1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RoDani

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox V2 niet te gebruiken op mijn hoofdaansluiting

Goedemorgen,

Op dit moment gebruik ik de Technicolor 7210.

Afgelopen week heb ik bij Ziggo internet Max aangevraagd en zou een nieuwe modem/router toegestuurd krijgen. Het modem/router wat ik van ontving is de Connectbox V2.

Echter, het is niet mogelijk om deze aan te sluiten op mijn huidige hoofdaansluiting. De technicolor maakt gebruikt van een kabel met een schroefdraad welke ik in de hoofdaansluiting draai.

De Connectbox V2 maakt gebruik van een coaxkabel welke in de hoofdaansluiting geplaatst moet worden. Alleen past deze niet, ook niet met de geleverde aansluiting van Ziggo.  

De huidige hoofdaansluiting is 14 jaar geleden geplaatst.

Ik heb wat foto's toegevoegd zodat jullie weten om welke hoofdaansluiting het gaat.

Foto 1 betreft de hoofdaansluiting.
Foto 2 is de aansluiting van de Technicolor router op de hoofdaansluiting.
Foto 3 is de meegeleverde aansluiting van Ziggo die niet past op de hoofdaansluiting.

Al met al is het niet mogelijk om mijn nieuwe modem/router van Ziggo te gebruiken.
Zou iemand mij kunnen helpen/advies kunnen geven.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groeten,
Anthony

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6617Posts
  • 239Oplossingen
  • 5192Likes

Dag @RoDani 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Goed dat je alvast foto's hebt gemaakt. En zo te zien verdient je huisaansluiting (AOP) wel wat aandacht, maar daarvoor moet wel een afspraak voor een monteur worden geregeld.

Ziggo is verantwoordelijk voor het upgraden van je AOP, dus is het bezoek van een monteur kosteloos. Ook moet er een nieuwe splitter worden opgestuurd met de bijbehorende kabels, zodat je modem wèl kan worden aangesloten.

Een moderator kan dit voor je regelen.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@RoDani van harte welkom op de Ziggo Community, leuk dat je komt buurten. En je hebt gelijk, soms is het reeds geiinstalleerde materiaal te oud om nog functioneel te zijn met nieuwer apparatuur.

Daar ga ik je een monteur voor sturen, die gaat dit oplossen. Deze komt op 22 april tussen 08:00-13:00uur. Check altijd (over enkele uren) of de afspraak in je Mijn Ziggo staat én, mocht dit niet schikken: wijzig deze dan gerust. Zo komt het altijd goed!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6617Posts
  • 239Oplossingen
  • 5192Likes

Dag @RoDani 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Goed dat je alvast foto's hebt gemaakt. En zo te zien verdient je huisaansluiting (AOP) wel wat aandacht, maar daarvoor moet wel een afspraak voor een monteur worden geregeld.

Ziggo is verantwoordelijk voor het upgraden van je AOP, dus is het bezoek van een monteur kosteloos. Ook moet er een nieuwe splitter worden opgestuurd met de bijbehorende kabels, zodat je modem wèl kan worden aangesloten.

Een moderator kan dit voor je regelen.

RoDani
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Wim C. 
Beste Wim, dankjewel voor jouw (aardige) reactie.

Ik had al het vermoeden dat de AOP een upgrade nodig heeft. Ik had me vandaag verheugd op het aansluiten van de connectbox en een hogere snelheid. Ik wacht geduldig af. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@RoDani van harte welkom op de Ziggo Community, leuk dat je komt buurten. En je hebt gelijk, soms is het reeds geiinstalleerde materiaal te oud om nog functioneel te zijn met nieuwer apparatuur.

Daar ga ik je een monteur voor sturen, die gaat dit oplossen. Deze komt op 22 april tussen 08:00-13:00uur. Check altijd (over enkele uren) of de afspraak in je Mijn Ziggo staat én, mocht dit niet schikken: wijzig deze dan gerust. Zo komt het altijd goed!

RoDani
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Jacob, bedankt voor jouw snelle reactie. Ik ben heel blij dat de monteur langskomt. Als het meezit kan ik voor het weekend gebruik maken van het modem/router.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het is afgelopen. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6617Posts
  • 239Oplossingen
  • 5192Likes

Beste @RoDani dat je vóór het weekend weer online bent lijkt te lukken. 😎

RoDani
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Jacob, het is gelukt. De monteur is langs geweest en het nieuwe AOP is geplaatst. 
Bedankt voor deze geweldige service!!! 🔝👍

@Wim C. Ook jij bedankt voor je goede adviezen en  geruststellende woorden. Fijn dat er mensen zoals jij zijn die op dit forum nieuwe leden de weg wijzen. En je hebt gelijk, ik heb voor het weekend internet 😁.
Zie foto's 😊

Rest mij jullie allemaal een geweldig weekend toe te wensen en tot een volgende keer op dit geweldige community forum. 

Groeten, Anthony