1
Vraag
2
Reacties
MenA-S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox - Solar Edge HD Wave (zonder display - geen communicatie

Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een ziggo connect box
Ik heb een zonnesysteem van Solar Edge HD Wave (zonder display)
Ik heb op zolder uitstekende wifi.
Ik heb inmiddels aangeschaft een solaredge gateway.

 

Probleem: 
Sinds enige tijd plotseling problemen om in de "my solar edge" app gegevens te zien. Er is geen wifiverbinding.
Dit probleem had ik voorheen niet.
Om dit probleem op te lossen heb ik wel eens mijn solar-systeem helemaal uitgezet. 
Internet router eruit. Internet er weer in. 
Solarsysteem weer aan. 
Met een beetje mazzel heb/kan ik dan weer verbinding krijgen.
Om verbinding succesvol te houden heb ik een gateway aangeschaft. Maar ook nu na twee dagen weer geen verbinding. 

Wat kan het probleem of de oplossing zijn? Ik ben een leek op het gebied, dus hoop dat iemand mij eenvoudig kan vertellen wat ik kan doen. Wat moet ik eventueel in mijn router aanpassen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Volgende zal er eerst moeten gebeuren voor je wifi op je Solar Edge het IP adres moeten krijgen van je modem meestal kan inloggen door op de wifi ssid van de Omvormer in te loggen, password dat zal in je beschrijving moeten staan, http://10.10.100.253 of 254 dan admin en 12345678 of admin dan kom je vaak al in het scherm en dan zal je het modem moeten toe kennen, via Setup dan ziet hij je netwerk, kies sterkste signaal en Apply/opslaan.

Je zal merken dat de boel nu herstart en komt je Solar wifi ssid nog 1 keer tevoorschijn, log nog een keer in, dan moet je bij beveiliging je netwerk toevoegen en password van je wifi die je op Ziggo modem gebruikt, als dat is gebeurt dan opslaan, dan gaat je omvormer herstarten is je wifi ssid van de Solar weg en zie je geen netwerk meer behalve je eigen netwerk.

 

Anders kan je hier nog een kijkje nemen: > SolarEdge HD-Wave Omvormer Installatiehandleiding 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Volgende zal er eerst moeten gebeuren voor je wifi op je Solar Edge het IP adres moeten krijgen van je modem meestal kan inloggen door op de wifi ssid van de Omvormer in te loggen, password dat zal in je beschrijving moeten staan, http://10.10.100.253 of 254 dan admin en 12345678 of admin dan kom je vaak al in het scherm en dan zal je het modem moeten toe kennen, via Setup dan ziet hij je netwerk, kies sterkste signaal en Apply/opslaan.

Je zal merken dat de boel nu herstart en komt je Solar wifi ssid nog 1 keer tevoorschijn, log nog een keer in, dan moet je bij beveiliging je netwerk toevoegen en password van je wifi die je op Ziggo modem gebruikt, als dat is gebeurt dan opslaan, dan gaat je omvormer herstarten is je wifi ssid van de Solar weg en zie je geen netwerk meer behalve je eigen netwerk.

 

Anders kan je hier nog een kijkje nemen: > SolarEdge HD-Wave Omvormer Installatiehandleiding 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic