1
Vraag
2
Reacties
Gerrit.

Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox Ziggo nieuw aansluiting, Help

Klant geworden bij Ziggo en connectbox ontvangen.
Ik krijg de zaken niet geïnstalleerd
Wifi wel te vinden
Internet krijg ik geen verbinding.
Telefoon krijg ik geen verbinding
Ik kan wel in mijn modem
Huisaansluiting in de woonkamer is een CATV wandcontactdoos (ivoor)
De lampjes knipperen inmiddels al 3 dagen.
Coax al vervangen, losgehaald enz.
Een monteur kan pas in januari komen.

Wie geeft mij de gouden tip om verbinding te krijgen?!!!
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dd 4-1-2019 alles correct opgelost door de monteur en het werkt goed.

  • nieuwe AOP geplaatst
  • in de wijkkast de ruisonderdrukker verwijderd dit belemmerde de upstream

Bekijk in context

54 Reacties 54
Steefb
Expert
Expert
  • 12005Posts
  • 2311Oplossingen
  • 4250Likes
Is er een andere plaats waar Ziggo echt het huis binnenkomt?
Sluit het daar eens aan.
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee er is geen andere plek in huis waar Ziggo binnenkomt.
Bij inlog in de modem zie ik het volgende:

  • Draadloos (Actief - 2,4 en 5 GHz)
  • Internet (Toegang geweigerd) rood
  • Telefonie (Disable)
Huizinga
Expert
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Staat er überhaupt signaal op het aop? Kan je testen door een tv rechtstreeks op je AOP te zetten en zenders laten zoeken. Kan deze, met de juiste instellingen, geen zenders vinden dan ben je waarschijnlijk fysiek niet aangesloten op de eindversterker en heb je sowieso een monteur nodig.

Heb je wel signaal bel Ziggo vraag of het modem al actief staat. Zo niet dan zullen zij dit doen. Wacht dan een uurtje en geef het modem een fabrieksreset. Knopje achterop met een tandenstoker oid voor 30 seconden indrukken. Hierna heeft het modem maximaal een uur nodig om op te starten. Dan zou het moeten werken.

Is het modem wel actief laat de klantenservice dan even het serienummer controleren met het systeem en wat jij daar fysiek hebt staan.

Dat zijn je opties op dit moment. Succes! Groeten, Christiaan
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

  • er staat signaal op aop, dit heeft Ziggo mij doorgeven
  • er zijn wel zenders te vinden als de kabel rechtstreeks in het aop gaat
  • het modem staat actief, heb ik vanmorgen met Ziggo doorgenomen en het
serienummer heb ik Ziggo doorgegeven

Ik ga nu je tip, harde reset opvolgen
Huizinga
Expert
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Zonder aangesloten apparatuur kan Ziggo niet op afstand zien of er signaal op je AOP staat. Dat kan je alleen zelf of een monteur. Je geeft al aan: wel zenders gevonden dus dat is goed.
Fabrieksreset is nu de logische stap dus laat even weten of je straks internet hebt.

O ja: fabrieksreset natuurlijk wel zonder andere apparatuur in de utp aansluitingen van het modem. Die kan je na dat uurtje wel weer aansluiten als ze aanwezig zijn.

Groeten, Christiaan
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Harde reset gedaan.
Zie nu wel staan in Modem Beheer/Informatie: Netwerk toegang: Blocked
IPv4 adres Not Available
Connect Box status voor monteurs:
Downstream kanaal 4250000000 Ranging
Ingesteld upstream kanaal Locked
Provisioning status Offline
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Resultaat na Reset GEEN VERBINDING.
Wie weet het wel?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57657Posts
  • 3844Oplossingen
  • 14064Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Na een nacht nog niets, hierbij de foto’s
Sluisjes

Stamgast
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Denk dat het punt waar je stekkers inzitten niet goed is. (2e foto) Als het goed is zit er in de doos ook een andere aop.

Kun je ook foto plaatsen van welke aop er nog in de doos zit?
ArChie.DVB

Stamgast
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats eens schermprints van de modem status pagina's. Het gaat om de downstreams, upstreams en netwerk historie informatie.
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hierbij foto
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7694Posts
  • 290Oplossingen
  • 2656Likes
Gerrit.

Is dit de enige wcd in je huis ? of heb je op een andere plek in huis ook nog een mogelijkheid om tv te kijken ?

Het modem ontvangt zo te zien geen of nauwelijks signaal.

Haal het dekseltje van het doosje af en maak daar dan even foto van , kunnen we beter beoordelen of de wcd wel geschikt is ?
Sluisjes

Stamgast
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ronihd dat bedoelde ik dus ook!
ArChie.DVB

Stamgast
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ronihd wrote:
Het modem ontvangt zo te zien geen of nauwelijks signaal.

Qua downstream signaalsterkte is de signaal ontvangst sterk zat. De lage zend signaal sterkte van het modem en de aantallen T1 en T3 timeouts geven waarschijnlijk aan dat het modem de CMTS niet weet te bereiken tijdens het ranging proces. Mogelijk is dit een niet retour geschikte R + TV einddoos i.p.v. een AOP.
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7694Posts
  • 290Oplossingen
  • 2656Likes
ArChie.DVB wrote:

Ronihd wrote:
Het modem ontvangt zo te zien geen of nauwelijks signaal.
Qua downstream signaalsterkte is de signaal ontvangst sterk zat. De lage zend signaal sterkte van het modem en de aantallen T1 en T3 timeouts geven waarschijnlijk aan dat het modem de CMTS niet weet te bereiken tijdens het ranging proces. Mogelijk is dit een niet retour geschikte R + TV einddoos i.p.v. een AOP.



Oke dus ik zit er weer is naast ?? ik weet veel van signaalsterkten af over het algemeen maar dit gaat me dus schijnbaar niet goed af.......mede omdat ik maar 1 downstream zie maar idd ik zit/zat ook te denken dat de wcd mogelijk niet retour geschikt is.

Ik zal in een nieuw topic mijn waarden posten en dan graag uitleg hoe ik het lezen moet 😉


https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mijn-signaal-sterkte-35419
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57657Posts
  • 3844Oplossingen
  • 14064Likes
Dit is sowieso geen hedendaagse AOP = Abonnee Overname Punt
Ik vermoed dat het daar ook fout gaat. Gerrit.

Chat met Ziggo en vraag om een installatie garantiemonteur, zij komen gratis 1 telefoon, 1 TV en 1 computer aansluiten.
Plaats daar deze link ook, dan kunnen ze direct zien dat dit geen hedendaagse AOP is:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-ziggo-nieuw-aansluiting-help-35404?postid=351729

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Sluisjes

Stamgast
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Be rt Gerrit. dat bedoelde ik dus ook dat het daar aan ligt.
Gerrit.
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dit is aan het ANP verbonden
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.