maugroen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox V2 niet in te stellen op andere IP reeks dan 192.168.178.0/24 zoals 192.168.1.0/24

in de ziggo connect box v1 had ik als IP reeks 192.168.1.0/24 ingesteld als subnet

Standaard staat dit op 192.168.178.0/24

Het getal 178 is in te stellen in de instellingen van de connectbox

 

Echhter in de connectbox v2 / Connectbox Giga kan dit opeens niet meer, de waarde is wel in te stellen maar als je het probeert krijg je een foutmelding: “Het start ip adres, dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden, kies een ander”. Aangezien ik het aantal adressen had afgeschermd tot 200 en daarboven eigen vaste ip adressen had toegewezen is het voor mij erg lastig want nu moet ik thuis mijn vaste ip adressen migreren . Jammer dat ziggo totaal geen technische info verstrekt. De eerste 10 ip adressen kunnen overigens ook niet gebruikt worden standaard. 

134 Reacties 134
dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Ik heb de modem gereset en een nieuw wachtwoord ingegeven.

Inmiddels zijn de 48 uur verstreken maar helaas is het ip-adres nog niet aan te passen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus De configuratie zou inmiddels wel aangepast moeten zijn volgens mijn collega. Wil je nog eens opnieuw testen?

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Zojuist getest maar helaas geen verandering...Foutmelding connectbox.PNG

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus Heel vreemd dat het nog niet werkt! Ik leg het opnieuw even neer bij onze specialist. Helaas is de betreffende collega die deze verzoeken oppakt er maandag pas weer. Op z'n vroegst wordt dit maandag dus alsnog aangepast. 

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima Paul, ik wacht nog even af.

SCHUITEVALK53

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul,

Ik heb het zelfde probleem, zou je mij hier ook mee kunnen Helpen.

Software versie 01.02.065.24.EURO.SIP

Kan de interne ip adres niet veranderen.

mvg. Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SCHUITEVALK53 Dankjewel voor jouw bericht! Ik heb voor jou ook een verzoek ingediend om de configuratie op het modem aan te passen zodat je de laatste octetten v.d. DHCP Range kunt aanpassen. Houd er rekening mee dat het tot 48 uur kan duren voordat het is aangepast. 

Rowi_e

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Paul , ook ik loop tegen dit probleem aan met mijn Modem, zou jij dit voor mij ook kunnen regelen dat de configuratie wordt aangepast? 

Met vriendelijke groet,

 

Rowen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Hi @Rowi_e ! Natuurlijk wil ik de configuratie ook op jouw modem wijzigen. Ik zie alleen dat je geen postcode en huisnummer in je Community profiel hebt gezet. Zie je kans dit alsnog te doen? Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken en dit voor je regelen. 

Rowi_e

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Paul als het goed is dan staan die gegevens nu op mijn profiel, bedankt voor de snelle reactie! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Rowi_e Hartelijk dank voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik heb een verzoek ingediend bij mijn collega om jouw modemprofiel aan te passen. Binnen 24 tot 48 uur moet je de laatste octetten v.d. DHCP Server instellingen van je modemrouter (GUI) aan kunnen passen. 

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Ook vandaag een poging gedaan maar helaas werkt het nog niet...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus Heel vreemd dat het nog niet werkt zeg! Kun je anders via een privebericht ter controleren het serienummer en MAC adres met mij delen? Je kan deze gegevens vinden aan de onderkant van het modem. 

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Privebericht is verzonden...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus Hartelijk dank! Ik ben hier direct voor je achteraan gegaan. De collega die deze verzoeken oppakt is momenteel niet aanwezig. Ik verwacht a.s. maandag of dinsdag uitsluitsel te krijgen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus Mijn collega is hiermee nu voor je aan de slag. Zodra de configuratie is aangepast laat ik het weten. 

dricus

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Zojuist getest en het werkt. Bedankt voor je snelle reactie en inbreng.

 

Groet Willem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@dricus Super dat het inmiddels werkt! Sorry dat het even geduurd heeft. Als we je verder nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het graag. 😉

WafflesMcDuff

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

I am having the issue described by OP. I am in the former UPC area. Can a moderator please apply the fix for me? 

 

UPDATE: PM Sent to @Paul 

WafflesMcDuff

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry dat ik een plaag ben, maar dit is dringend. Kan een moderator aub helpen? Ik heb nog geen reactie gehad van @Paul 

Uitgelicht topic