Pasi wrote:
Serkan Ziggo wrote:
...
@Pasi
Kan ik jou ook nog met iets anders ondersteunen? Ik proef wat irritatie en weet niet waar het vandaan komt.
Allereerst: het is natuurlijk niet persoonlijk én beslist niet gericht naar/richting jullie, de Ziggo mods. Jullie doen wat jullie kunnen en vertellen wat jullie wordt gezegd dat je moet vertellen. M'n petje af voor jullie.
@Pasi Bedankt voor je reactie. Ik krijg voor het uitvoeren van m'n technische analyses geen opdrachten van bovenaf en er word mij ook niet verteld wat ik moet zeggen. Ik weet niet of ik m'n baan dan nog steeds zo leuk had gevonden. Ik bewandel (over het algemeen) geen standaard scripts af van zaken die ik al langere tijd ondersteun en de nodige kennis van heb opgedaan. Van zaken waar ik geen antwoord heb, zoek ik natuurlijk wel hulp van m'n collega's/experts/scripts en probeer ik m'n kennis te vergroten.
Maar wie heeft nu bedacht om deze box met deze firmware ( met bovenstaande mankement = bezuiniging ) uit te brengen. Waarom eerst klanten tegen de haren in wrijven, om dan na een tijdje toch een firmware versie uit te brengen, die dat mankement weer ongedaan maakt. Uiteindelijk kost dat veel meer geld en levert vele klanten extra stress en grijze haren. En dat voor een bezuiniging ( het weglaten van één optie in de firmware ), van een paar euro.
Als dit een bewuste keus van ons was dan had ik ook niet geantwoord met “Ik ga voor jullie uitzoeken hoe het precies zit en en kom zo snel mogelijk bij jullie terug.”.. Er viel dan ook niets uit te zoeken maar was het ‘as designed’.. En tegelijkertijd had ik @Xvisor dan ook niet geholpen met een tijdelijke oplossing totdat we een permanente fix hebben.
Dat betekent dus (nog steeds) dat ik het aan het uitzoeken ben en z.s.m. met een antwoord (en hopelijk) een oplossing terug kom!
Dit is natuurlijk gewoon weer een bezuiniging. Bij Ziggo werken geen technici op de plekken waar zoiets besloten wordt, maar waarschijnlijk alleen maar financiële managers en dan is ieder optie die beslist niet nodig is, verspilling van geld
Dit soort opmerkingen en ook je vervolgreactie draagt mijn inziens niet echt bij tot een oplossing. Het zorgt alleen maar voor meer verwarring en je aannames en zet daarmee anderen op het verkeerde been. Ik moet er vervoglens tijd/energie/moeite in steken om dit recht te praten terwijl ik m'n energie liever besteed aan het oplossing/uitzoeken van problemen.
Mocht je ergens aan twijfelen of willen weten waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden en of het uberhaupt een keus of een bug is, dan mag je het ook altijd gewoon even bij mij navragen. Ik beloof je dat ik niets voorlees van een script, niets opgedragen krijg van mijn leidinggevende etc..
VROA wrote:
Gemeten snelheid met Ziggo speedtest is download 215 Mbps, upload 40 Mbps, Ping 10 ms.
Lijkt me niet goed.
VROA wrote:
Ik hoor zojuist van de Ziggo klantenservice dat door capaciteitsproblemen in mijn regio de aangeboden internetsnelheden niet kunnen worden gehaald. Ziggo verkoopt mij dus een 1000Mb verbinding die een snelheid levert tussen de 125Mb en 275Mb afhankelijk van de drukte op het net. Wanneer dit wordt opgelost is onbekend. Wacht nu op voorstel voor compensatie.
@VROA Je gaat voorbij aan m'n vragen in mijn vorige reacti. Heb je mijn reactie wel meegekregen?
Het is absoluut niet de bedoeling dat je de snelheid structureel niet haalt. Daarnaast is Gigabit ook anders ingericht en maak je gebruik van een ‘OFDM-kanaal’ die over veel meer snelheid beschikt dan onze standaard downstream kanalen. Ik heb de interactie van m'n collega gelezen waarin hij/zij vermeld dat er capaciteitsproblemen zijn. Helaas heeft deze collega je verkeerd geinformeerd en doet de collega daarna de aanname dat het de juiste informatie was.
In het script komt de plaatsnaam waar jij woont (waar we het onlangs hebben uitgerold) helemaal niet in voor. Ik kan me ook niet voorstellen dat we jouw omgeving net opleveren en dan leuk gaan verkondigen dat er capaciteitsproblemen zijn.
Ik adviseer je dan ook zeker niet op een compensatie te wachten, want dat gaat het probleem niet oplossen! Er moet wat anders aan de hand zijn en ik stel juist voor om een (gratis) installatiemonteur bij jou in te plannen. Hij komt dan bij je langs en gaat je AOP vervangen indien nodig én kan hij aantonen dat hij de snelheid wel haalt. (Of er moet een ander probleem spelen)