ons een storingsmonteur geweest i.v.m. problemen met tv. Toen bleek de oplossing eenvoudig. Tijdens het bezoek is het kastje in de meterkast waar de splitter met de twee coax kabels (coax naar tv en coax naar het modem) vervangen, zodat de nieuwste versie er weer in zit. Volgens mij is dit dat AOP waar je naar refereert. Policy is dat de monteurs dit overal vervangen waar ze komen begreep ik. Bij de eerste keer dichtschroeven bleek het signaal onvoldoende, vervolgens heeft de monteur het opnieuw open gemaakt en daarna dichtgemaakt, doorgemeten en verder afgerond.

 

Bijgaand twee printscreens waarin te zien is dat er T4 timeouts zijn rond de tijd van de storing vanmiddag. Ik zie in  Ziggo geeft aan dat er constant goed signaal zou zijn. Toch doet het modem iets uit zichzelf waardoor internet in huis compleet wegvalt. Om je vraag voor te zijn: in de netwerkstatus in de setup van het modem staat dat er geen gebundelde downsteam kanalen zie ik niet meer dan 20 Post RS Errors.

 

Ik heb net een mesh-systeem gehuurd bij ziggo om het internet te verbeteren, op zolder nu ook supergoed wifi. Deze herstarts van het modem zijn ook al van hiervoor. 

 

Mijn vraag uiteraard, hoe te voorkomen dat deze storingen blijven optreden? De coax naar het modem is een technetix RLA ++ (ziggo geschikt). De coax splitter is een POA 01 UPC van Braun Telecom (ziggo geschikt). 

 

Benieuwd naar je reactie. Alvast hartelijk dank. Groeten, Koen

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hoi Koen, 

 

Maak SVP een eigen topic aan, nu zitten we midden in een ander topic wat verwarrend kan worden.

 

Plaats daar SVP ook uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?


Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 


En kun je een foto daar plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

MVG Bert