1
Vraag
2
Reacties
Gerrit.

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox Ziggo nieuw aansluiting, Help

Klant geworden bij Ziggo en connectbox ontvangen.
Ik krijg de zaken niet geïnstalleerd
Wifi wel te vinden
Internet krijg ik geen verbinding.
Telefoon krijg ik geen verbinding
Ik kan wel in mijn modem
Huisaansluiting in de woonkamer is een CATV wandcontactdoos (ivoor)
De lampjes knipperen inmiddels al 3 dagen.
Coax al vervangen, losgehaald enz.
Een monteur kan pas in januari komen.

Wie geeft mij de gouden tip om verbinding te krijgen?!!!
54 Reacties 54
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ArChie.DVB wrote:

Ronihd wrote:
Wat je kan doen......maar mag officieel niet is een goedgekeurde coax stekker op de groene kabel monteren ( female ) en daar kan dan de bijgeleverde kabel naar je modem op aansluiten ( male naar f-connector ) < als het goed is.
Vooralsnog zou ik die Hirschmann EDC 1000 laten zitten en in januari door een monteur laten vervangen. Deze EDC is retourgeschikt en de downsstream signaalsterkte inclusief splitter is 10 dBmV op 417 MHz wat meer dan voldoende is voor een EuroDOCSIS modem.




Het waarom ik het schreef is dat je dan 100 % uitsluit dat er toch nog niet een defect in de doos zit/kan zitten.
Ikzelf heb dat al eerder meegemaakt.


Voorwaarden zijn wel dat er signaal op moet staan.
Gezien de downstream informatie staat er een signaal op, anders zou het modem geen lock kunnen krijgen op die 417 MHz frequentie. Aangezien Gerrit ook al in een andere post heeft aangegeven dat het modem eerder een lock had op 425 MHz is te zien dat het modem ondertussen al meerdere downstreams heeft gevonden en geprobeerd, maar niet door het ranging proces komt.


Ik schreef dat ten overvloede en het signaal er op moet staan anders werkt het niet........:-)
Meer voor de zekerheid.
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Netwerk status foro
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
De B-INIT-RNG foutmeldingen geven aan dat het fout gaat tijdens het initiële ranging proces van het modem. Dit proces wordt uitgevoerd om een upstream kanaal gekoppeld te krijgen zodat het modem zich kan gaan registreren bij de CMTS en de configuratie kan uitvoeren. Zonder upstream kanaal kan het modem niet communiceren met de CMTS.

Zit die coaxkabel tussen modem en POA goed aangedrukt? Laat die afdekplaat op de Hirschmann EDC 1000 eens weg zodat je misschien die POA splitter nog iets verder kan aandrukken.
HendryVlijm

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt
Bij mij thuis is de wandcontactdoos de aop in de woning.
De groene kabel is hier ook een teken van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
HendryVlijm In het verleden zijn er ook wel eens doorverbindingen gemaakt met een groene kabel door diverse installatie bedrijven.
Vandaar dat ik altijd vraag naar de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in een huis.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
HendryVlijm In het verleden zijn er ook wel eens doorverbindingen gemaakt met een groene kabel door diverse installatie bedrijven.
Vandaar dat ik altijd vraag naar de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in een huis.



Ook de exploitant maakte doorverbindingen dmv een F-conector naar c 12 grijs.

Heb ik zelf meerdere keren gedaan/moeten doen.

Regel is dat voor 1990 alle bestaande woningen dmv een kabel door de tuin of anders in de woonkamer werden aangesloten met een wcd waar een radio en tv aansluiting op zitten.

Alle nieuwbouw na rond 1987 werden in de meterkast aangelegd met wel of niet een verbinding naar een wcd punt in de woonkamer of eindpunt in de meterkast.

Je kan dus niet stellen dat er een dezelfde standaard manier van aanleg bestond.

Neem maar de duizenden flats bijvoorbeeld in Rotterdam waar er een bundel groene kabels langs de voorgevel werden gemonteerd naar binnen werden geboord en een wcd er op klaar , overigens werden die kabels simpel met een U-vormige rvs goot op de gevel bij elkaar gehouden.

Dus in principe nogmaals is er geen vast principe gebruikt totaal gezien.

Ik ben zelf ( direct , indirect ) bij de aanleg van zo een 60.000 aansluitingen betrokken geweest 😉
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nu nieuw AOP aangesloten.
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Geen verbinding internet.
wat opvalt de pijltjes knipperen niet meer, hoe kan dit?
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Gerrit. wrote:
Geen verbinding internet.
wat opvalt de pijltjes knipperen niet meer, hoe kan dit?


Het kan zijn dat het modem nog aan het opstarten is. Kleine kans, maar toch. Kan namelijk in sommige gevallen tot een uur duren.
Het kan ook zijn dat je wederom even een fabrieksreset moet doen zoals eerder aangegeven.

Als laatste zou ik de monteur toch even laten komen om je groene kabel even wat netter af te strippen. Dat voorkomt issues in de toekomst.

Groeten, Christiaan
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De nieuwe AOP gaf problemen, geen TV meer.
Dus maar weer teruggegaan naar de Hirsch.
Nog steeds geen verbinding.
Leg met er nu bij neer dat het niet gaat lukken, dus maar wachten op de monteur in 2019
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Grote kans dat het AOP inderdaad het issue is hier. Laat maar even weten hoe de monteur dit straks voor je oplost.

In de bevestiging van de monteursafspraak staat trouwens ook een linkje dat je via mijn Ziggo kan herplannen. Check dit af en toe want als iemand anders een afspraak in jou omgeving annuleert dan zou de monteur nog wel eens eerder kunnen komen.

Als je dan toch een mijn Ziggo account hebt aangemaakt dan zou je in de tussentijd de wifispots kunnen gebruiken. Uitleg van de installatie hiervan op je apparatuur staat op de Ziggo website. Dan kan je wellicht toch nog online 😉

Groeten, Christiaan
Gerrit.
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dd 4-1-2019 alles correct opgelost door de monteur en het werkt goed.

  • nieuwe AOP geplaatst
  • in de wijkkast de ruisonderdrukker verwijderd dit belemmerde de upstream
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Gerrit. Bedankt voor je feed back. Goed te lezen dat het is opgelost.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Gerrit. wrote:
Dd 4-1-2019 alles correct opgelost door de monteur en het werkt goed.

  • nieuwe AOP geplaatst
  • in de wijkkast de ruisonderdrukker verwijderd dit belemmerde de upstream



Met de wijkkast zal je de eindversterker kast bedoelen waar naar elk huis een individuele coax loopt en op de individuele aansluiting zal de ruisonderdrukker gemonteerd hebben gezeten , wat zou kunnen betekenen dat er in het verleden vanuit jou aansluiting ruis het net op gekomen is.
Het moet wel individueel zijn omdat anders de hele EV of groep ( meerdere woningen ) zonder internet upstream zou hebben gezeten.

Het kan ook zijn dat er een filter zat die internet op zich weg filtert .

Maar tijdens de start van dit topic hebben we hier allemaal geen rekening mee gehouden dat dit ook nog een optie zou kunnen zijn 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic