1
Vraag
2
Reacties
sjwestra

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox - betekenis led lampjes

Bekijk dit artikel voor meer informatie over wat je met je modem kan doen als de pijltjes groen knipperen:

< Betekenis en oplossing bij knipperende pijltjes > 

 

***Mod edit***


Origineel bericht

Lees meer

Hallo,

Kan iemand een actueel overzicht geven van de werking van de led lampjes op de voorkant van de (witte) Connect Box?

In mijn geval brandt uitsluitend de onderste led. Deze is wit en ik las ergens dat de modem dan in routermodus staat. Ik hou van groene leds maar de andere leds zijn uit

Sander_0-1699345318338.png

 

 

Mijn voorlopige conclusie over de led lampjes op de Connect Box:

1) onderste led = groen betekent bridgemodus, onderste led = wit betekent routermodus;
2) overige leds gaan na het opstarten na een paar minuten uit.
3) als de led met de pijltjes groen blijft knipperen, dan kan de modem geen internetverbinding met de buitenwereld maken.

Kan iemand van Ziggo bevestigen dat dit klopt? Of een lijst plaatsen met alle mogelijke led opties?
SJW

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

 

Hieronder een overzicht van alle lampjes van de Connectbox van @Jonathan-458

 

 Jordi is een monteur van Ziggo. Hij legt je in deze video uit wat je kan doen als het lampje groen knippert:
 

 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik ben weliswaar niet van Ziggo, maar kan wel vertellen dat uw conclusies #1 en 2 juist zijn. Of #3 klopt weet ik niet, dat heb ik nog niet meegemaakt. Omdat veel connectboxen in de huiskamer geplaatst zijn is de "kerstboomverlichting" uitgeschakeld. U zult de ledjes alleen zien tijdens het opstarten en als er iets mis is.
weanad

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ik ben ook in bezit van een witte connectbox maar bij mij brand maar een blaauw lampje aan de voorkant.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Of het lampje nu groen of blauw is in de bridge mode, weet ik eerlijk gezegd niet.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste alle,

Bekijk onderstaand overzicht van LED indicatoren:

MVG
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
En hierbij nog een kleine aanvulling op het bericht van Jonathan-458, alle mogelijke ledcombinaties van de Connectbox.

RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ter completering:
Het rode knipperen van het WiFi symbol betekent dat er een zelf-test wordt uitgevoerd.
Normaal bij het opstarten, of wanneer er door middel van Automatic Channel Selection een ander kanaal op basis van sterkte wordt uitgezocht.

Bron: Jesse -Ziggo moderator
Dano1974

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb zojuist voor de eerste keer geprobeerd om de Connectbox aan te sluiten, echter het symbooltje van de telefoon blijft rood knipperen (de wifi en de pijltjes zijn wel groen). In de instructie staat dat je ongeveer 2 minuten moet wachten maar ik wacht al bijna 10 minuten.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Als ik mijn oude modem weer aansluit doet de telefoon het wel weer gewoon.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Dano1974
Even de Ziggo Hellupdesk bellen. Modem moet geactiveerd worden.
Dano1974

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Boompieapp Dank voor de tip, ik ga ze bellen. Op zich wel vreemd dat ze dit niet standaard in de instructie vermelden toch?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Dano1974,

Het activeren van een modem gaat automatisch en kan langer duren dan die 2 minuten, vaak is het echter wel binnen die 2 minuten gebeurd 🙂 Je kunt altijd even naar Ziggo bellen, maar ik verwacht dat ze aangeven dat je het nog even moet afwachten.

Groet,
Evert
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Een beller is sneller. Bij mij was ie na 12 uur nog niet geactiveerd. Ziggo zei: "Na aansluiting eigenlijk meteen bellen. Binnen een uur moet ie het dan doen".
marco1973

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 2 bovenste lampjes blijven groen telefoon knippert rood onderste lampje blijft wit branden.
Gisteren ziggo gebeld modem was niet aangemeld ofzoiets dit zou ze gaan doen en het kan 24uur duren hoe wert ik nu of hij het doet?
Gaat dit vanzelf of moet ik hier nog iets doen?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je al eens een laptop bekabeld aangesloten en dan inloggen op je modem met 192.168.178.1 en het wachtwoord van je modem. Misschien dat dan de optie komt van "activeren". je kunt het altijd even proberen. De 2 lampjes groen betekend dat hij software inlaad onderste lampje brand normaal alleen als alles goed doorlopen is.

Teun
marco1973

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gedaan in de modem en zelf geactiveerd prima verbinding.
Thanks voor de tip
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Graag gedaan. Oh, en nog even de netwerknaam van de 5GHz veranderen. heeft namelijk dezelfde ssid naam als de 2.4 ghz.

gr Teun
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

 

Hieronder een overzicht van alle lampjes van de Connectbox van @Jonathan-458

 

 Jordi is een monteur van Ziggo. Hij legt je in deze video uit wat je kan doen als het lampje groen knippert:
 

 

jacooskam

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds vandaag ook de Connectbox maar dan met maar 1 lampje aan de onderzijde. De lampjes boven het logo ontbreken. Geldt hierbij dezelfde kleurcodering als hierboven in de chat genoemd? Dan kan ik wel minder zien (qua informatie).

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @jacooskam, welkom op de Community! 

Goed dat je dit topic hebt gevonden. Het antwoord op je vraag over de lampjes is hierboven al gegeven. (zie de afbeeldingen in dit topic.) 
Als het modem goed online zullen er inderdaad lampjes op het modem uit gaan en zal alleen het onderste lampje blijven branden.  🙂 

jacooskam

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Gianna Z.

Ik snap wat je schrijft maar ik heb maar 1 lampje op het modem. Zie bijlage.

Dit betekent dat dus dat ik totaal geen aanvullende informatie heb als er een keer een storing is. Ik kan minder/niet goed zien wat er aan de hand is omdat lampjes ontbreken...

Waarom heb ik geen modem met lampjes...?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic