Reuzenreiger

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox/SmartWifi modem herstart zichzelf meerdere keren per dag

Mijn Connectbox/SmartWifi modem herstart zichzelf meerdere keren per dag. Hoe kan ik zien of waar dit aan ligt? Welke gegevens zijn er nodig om dit te kunnen controelren?

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream- en 'Netwerk historie'-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie! Hieronder de gegevens (verdeeld over 3 berichten aangezien een bericht maar max. 20.000 tekens mag hebben. Hier onder eerst de foto's van de aansluiting. Mocht je meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag!

 

1.jpg2.jpg

Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Downstream gegevens:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16340000005.938256 qam5
26420000005.838256 qam6
36500000005.538256 qam7
46580000005.838256 qam8
5666000000638256 qam9
66740000006.638256 qam10
76820000006.938256 qam11
8690000000738256 qam12
96980000006.438256 qam13
107060000006.638256 qam14
117140000006.538256 qam15
12722000000738256 qam16
137300000007.138256 qam17
147380000007.138256 qam18
15746000000738256 qam19
16754000000738256 qam20
17762000000738256 qam21
18770000000737256 qam22
197780000006.835256 qam23
207860000006.932256 qam24
21826000000638256 qam29
22834000000638256 qam30
238420000005.438256 qam31
248500000004.838256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.9130
2Locked38.950
3Locked38.670
4Locked38.960
5Locked38.900
6Locked38.650
7Locked38.950
8Locked38.960
9Locked38.900
10Locked38.950
11Locked38.950
12Locked38.616901
13Locked38.9302554
14Locked38.960
15Locked38.960
16Locked38.910
17Locked38.600
18Locked37.9171780480
19Locked35.53896572268
20Locked32.427038501832215
21Locked38.970
22Locked38.9190
23Locked38.910
24Locked38.670
Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Upstream gegevens:

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14450000040.5512064 qam2
25880000041.5512064 qam4
33600000040.3512064 qam3
45200000041512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk historie:

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

21/11/2021 20:23:16Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:23:13Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:22:56Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:22:48noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:20:37Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:19:42Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:08:9FoutDCC-ACK rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:05:37Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:05:0FoutDCC-ACK rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:04:40Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:04:39Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:04:17Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:04:3Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:02:42Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:02:17Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:02:15Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:00:21Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 20:00:3Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 19:59:11Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/11/2021 19:58:54Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:e2:d8:7b;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d4:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is zeer veel ruis zichtbaar door instraling van Digitenne en 5G (voornamelijk T-Mobile).

 

Het aftakelement (UMU-1006) moet vervangen worden door een splitter (POA-01-B) met een ander type modemkabel (IEC/F). Ik vermoed echter dat de instraling (voornamelijk) elders in huis wordt veroorzaakt.

 

Zijn alle drie uitgaande kabels op de driewegsplitter (VFC 0631) in gebruik? Worden elders in huis stekkers zoals hieronder gebruikt?

 

coax-stekker-male-aansluiting-iec-male.jpg

Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het vervangen van het aftakelement kan/moet door Ziggo gedaan worden?

 

De aangesloten kabels op de splitter worden allemaal gebruikt. Op de uiteindes van deze kabels zitten Hirschmann Kokwi stekkers.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De UMU-1006 en F/F-kabel t.b.v. modem kun je zelf vervangen door een POA-01-B en IEC/F-kabel, Ziggo stuurt dit aansluitmateriaal kosteloos toe.

 

De kabels zijn dus direct op TV's/decoders aangesloten zonder contact-/einddozen?

Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt. Vanaf de splitter in de meterkast gaan de kabels direct naar de TV's

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan dan nieuw aansluitmateriaal toesturen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Alhoewel het vervangen van de UMU-1006 relatief noodzakelijk is, verwacht ik niet dat dit de instraling gaat oplossen. De VFC 0631 voldoet ook niet meer aan de laatste eisen (voor TV is dat geen probleem), ook die verdenk ik niet.

 

Kun je na het vervangen van de UMU het modem opnieuw opstarten en na circa 1 uur nogmaals de DS/US-gegevens plaatsen?

Reuzenreiger
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je snelle reactie en hulp! Ik heb zojuist mijn adresgegevens ingevuld. Zodra ik het heb vervangen zal ik de gegevens hier weer plaatsen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als test kun je het modem alvast tijdelijk direct op het AOP aansluiten met de korte kabel waarmee nu de VFC aangesloten is op de UMU. Daarna het modem opnieuw opstarten en na circa 1 uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen. Aan de hand daarvan kunnen we e.e.a. uitsluiten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Reuzenreiger

 

Fijn dat @tobiastheebe zo goed van start is gegaan je te helpen met het verbeteren van je aansluiting. Ik heb de benodigde materialen toegestuurd en deze zal je binnen 3 werkdagen ontvangen.

Mocht je hulp nodig hebben bij het vervangen, kom dan gerust terug in dit topic.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Reuzenreiger,

 

Je hebt inmiddels het materiaal enige tijd in huis. Hoe is het gegaan de afgelopen tijd?

Uitgelicht topic