JesWB

Level 2
  • 7Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox activeren

Hallo,

 

Paar dagen geleden heb ik het installatiepakket met daarin de Connextbox en mediabox ontvangen.

 

Bij het aansluiten van de Connectbox (en na meerdere malen stroom eraf te hebben gehaald) bijven de bovenste twee leds op groen staan. De onderste blijft wit. Zie foto hieronder:

 

Screenshot 2021-10-04 at 23.41.45.png 

 

Als ik vervolgens met mijn laptop verbinding maak met de Connextbox krijg ik het volgende scherm te zien:

 

Screenshot 2021-10-04 at 22.59.05.png

 

Ik heb geen codes ontvangen en in de handleiding en op de support pagina's staat niets over het moeten invullen van een activatiecode en wachtwoord. Als ik op de 'i' klik krijg ik te zien dat ik deze code in de ontvangen brief staat. Ik heb geen brief ontvangen.

 

Nu lees ik hier en daar dat activeren automatisch zou moeten gebeuren, maar dat dit in sommige gevallen niet goed gaat en Ziggo het handmatig moet activeren. Voorbeeld:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/activatiecode-tijdens-installatie/td-p/88802

 

Kan het zijn dat ik het zelfde probleem heb?

 

Er staat mij ook bij dat we op ons adres een atijd geleden een brief van Ziggo hebben ontvangen dat ze ons huis gingen afsluiten omdat er al langere periode geen actief abonnement o.i.d. was. Geen idee of dat in het kastje in de straat is gedaan of op een andere manier en het nu weer opnieuw aangesloten moeten worden? Wij wonen hier 2.5 jaar en hebben al die tijd Telfort/KPN gehad.

 

Last but not least, de meegeleverde coax kabel om de mediabox aan te sluiten is 3 meter lang. Wij hebben minimaal 4 meter nodig. Nu heb ik begrepen dat jullie die kunnen nasturen? Zie:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Coax-te-kort/td-p/105488

 

Graag zou ik een kabel van 5 meter ontvangen.

 

Groet,

 

Wouter

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @JesWB en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je nog geen internetverbinding hebt ondanks al jouw goede inspanningen! Het is goed dat je met dit probleem en topic bent gestart, want zo te zien heb je alles pico bello aangesloten. Ik heb even je gegevens er even bijgepakt, en zie dat het signaal verder in orde is. Het gaat alleen mis met de activatie van het abonnement in het achterliggend systeem. Dit is iets waar jij niets aan kunt doen, maar wat door onze collega's van IT opgelost moet worden. Ik heb het daarom gelijk doorgegeven zodat dit zo spoedig mogelijk opgelost kan worden. 

Ik laat het weten zodra ik een update heb. Als het probleem door mijn collega's in tussentijd is opgelost, zul je merken dat je gelijk internetverbinding hebt. 

 

Bekijk in context

JesWB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Sinds enkele dage goede verbinding. Mooie snelheid en wat is de functionaliteit rondom tv kijken de media box een verademing! KPN loop jaren achter op Ziggo. Kortom, heel blij met de overstap. 🙂

 

Heb ik alleen nog onderstaande vraag open staan:

 


@JesWB  schreef:

[..]

Last but not least, de meegeleverde coax kabel om de mediabox aan te sluiten is 3 meter lang. Wij hebben minimaal 4 meter nodig. Nu heb ik begrepen dat jullie die kunnen nasturen? Zie:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Coax-te-kort/td-p/105488

 

Graag zou ik een kabel van 5 meter ontvangen.

[..]


Klopt het dat jullie die kunnen nasturen?

 

De netwerkkabel die erbij was met 10 meter dan weer beetje aan de lange kant. 🙂

Groet,

 

Wouter

 

ssd

Bekijk in context

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @JesWB! Een 5 meter lange coaxkabel voor het aansluiten van je mediabox is onderweg, hoor 😉 Ik verwacht dat je deze snel in je brievenbus hebt liggen!

Bekijk in context

JesWB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Kabel is binnen, dank Erik! Tot nu toe erg blij met Ziggo. Complimenten!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @JesWB en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je nog geen internetverbinding hebt ondanks al jouw goede inspanningen! Het is goed dat je met dit probleem en topic bent gestart, want zo te zien heb je alles pico bello aangesloten. Ik heb even je gegevens er even bijgepakt, en zie dat het signaal verder in orde is. Het gaat alleen mis met de activatie van het abonnement in het achterliggend systeem. Dit is iets waar jij niets aan kunt doen, maar wat door onze collega's van IT opgelost moet worden. Ik heb het daarom gelijk doorgegeven zodat dit zo spoedig mogelijk opgelost kan worden. 

Ik laat het weten zodra ik een update heb. Als het probleem door mijn collega's in tussentijd is opgelost, zul je merken dat je gelijk internetverbinding hebt. 

 

JesWB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Sinds enkele dage goede verbinding. Mooie snelheid en wat is de functionaliteit rondom tv kijken de media box een verademing! KPN loop jaren achter op Ziggo. Kortom, heel blij met de overstap. 🙂

 

Heb ik alleen nog onderstaande vraag open staan:

 


@JesWB  schreef:

[..]

Last but not least, de meegeleverde coax kabel om de mediabox aan te sluiten is 3 meter lang. Wij hebben minimaal 4 meter nodig. Nu heb ik begrepen dat jullie die kunnen nasturen? Zie:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Coax-te-kort/td-p/105488

 

Graag zou ik een kabel van 5 meter ontvangen.

[..]


Klopt het dat jullie die kunnen nasturen?

 

De netwerkkabel die erbij was met 10 meter dan weer beetje aan de lange kant. 🙂

Groet,

 

Wouter

 

ssd

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JesWB Die 5 meter gaat over een coax kabel.

De 10 meter die je noemt is een netwerkkabel.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @JesWB! Een 5 meter lange coaxkabel voor het aansluiten van je mediabox is onderweg, hoor 😉 Ik verwacht dat je deze snel in je brievenbus hebt liggen!

JesWB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Kabel is binnen, dank Erik! Tot nu toe erg blij met Ziggo. Complimenten!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@JesWB Fijn dat de kabel binnen is en dat je blij bent met Ziggo! Heb je de nieuwe kabel ook al aangesloten en wat zijn hiermee jouw bevindingen?

Uitgelicht topic