Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
sjwestra
Level 3

Connectbox - betekenis led lampjes

Bekijk dit artikel voor meer informatie over wat je met je modem kan doen als de pijltjes groen knipperen:

< Betekenis en oplossing bij knipperende pijltjes > 

Uitleg led-statusUitleg led-status

SmartWifimodem visaul.JPG

Origineel bericht

Lees meer

Hallo,

Kan iemand een actueel overzicht geven van de werking van de led lampjes op de voorkant van de (witte) Connect Box?

In mijn geval brandt uitsluitend de onderste led. Deze is wit en ik las ergens dat de modem dan in routermodus staat. Ik hou van groene leds maar de andere leds zijn uit 

Mijn voorlopige conclusie over de led lampjes op de Connect Box:

1) onderste led = groen betekent bridgemodus, onderste led = wit betekent routermodus;
2) overige leds gaan na het opstarten na een paar minuten uit.
3) als de led met de pijltjes groen blijft knipperen, dan kan de modem geen internetverbinding met de buitenwereld maken.

Kan iemand van Ziggo bevestigen dat dit klopt? Of een lijst plaatsen met alle mogelijke led opties?
SJW

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Het modem wat jij in bruikleen hebt heeft ook de lampjes, alleen is deze goed online en zijn de lampjes daarom uit en niet zichtbaar. Dit gebeurt automatisch als het modem +/- 2 minuten goed online is. Dit is bij jou het geval. Als je geen lampjes ziet is er niks aan de hand met het modem of met het signaal. 

Dit wordt ook aangegeven hier: 

Als er wel iets aan de hand is dan zullen de lampjes ook bij jou weer zichtbaar worden e  je tonen wat er mogelijk gaande zou kunnen wezen, @jacooskam 

0 Kudos
jacooskam
Level 2

Hmm, ok. Ik zie echt helemaal niets van de lampjes op de bijgevoegde foto maar ik ga er dan vanuit dat die er wel zijn en tzt zichtbaar worden. Dank.

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dat klopt, omdat je modem goed online is, @sjwestra !

Als je de lampjes wilt zien kun je het modem van het stroom halen. Als deze daarna weer opstart zul je de lampjes in eerste instantie weer zien. Als het modem dan weer goed online is en staat zullen de lampjes automatisch weer uitgaan. 

0 Kudos