1
Vraag
2
Reacties
Antoine1974

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Connectbox: Rode led brandt

Goedemorgen,

Nadat mijn internet wat haperde vanmorgen, besloot ik dat het weer eens tijd was om de connectbox eens opnieuw op te starten. Het viel mij op dat de onderste led die normaal wit brandde, rood was.

Na de connectbox een half uurtje van de stroom te hebben gehad, heb ik hem opnieuw in het stopcontact gestoken, na circa 15 minuten werkte alles weer, echter de led is nog steeds rood.

Alles werkt naar behoren, internet (kabel en wifi), telefoon.

Ik las ergens dat de rode led betekent dat er oververhitting/kortsluiting is.

Na een half uur de ventilator erop te laten blazen is de led nog steeds rood, dus ik denk dat oververhitting uit te sluiten is.

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Antoine

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Antoine1974

Zoals je ziet zit iedereen hier klaar om je met alle liefde te helpen. Ik zie dat er ook al een prachtige analyse met je is gedaan door onze Community toppers! Bij deze zet ik de puntjes op de i door je een nieuw modem toe te sturen en een nieuwe splitter + kabel voor je modem. Dit ontvang je binnen enkele werkdagen afzonderlijk van elkaar geleverd. Zien we je terug met een update zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten?

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Door in te loggen in het modem via http://192.168.178.1/?home&mid=Home   > geavanceerde instellingen > hulpmiddelen > netwerkstatus > kan je een schermprint maken van de netwerkhistorie en deze hier plaatsen.  Mogelijk geeft dit een oorzaak aan.

Antoine1974
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@KBX458  bedankt voor je reactie, ik voeg 3 fotos van de netwerkstatus toe bij deze

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er zijn geen meldingen van overhitting ('CPU : Core temperature above threshold, cpu clock throttled') zichtbaar, gebruikelijk wordt hierbij de status 'veiligheidsmodus' ('fail safe mode') getoond op de indexpagina van de webinterface. Wel is er sprake van kanaaluitval in de downstream (SYNC timing failure, RCS partial service), wat problemen met de internetverbinding veroorzaakt.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Antoine1974
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe dank voor de reactie, ik voeg de gevraagde info bij.

Ik gebruik geen versterker en de enige splitter die je ziet is voor de TV. Zoals je het nu ziet hangt het al tenminste 5 jaar en ik heb nooit problemen, ook nu werkt alles eigenlijk gewoon zoals het hoort, alleen die rode led op het modem is anders als normaal. De kabel van AOP naar modem is de geleverde van ziggo zelf.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) en de eerste splitter (SQ601) zijn verouderd. Een nieuwe splitter (POA-01-B) met IEC/F-kabel voor het modem worden kosteloos toegestuurd.

 

In de downstream zijn op alle kanalen uncorrectable errors aanwezig ('Fouten na RS'), deze moeten 0 zijn. Op de hogere frequenties is het vermogen aan de lage kant. In de upstream is het vermogen aan de hoge kant en is het ranged kanaal op een afwijkende frequentie gekoppeld.

 

Gezien de rode status-LED indicatie geeft van een hardware-probleem, denk ik dat een nieuw modem + bovenstaand nieuw aansluitmateriaal de juiste volgende stap is.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Antoine1974 ,

Je installatie is gedeeltelijk verouderd.Een moderator zal dit moeten opsturen voor het goed werken van de connectbox:

1x POA-01-B

1xModemkabel IEC to F groen-rood

En misschien ook een monteur voor het vervangen van het AOP(DIO-01 of TRAS), maar dat is niet direct noodzakelijk.

Edit: Aangepast na bericht van @tobiastheebe

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De tweede splitter is waarschijnlijk een PTS-02KK, PTSX-02 of DPO 2104, deze voldoet nog prima voor TV.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok, duidelijk!

Ik heb het aangepast.

Antoine1974
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@tobiastheebe @Verwijderd account , dank voor de informatie. ik ken de specifieke aanduidingen niet, maar ik begrijp grotendeels wat er vervangen moet worden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze spullen hier krijg?

Bedankt voor jullie tijd!

MVG,

Antoine

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De aanvraag voor genoemde spullen is al in behandeling bij de moderators.

Je krijgt nog een reactie.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Antoine1974 ,
De moderator zal hier binnenkort langskomen en het naar je versturen!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Antoine1974

Zoals je ziet zit iedereen hier klaar om je met alle liefde te helpen. Ik zie dat er ook al een prachtige analyse met je is gedaan door onze Community toppers! Bij deze zet ik de puntjes op de i door je een nieuw modem toe te sturen en een nieuwe splitter + kabel voor je modem. Dit ontvang je binnen enkele werkdagen afzonderlijk van elkaar geleverd. Zien we je terug met een update zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten?

Antoine1974
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Cecilia , wat geweldig om te horen! Ik kom hier 2 keer met een probleem en 2 keer ben jij degene die de puntjes op de i zet 😉 En iedereen natuurlijk bedankt voor de snelle reacties!

Zodra ik alles vervangen heb laat ik uiteraard een update achter hier!

Nog een fijne zondag gewenst!

Antoine1974
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mijn excuses voor de vertraging, woensdag waren de spulletjes binnen en gisteren heb ik alles geinstalleerd! Binnen 30 minuten was alles gedaan en alles draait weer geweldig:)

Lampje op nieuwe connectbox brandt keurig wit ook de kleine haperingen in het internet zijn verdwenen!

Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp aan iedereen!👍

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te lezen @Antoine1974. Een hele fijne terugkoppeling zo vlak voor het weekend. Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic